Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

swallin skrev 2014-03-04 19:47:59 följande:

Haha jag bor också i Borlänge, skräddarbacken :)
    Men åh vad spännande? När har du bf? Är de ditt första?:)
  • mitthemligajag

Vet att de var någon mer här inne som mår extremt dåligt och bara kräks! Jag åt massvis med både lergigan comp och lergigan men de hjälpte inte en dugg, i förrgår fick ondansetron och dessa två dagar har varit helt magiska, jag har rest mig upp från sängen och mått bra!!!! Testa det!

• mitthemligajag
    LillaE87 skrev 2014-03-06 08:28:40 följande:

Jag bor i Falun! :) Vad roligt att vi är så många som bor i Dalarna! Är i vecka 6 (5+5). Jag mår rätt bra än så länge! Lite illamående bara. Ska på tidigt VUL den 24 Mars! Hoppas liten mår bra! Jag är otroligt orolig för mf :( Hur överlever ni de tankarna?

Åh spännande med massa dalmasisar här! Det kommer nog, mitt illamående brakade loss i v 7 och sen dess har jag varit sjukskriven (10 nu), jag har gjort vul med jämna mellanrum sen v 5+5 och sett pyret utvecklas, jätte skönt! Men med en del knas på vägen som jag gärna skippat, typ op för x som inte var ett x :p men när vi gjorde vul sen så pratade jag med läkaren om mf, och sa så här " barn föds i krig, barn föds under svält, folk oroar sig för sina liv och lever i kaos men ändå föds de barn" de tyckte jag var bra sagt och de lugnade mig otroligt!
  • mitthemligajag
    Cissilia skrev 2014-03-06 11:23:13 följande:

Hej, en till tjej ifrån dalarna här! Lite mer exakt Ludvika! :) Är i vecka 7 (6+2). Det här är mitt första barn och har inte berättat för många än, tänkte överraska dem ordentligt, men har därför inte så många att prata av mig hos. Är helt ny på fältet och måste fråga, När är det dags att göra vad? Inskrivning? VUL (som alla pratar om)? Har varit helt uppslukad av all huvudvärk och illamåendet och denna otroliga lycka att jag inte har tänkt en enda tanke på dem sakerna :)

Oj va kul! Ring Mvc och boka inskrivning :) den görs väl ngn gång mellan v 8-13, jag har i v 13:) vul gör man inte vanligtvis förutom om du av någon anledning måste göra ett, eller bokat ett privat. I typ v 18-20 gör man första vanliga ultraljudet (ul) :) massa grattis :)
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-03-07 17:50:32 följande:

Någon annan här som är helt utslagen av illamående? Jag mår konstant illa och aldrog bra. Har kräkts sovit mått illa i fyra veckor. Jag klarar att äta lite på ren vilja. Får ingen hjälp förutom lergerian. Är deprimerad då jac känner mig allvarligt sjuk och som om nåt är fel i kroppen. Funderar ibland på att ta bort barnet så jag slutar må såhär...0

jag mår/mådde precis som du och har varit sjukskriven i 4 veckor, är de lergigan comp du äter? Be om vanlig lergigan de brukar oftast fungera....inte på mig dock, Jag äter ondanzetron, och mår mycket bättre även om de fortfarande inte är bra!
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-03-07 19:42:14 följande:

"Skönt" att veta att jag inte är ensam. Känner ni er också deprimerade pga detta??

Har ni barn sen tidigare? Jag har två som jag nu inte ens orkar ta i knappt.

