Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

Min svärmor kom till oss efter operationen, hon berättade ATG jag kunde vara lugn för min killes hjärta började inte slå förens i v 8, dom ville skrapa henne i v7 men sa att dom skulle vänta för att se om de kom ut självt och de gjorde de inte utan såg ett tickande hjärta ist

• mitthemligajag

Första spyan här imorse ;/ skönt att veta att hormonerna stiger men fy tusan va dåligt jag mår... Tur jag är sjukskriven tills nästa tisdag! Läkaren sjukskrev mig måndagen också när vi fått ny tid för vul, inte kul att gå till jobbet om de blir ett dåligt besked :( men hoppas ju självklart på att de finns ett hjärta då, 7+0

• mitthemligajag
    Längtan88 skrev 2014-02-13 11:36:58 följande:

Oh hoppas ni får se ett hjärta då :) håller tummarna!! Förstår att det inte är kul o gå till jobbet. Känner samma sak, o man vill ju inte tala om för alla på jobbet att man mår illa och att de ska ta hänsyn till det. Ska vänta till vecka 13 innan jag berättar iaf.
    Jo men alla på mitt jobb är redan medvetna om min graviditet, jobbar på en liten fsk med bara 2 avd så dom är medvetna igår kom dom med blommor, finaste! De är ju efter min titthåls op som jag är sjukskriven så de är inte för illamåendet i sig,även om jag verkligen undrar hur detta kommer gå på tisdag när jag ska tillbaka till jobbet igen förmodligen! :p
  • mitthemligajag

Har precis lagt den sista spyan för dagen *hoppas jag*! Jag berättade för mina föräldrar på en gång, och tack och lov för de med allt förra helgen innebar för oss, mamma tog första flyg hem och jag hade hela familjen fullt medveten och vid min sida! Kan ju vara skönt att berätta ifall ngt händer, så kände jag och i mitt fall var de ju verkligen de rätta beslutet :) natti på er

• mitthemligajag
    mammasusan skrev 2014-02-14 09:17:35 följande:

Hej på er! Smyger in här då jag plussade igår smile1.gif har dock en stor ryggsäck med massa mf i bagaget (mer info finns på min pres). Om det går vägen blir det tredje miraklet men första via magen. V.4+1 idag enligt appar..... phpaxoHtQ83372.jpg

Grattis! Hoppas de går vägen denna gång :)
  • mitthemligajag

Singoalla! Åh vad roligt för dig!!!!!! Hoppas vi får se lila på måndag :)

Hittils bästa äta-i-sängen-innan-jag-klivit-upp är salta pinnar! De är helt perfekt, ingen spya än så länge ;)

• mitthemligajag
    Tamara skrev 2014-02-15 10:09:28 följande:

Åh mitthemligajag, tack för påminnelsen! Hade ju glömt bort salta pinnar, de funkade för mig förra graviditeten. Vågar knappt kliva upp på morgonen, vill inte börja dagen med en kräka...

Åh någon mer som hittat på de ;) såg en förpackning i skåpet igår och tänkte, de borde nog fungera;) men jag ligger fortfarande och vågar tametusan inte kliva upp
  • mitthemligajag
    Makaronipuss1 skrev 2014-02-14 22:39:35 följande:

Vilken gravidapp använder ni? 

Gravidapp och pampers, pampers är helt magisk, den visar jätte häftiga bilder och så kan man lyssna på hjärtljud och massa saker
  • mitthemligajag

Sowe81! Har har har Bruna flytningar ända sedan förra fredagen, igår slutade dom! Men på gyn akuten såg dom inget pågående mf iaf! De är nog vanligare än man trotts tror att de är en ren skräck :/

• mitthemligajag
    MIKD skrev 2014-02-15 15:41:40 följande:

Hej!
    Har idag gjort ett gravtest med pregcheck! Fick detta resultat, vad säger ni?
    Hade senaste mens första dag 13/1, vilket då skulle innebära att jag snart är i v.5?
    Eller är det ett spökstreck?

Grattis! Absolut är de ett streck :)
Svar på tråden BF Oktober 2014