Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

mitthemligajag skrev 2014-03-15 09:33:26 följande:
    Åh va kul att han kunde (höra?) antar jag, lyssnade han på hjärtljudens, pulsens slag per sek? :)
    Ja men jag tänkte på könet! Har gjort vul med jämna mellanrum fram tills nu :p ingen som sagt ngt om kön tolkning heller :(
  • mitthemligajag

Idag gjorde vi en mys tur till mindre grannstaden, vi gick in på kapphal och valde ut varsitt newbie plagg! V 12 på måndag och detta var vårt första lilla firande efter alla våra jobbiga dåliga turer vi haft sen jag blev gravid... Såå jäkla myyysigt, äntligen mår jag bra och kan längta framåt!!!! Helt underbart!

Vi har redan börjat prata vagn efter att min vännina beställt sin från Holland i v 17 och det har varit krångel, bebisen kommer om någon vecka och fortfarande har hon inte fått vagnen... Vi ska beställa en buffalo all black black från Holland och gör nog det så fort vi fått svar på mejl! Nu ska jag sluta vänta missfall, fasen, jag har sett bebis 5 gånger, mår skit utan piller och har en miljon symtom, jag är ju så jäkla gravid jag bara kan vara... HA EN BRA LÖRDAG BRUDAR ;)

• mitthemligajag
    Mammatillnoah skrev 2014-03-15 16:42:45 följande:

vilken sida beställer ni ifrån? Vill också ha en buffalo men ty ker dom är sines dyra
    ???? Noah????
    babyhuys.nl kostar de typ 9992, men då är de all black vi ska köpa alltså inte silver i ramen, den vanliga kostar nog typ 8500, sen väntar vi på svar på babyplus, där jag läst att dessa vara billigare:)
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2014-03-15 17:01:35 följande:
    babyhuys.nl kostar de typ 9992, men då är de all black vi ska köpa alltså inte silver i ramen, den vanliga kostar nog typ 8500, sen väntar vi på svar på babyplus, där jag läst att dessa vara billigare:)
    Dessutom är priset inklusive frakt, den som kostar 9992 kostar i Sverige 12 249! Så de känns värt de, bara man är ute i god tid :)
  • mitthemligajag
    Mammatillnoah skrev 2014-03-15 16:42:45 följande:

vilken sida beställer ni ifrån? Vill också ha en buffalo men ty ker dom är sines dyra
    Vi beställde precis en från babyhuys nu! här har du en rabattkod (  Blogdiscount  ) du får 15 % på alla bugaboo saker på hela hemsidan!  med denna rabattkod blev våran edition vagn som släpps i april att kosta 8700 spänn istället för över 12 000. Undra hur länge vi kommer få stå i kö för att få den :P den har premier i april så de blir nog väntan, hoppas vi hinner få den i slutet på sommaren iaf!  en vanlig svart buffalo blir 8 172 med rabatten :) men jag vet inte hur länge rabatten håller
  • mitthemligajag
    mammasusan skrev 2014-03-15 21:12:17 följande:
    Åh jag tkr också att bugaboo är bra! Min bästa vän ska ha nr två nu om några veckor och hon köpte en Buffalo men för över 11000kr. Vilken valuta är priserna på? Antar att man ej kan få förlossningsgaranti på vagnen?
    Titta mina inlägg tidigare där jag skrev om att handla helt nytt från Holland!! Bugaboo är ju nederländskt så de är billiga där! Sparat över 3000:)
  • mitthemligajag
    swallin skrev 2014-03-16 06:38:13 följande:

Vi ska köpa em bugaboo donkey :) vi kommer behöva en syskonvagn och jag tycker att donkeyn verkar toppen! Tror vi kommer köpa våran bagagnad. Vi köpte en helt ny vagn som vi älskar vi fick vår dotter (en Brio go) men den får vi sälja :/

Vi kollade på begagnade först men dom låg på 8500 och då var de ingen edition och dom var körda ca 1 år, nu fick vi samma pris på vagnen fast sprillans ny ;) så jag rekommenderar verkligen att beställa från Holland, lätt som en plätt, och bugaboo har ju ngn slags all garanti, så du reggar vagnen p deras hemsida och anger typ ditt hemland och då kan du byta garanti butik till vilken återförsäljare du vill i hela världen! Samt att om den går sönder kan du lämna in för reparation till alla som säljer bugaboo så man måste ju inte skicka tillbaka till Holland :)
  • mitthemligajag
    Tamara skrev 2014-03-16 08:41:12 följande:

Bugaboo har gjort förändringar i år vad gäller garanti ärenden som om tex chassit måste bytas, vilket är vanligt på Donkey så måste man skicka tillbaka chassit till Holland (om man köpt där) och sedan skickar de ett nytt.
    Jaha de har jag inte läst någonstans, och hittar inte den infon:p vart har du läst det? Tur de är så billigt och enkelt till Holland då och hoppas buffalon håller bättre
  • mitthemligajag
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 11:45:29 följande:
    saken e den här, att om en person är väldigt orolig å ventilerar det HELA tiden i varje inlägg med diverse problem kring smärta,oro, osv så smittar det lätt av sig till andra. Sådana som kanske inte alls varit oroliga kan bli det just pga det, så dennes ventialtion kan sätta skräck i andra, men det e klart attd et är helt oki.
    tasirvio skrev 2014-03-18 11:23:49 följande:Oj, här var det livat!