Har fått ngt nytt som heter sofran tror jag som jag ska ta ut imorgon. Men känner mig redan helt neddrogad ;(

Zofran är samma som ondanzentron, de är de som har hjälpt mig nu sista typ 3 dagarna, oj oj har åkt och och ut på sjukhus, bara gått ner! Har vaknat vid sju på mornarna av att jag måste spy och har jag spytt några gånger i timmen fram tills kvällen, då har jag för första gången kunnat få i mig typ 2 msk potatis mos och en halv korvskiva, jag har aldrig mått sämre i hela mitt liv... Som tur är har jag inga barn och gruvar mig så innerligt om jag ens kommer klara av ett syskon till detta barn. Jag äter 4 comp 1 vanlig lergigan och 4a zofran, första 2 dagarna var jag groggy men sen har de gått över... Har fortfarande ingen matlust men äntligen kan jag som en oftast normal gravid kvinna tvinga i mig lite mat och äta de som passar mig just då utan att spy konstant, har ändå spytt några gånger på kvällen trotts alla dessa mediciner, men jag tror inte min kropp är van med mat längre, jag äter tex en passions frukt till frukost och några rån till lunch och lite mer marigt på kvällen, små steg till förbättring!!
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-03-08 10:35:30 följande:

Fyfan mitthemligajag, det låter inte alls roligt. Jag är iallafall hungrig, äter och får ibland behålla maten. Men min man får bära hit mat till mig för kag kan inte stå i eller känna lukt av kök. Potatismos är typ det enda jag kan äta! Absolut inte kött

Jag är också hungrig, skit hungrig! Men bara jag såg maten så har jag kräkts eller ens ett kex, jag har ätit kalla nudlar några kvällar som har funkat ganska bra även om dom kommit upp, haha feel you, när min har lagat mat eller ens öppnat kylskåpet har han haft fönstret öppet och full fläkt på vid sju på kvällen, snacka om att skvaller tanterna på gatan undrar vad vi håller på med, men de har varit riktigt riktigt hemskt, och alla dessa mediciner gör mig så trött och förstoppad eller diarré, blir torr i munnen och ont i huvudet, men förra veckan pratade läkarna om hypremis gravidarium?! Tror jag de hette, men äntligen fungerar de ju bättre så jag hoppas jag kan forsätta med zofranen någon vecka till och att de går över vid v 12...v 11 på måndag
  • mitthemligajag
    Sinivalas skrev 2014-03-08 11:21:37 följande:

Och ja glass! Glass var jättebra då jag kräktes. Speciellt piggelin. Dämpade halsbrännan (äter fortfarande massa piggelin nu vid denna grav, pga halsbrännan, kräkandet har jag klarat mig undan denna gång, som tur är, men minns hur jobbigt det var)

Ja piggelin glass åt jag också i början när jag mådde "Normalt" illa, de var helt perfekt! Har ätit lite buljong soppa vissa kvällar, har fungerat, men har fått ersättning från sjukhuset så jag har ätit de dom värsta perioderna :)

Näsblod har jag ofta sen jag blev gravid och läste att de är vanligt symtom, :p
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-03-07 21:48:19 följande:

Hjälper zofran bättre än lergian? Harkmappt effekt av den längre. Mina barn är 4 år och 3 år. Det känns på riktigt som en dödlig sjukdom ja. Kan inte alls tänka positivt kring graviditeten...

Dagens höjdpunkt var dock att jag var ute i trädgården o mådde sjukt dåligt, skulle just kräkas i en buske när en grävling hoppar fram. Det fick mig iaf att tänka på annat;)

Okej men skönt att du mår så pass att du kan resa dig iaf !!! De ska du vara glad för, njuut!! Ja gudars ja vad zofran har hjälpt mer, men äter du lergigan eller lergigan comp?

Jag näste överhuvudtaget inte av lergigan alls, men läkaren vill att jag ska fortsätta ta dom och kombinera alla, så de blir ca 10 tabletter om dagen, HEMSKT!
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-03-08 13:50:37 följande:

Jag har tagit comp. Tyckte de hjälpte i början men inte bu längre.

De är ju den svagaste lergigan, fråga om vanlig lergigan istället, hjälte den i början kommer säkert lergigan hjälpa dig!
Svar på tråden BF Oktober 2014