Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

ylva12 skrev 2014-02-19 10:03:10 följande:

De såg inga hjärtslag på VUL idag:(. Sa jag var i 6+6 och att det var för litet för att se något. Jag ska tillbaka på torsdag nästa vecka för de gör egentligen inte VUL föraren efter 8 hela veckor eftersom det är osäkert om man ser hjärtat innan. Men jag har inte mycket hopp kvar. Tycker det verkar som om de flesta ser i vecka 7, så tror mest det är deras rutiner att inte säga något innan även om det inte är troligt att embryot lever. Väntar nu på att börja blöda....

Tappa inte hoppet än! Jag gjorde vul på 6+4, de såg ingenting... Förens de gjorde titthåls op! I måndags på 7+0 såg man ett foster på ca 5mm! Fortfarande för litet men sen såg man ngt att ngt pulserade där inne! Hon sa att man inte ser ett hjärta så tidigt men man ser att ngt pulserar....

Min svärmor åkte in när hon väntade sambons bror, v 7+0, de såg inget hjärta och sa att de var ett mf, så om de inte kommit ut av sig själv inom en vecka så skulle hon få göra skrapning för när hon kom in hade dom inte tid. I v 8 åkte hon in igen, där levde ett embryo med hjärta... Så hade dom inte haft så mkt patienter just då så hade dom skrapat bort honom!!'

LYCKA TILL
  • mitthemligajag
    choklaa skrev 2014-02-20 13:44:07 följande:

Varit på vul. Han sa att jag är i vecka 5+1 man såg gulkroppen och bebisen, men man kunde inte se några hjärtljud än.

Har någon varit med om likande att hjärtljuden inte synts så här tidigt???

Hjärtljuden ska väl inte finnas i v 5, de har ju precis blivit något där ;) dom kommer enligt bm och vad jag läst mellan v 7 och 8!
  • mitthemligajag

Första plagget på ingång dårå... Pappsen vart på hemmaplan och handlat, medens sambon hatar Arsenal, så detta åker nog inte på i första taget!:p

• mitthemligajag
    SannaLudwig skrev 2014-02-24 14:17:54 följande:

Snabb uppdatering...Sitter på gynakuten med blödning igen i vecka 8+4 med tvillingar 3 dagar fick det vara lugnt!!Är så otroligt nervös...

Håller alla tummar och tår!!!lycka till
  • mitthemligajag
    Tamara skrev 2014-02-24 15:29:18 följande:

Hoppas det går bra för er som är på VUL och annat idag. Ni som tar lergigan comp, blir ni trötta, påverkade på andra sätt? Jag har inte tagit några ännu trots att jag mår riktigt illa mest hela tiden men vi ska bort ikväll och jag vet inte om jag fixar det pga av illamåendet. Är orolig att jag blir trög i huvudet om jag tar en nu...

Jag har ätit lergigan comp i någon vecka nu och känner inte av dem alls för illamåendet, visst är jag trött men läkaren sa till mig att de är koffein i dom så jag blir antagligen pigg... Idag fick jag ut lergigan och ska ta 3 comp samt en vanlig lergigan på kvällen. Hoppas de hjälper
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-02-25 20:34:52 följande:

Det här låter ju helt sjukt men jag orkar inte vara gravid. Känner mig sjukast någonsin. Kräks sover , skakar, svettas. Kan inte jobba. Känns inte värt det. Jag har två barn som jag inte klarar av att ta hand om nu. Känns som om ngt är fel i mig och jag vill bara få det att sluta.

Ring läkarna och få medicin!! Äntligen första dagen idag jag kunnat kliva upp efter att jag fick ökad dos igår från 3 lergigan comp till 4 comp plus en vanlig lergigan på kvällen!! Äntligen kanske de blir bättre för mig del och hoppas du får hjälp!
  • mitthemligajag
    XSmalltowngirl skrev 2014-03-01 16:02:24 följande:

Ljusbruna flytningar!!! Hjälp!!! Inget blod. Extrem växtvärk!! Och ljusbruna flytningar. Vad händer?????

Förstår din panik men luuuugn!! Jag hade mkt bruna flytningar från v 6 till 7! Åkte in till gyn akuten och de va ingen fara, v 10 imorn och dom kom i slutet av v 8 ngn gång också! När jag senare berättade detta för några vänninor så var de flera stycken av dem som också haft de! Jätte vanligt!!!
  • mitthemligajag
    XSmalltowngirl skrev 2014-03-01 18:58:34 följande:

Lämnat urinprov och berättar men slår vad om att det blir en lång natt. Här är en del folk och jag är inte i prioriteringsfas 1 kan jag säg... Hon va spydig mot mig men sa att de blir gynundersökning. Mår fortf inte bra. Har kvar mina symtom i alla fall, illamående, ömma bröst och molande värk så jag känner mig gravid iallafall. Tror det är missfall. Ställer in mig på de. Tråkigt men sant. Så nu kan allt annat bara vara bättre.

Bläddrade inte igenom tråden! Hoppas allt gått bra jag håller verkligen tummarna.... Kramar
  • mitthemligajag

Har en liten fråga, när man säger att man går över missfalls risken i v 12 så är de v 12+0 alltså v 13 eller? Eller är de v 11+0 v 12? :p

• mitthemligajag
    Lillium skrev 2014-03-02 12:13:33 följande:

12+0 brukar man säga. Har 3 veckor och 1 dag dit smile1.gif vill att tiden ska gå fortare!
    Är du på 9+6 idag? Jag med :D
Svar på tråden BF Oktober 2014