Tycker absolut inte att någon ska lämna tråden. Liksom det skrivits ett antal gånger redan är vi alla olika. Vi kan ju kanske försöka filtrera lite det vi skriver ändå, så att ingen behöver känna sig sårad. Då menar jag att man inte behöver kommentera negativt på något som den andra skrivit. Är man inte intresserad av att dela den erfarenhet som någon skriver om så får man väl skriva om sin egen erfarenhet istället eller helt enkelt strunta i det inlägget?

Jag känner med er som mår dåligt, många av mina vänner har verkligen mått dåligt under sina graviditeter, så kan förstå att det känns jobbigt, även om jag själv inte har erfarenhet av det.

Själv besväras jag endast av trötthet och orkeslöshet, är inte riktigt motiverad att göra någonting just nu, så istället sitter jag allt som oftast på eftermiddagarna i soffan och njuter av att ta det lugnt och veta att jag är gravid. Har lite börjat kolla runt på spjällsängar och barnvagnar på nätet, men vågar inte riktigt köpa något än ;)

Har idag gått in i v12, så nu är det bara en vecka kvar till den "magiska" gränsen :D
    Jag ska försöka å filtrera mina tankar framöver då man blir nästintill halshuggen för att man vill vara med i en tråd där man ser fram emot sin bebis å graviditet, men här talas det dagligen om foglossning, smärta,illamående osv. men absolut, jag ska försöka att sålla..
    Vi är i nästan samma vecka, å jag har nu i dagarna köpt på mig lite men avvaktar med vagn å dyl, har du bestämt vilken vagn du vill ha?
    Tills viss del kan jag hålla med dig singoalla!! Jag är nog en av dom som haft de värst här inne... Jag har berättat och i början var det många som undrade, och jag tycker att alla har rätt att berätta om sina känslor och tipsa varandra om saker! De är vara posetivt!! men sen kan jag hålla med om ( inget konkret just i denna tråd) om när folk skriver typ, "mitt missfall började precis så" "inte vet jag men jag kände precis så mer mitt utomkveds" och de tycker jag är skit!!! Vi ska stötts varandra, men även i jobbiga tider, och just dessa första veckor är ofta jobbiga, rent pain in the ass för vissa... För mig, och dom tips och pepp jag då fått här har varit suuuper!! Okej jag kom inte så långt med detta, men så här tänker iaf jag!
  • mitthemligajag
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 14:04:04 följande:
    Oki, men skönt att ngn ändå förstår lite hur jag menar :) ja aså jag har köpt lite så som baby gym,babysitter å lite annat, joo en amningskudde :) Ja jag vill ju med ha en vagn med 4 stadiga stabila hjul, blev erbjuden en 3 hjuling till bra pris men jag e orolig för att dom ska välta..ska kolla din länk strax :) ja aså jag har ju 2 barn sedan innan MEN skulle inte ha fler så detta kom minst sagt oväntat ¨jag har ju inget kvar fr tidigare barn så det blir att börja om fr början igen, kommer du att amma? om jag får fråga det? du behöver absolut inte svara då det kan vara känsligt..hehe
    jonie skrev 2014-03-18 12:15:10 följande:Idag var jag på inskrivning! Kul att träffa samma bm som förra året :) Roligast är ju att få datum till RUL, nu väntar en lååång väntan på 7 veckor innan det är dags; 8 maj. Har ni andra fått datum för RUL?
    Åhh va roligt, jodå har tid till rul i maj å nu snart kub ul den 25te mars :)Jo men du har självklart rätt, jag känner bara sj att det är stressande att läsa om missfall osv med tanke på att jag just gått igenom det sj bara ngn månad innan denna graviditeten, jag är åxå orolig men försöker att hålla mig positiv både för min egen skull men även för andras. 
    västkustmamma skrev 2014-03-18 12:42:15 följande:
    Jag tänker att du inte menade något illa i alla fall, utan att vi som sagt är olika Tråkigt att höra om din tidigare oro - håller helt med dig - tänker också att jag väntar barn och inte missfall. Mycket kan hända, men det får jag hantera när det händer! Själv har jag redan en enkelvagn men kommer behöva köpa en syskonvagn då lilleman är så liten. Vilken djungel!!!
    Tack, ditt inlägg värmer {#emotions_dlg.flower}  , jag menade inget illa alls...å ja mkt kan hända å det önskar man ju inte ngn här inne. ahaa, hur gammal e lilleman då? Här får det bli en enkelvagn å kanske en ståbräda till :) Å javisst e det en djungel..haha
    Ja och du gör rätt i att vara posetivt! De ska man vara :)
Svar på tråden BF Oktober 2014