• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline

Jag kommer vara i v20 vid rul, men de kommer inte datera om mig, nu daterar de hos oss vid kub om man gör det, så får man rul senare. Om man inte gör kub får man rul v. 18. Lättare att datera rätt tidigare tydligen, för ju äldre de blir desto mer olika växer de. Men lättare att kolla organ rent medicinskt senare, så då är det en fördel med sent rul.

Förra gången visste jag exakt när bebis blev till och blev daterad exakt på dagen på rul i v18. nu vet jag också men blev daterad som en dag längre gången vid kub, men räknar ff med "det rätta" datumet själv :)

• JennyL88

För mig känns det som de kvittar bara man vet att bebisen kommer typ på beräknad dag/vecka. Gick över 14dagar sist så kommer förvänta mig göra det denna gången också för att inte bli besviken. Hehe. Har aldrig blivit flyttad när jag gjort ultraljud.

BF 15 oktober
  • choklaa

Måste fråga är i vecka 14+1 nu på kvällen eller ja sista timmen har jag haft molande typ mensvärk. Har ni har liknande som att de trycker/molar längst ner i tjejmagen.

Gjorde UL 12+2 och då mådde bebis bra.

Kan tillägga jobbar nätter, inte för att de ska ha någon betydelse.

• tasirvio

Vi har rul 16 maj och borde då vara i v21 (20+1).. Längtar såå till att få se tvillingarna igen .. Har mått bra och tror inte det är någon fara för dem, men skulle gärna se med egna ögon att de vuxit som de ska och att båda är ungefär lika stora. Vad allt bör man tänka på då man börjat få foglossning? Har hört om såna som väntar tvillingar och fått så hemsk foglossning att de varit tvungna att sitta i rullstol, och vill gärna undvika det! Vet att man ska undvika att gå i trappor och att sitta med benen i kors, vad mer? Igår var vi efter vagn till tvillingarna. Hittade en begagnad emmaljunga twin cerox 360 i utmärkt skick, så det fick bli köp ;) gillar den massor, enda problemet är ju storleken, den går endast in genom huvuddörren vår, men vår hall är minimal.. Skulle vilja ta in den via terassen eller hjälpköket, men där är dörrarna inte lika breda :/ men antar att jag kan börja göra så att jag lämnar vagnen i vårt varma garage och bär tvillingarna sistbiten, så behöver jag inte fundera på det :)

• JennyL88
    choklaa skrev 2014-04-13 23:40:54 följande:
    Måste fråga är i vecka 14+1 nu på kvällen eller ja sista timmen har jag haft molande typ mensvärk. Har ni har liknande som att de trycker/molar längst ner i tjejmagen.

Gjorde UL 12+2 och då mådde bebis bra.

Kan tillägga jobbar nätter, inte för att de ska ha någon betydelse.

Är helt naturligt och inget konstigt, men de kan kännas läskigt när man inte känner igen de olika krämpor man kan ha under en graviditet. Så länge du inte får som sammandragningar så brukar det vara ganska lindrigt. Har själv haft de tidigt i mina graviditeter och veta att jag måste minska stressen och belastningen, är som en liten varning för mig att jag inte ska pusha kroppen för mycket. Smart att fråga någon om man är orolig för något!! oro kan leda till stress viket inte är bra för bebisen i längden.
    BF 15 oktober
  • Aftonstjärna

Jag kommer att vara i vecka 20+ när rul görs. Blev flyttad 6 dagar tillbaka på kub. Med min dotter blev jag flyttad 2 veckor, då hade jag just slutat med p-piller så hade inte koll på min menscykel. Den här gången hade jag precis tagit bort hormonspiralen så lite samma situation.

choklaa Det låter nog normalt. Det är säkert magen som växer. Om magen blir hård är det sammandragningar, det har man genom hela graviditeten, oftast känns de inte alls. 

• myspysig

Underbart att vara gravid men samtidigt känns den konstigt. När mamma säger det så låter det konstigt. Men jag gillar inte smärt attackerna som kommer då och då men antar att det är normalt. Jag har inte gjort kub tyckte det var lite dyrt när jag inte är i risk zonen RUL 12maj, längtar typ ihjäl mig. Gubben verkar vara lite avstängd eller inte intresserad, kan vara jag men han blir nog mer av mer när han ser knodden och magen växer och jag ser ut som en flodhäst jag har jämnt fladdret också redan 14+1 idag är jag på 14+4 lycka till allihopa

• kohler12

hej jag är i 14+0 idag och nästa vecka får jag min tid hem skickat då UL ska ske vet inte alls när jag får göra det

med barn nr 2 fick jag göra det i v17+4 blev inte flyttad alls 
    med barn nr 1 fick jag göra det i v18+4 blev inte flyttad där heller, 

så får se när man får göra det denna gången :) 

• Irmeline
    JennyL88 skrev 2014-04-13 20:53:20 följande:
    För mig känns det som de kvittar bara man vet att bebisen kommer typ på beräknad dag/vecka. Gick över 14dagar sist så kommer förvänta mig göra det denna gången också för att inte bli besviken. Hehe. Har aldrig blivit flyttad när jag gjort ultraljud.
    Jag känner tvärtom, vill verkligen ha rätt datum, eller tidigare. Blev igångsatt 15 dagar över tiden sist så vill absolut inte bli flyttad åt "fel" håll, för då kommer jag ju gå över ännu mer innan jag blir igångsatt och det kan ju vara farligt att gå över för mycket. Så jag blev glad att få bli flyttad en dag längre än jag vet att jag är, då måste jag inte gå över lika länge Glad

För jag tror som du, det blir samma denna gång Flört
Svar på tråden BF Oktober 2014