• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna

Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar på ul i torsdags så är nu 12+2 (igen). Jag mår också illa fortfarande, men mera hanterbart, säger som Tamara, bara en spya denna vecka... På morgnarna och förmiddagen mår jag rätt bra, skönt! Får vänta ända till 10.6 på rul, känns väldigt långt borta! Har läkarbesök på mvc veckan efter påsk.   

• mittlivsomjosefine

Jag gick in i v.13 igår :)

Var väldigt trött första veckorna, illamående utan att kräkas. Men nu är dom symtomen borta.

För några veckor sedan kände jag första fladdret. Andra barnet, så jag känner igen känslan sedan sonen låg i magen. Honom kände jag också tidigt :)

Magen däremot ser mest bara lite fetare ut än vanligt, inte direkt någon fin gravidmage än. Men den kommer väl snart den med :)

Är lite avundsjuk på alla som fått se sina pyren. Jag får vänta till 26 maj då det äntligen är dags för rul :)

• SysterAnna

15+0 idag! Mår väldigt bra och har fått en ganska rejäl kula hoppas på att få lagt upp en bild imorgon i bildtråden. 

• mitthemligajag

15+0 här idag! Äter fortfarande tabletter på morgonen för att inte kräkas annars blir hela dagarna förstörda :p annars mår jag så mycket bättre, har också fått en kula nu! Somnar hela tiden direkt jag lägger mig i soffan eller sängen, vaknar jätte tidigt :)

• kalleankan

Vilken vecka kommer ni vara i vid tidpunkt för RUL?

Tänker om det är "större risk" att flyttas tillbaka mycket om man gör RUL i v.17 vs v.19 t.ex... Så himla snopet och bli tillbakaflyttad mycket vid RUL Förvånad

• Tamara
    kalleankan skrev 2014-04-13 19:29:20 följande:
    Vilken vecka kommer ni vara i vid tidpunkt för RUL? Tänker om det är "större risk" att flyttas tillbaka mycket om man gör RUL i v.17 vs v.19 t.ex... Så himla snopet och bli tillbakaflyttad mycket vid RUL 

Jag kommer vara i 19+4, men här daterar de graviditeterna på kub (eller tidigt UL som görs om man inte vill göra kub). Så därför görs RUL sent för att det går att se allt bättre, men jag har förstått att det kanske är lite sämre/svårare att datera så sent. Det ska skilja väldigt mycket för att de ska ändra det datum man fått på kub.
  • mittlivsomjosefine

Enligt sista mens kommer jag vara i v.18+3 vid rul. Har inte gjort kub eller något annat tidigt ul som fastställt ett mer exakt datum.

Men jag har en känsla av att jag kommer bli tillbakaflyttad några dagar faktiskt.

Tror mig veta när bebisen blev till nämligen :p

• Yarrow

Man kan bli flyttad även om man vet exakt när bebisen bliv till ;) sist blev jag flyttad nästan två veckor så enligt dem skulle jag blivit gravid ungefär samtidigt jag gjorde ett positivt test. Haha. Jag kommer vara i vecka 18 på RUL, har varit på ul i vecka 10 och kub i vecka 12, då blev jag inte flyttad något så hoppas bebisen växt på.. :)

• jonie

Jag går in i vecka 15 (14+0) imorrn och har rul 8 maj. Kommer vara i vecka 18 då. Det var samma förra gången och jag lev inte flyttad nåt.

• SysterAnna

På det första ultraljudet vi gjorde blev jag tillbakaflyttad 1 dag men sen på nästa så blev jag framflyttad till startdatum igen. Kommer vara i v 19 +2 vid RUL. 

Svar på tråden BF Oktober 2014