BF Oktober 2014
Haha jag bor också i Borlänge, skräddarbacken :)
Vet att de var någon mer här inne som mår extremt dåligt och bara kräks! Jag åt massvis med både lergigan comp och lergigan men de hjälpte inte en dugg, i förrgår fick ondansetron och dessa två dagar har varit helt magiska, jag har rest mig upp från sängen och mått bra!!!! Testa det!
Jag bor i Falun! :) Vad roligt att vi är så många som bor i Dalarna! Är i vecka 6 (5+5). Jag mår rätt bra än så länge! Lite illamående bara. Ska på tidigt VUL den 24 Mars! Hoppas liten mår bra! Jag är otroligt orolig för mf :( Hur överlever ni de tankarna?
Hej, en till tjej ifrån dalarna här! Lite mer exakt Ludvika! :) Är i vecka 7 (6+2). Det här är mitt första barn och har inte berättat för många än, tänkte överraska dem ordentligt, men har därför inte så många att prata av mig hos. Är helt ny på fältet och måste fråga, När är det dags att göra vad? Inskrivning? VUL (som alla pratar om)? Har varit helt uppslukad av all huvudvärk och illamåendet och denna otroliga lycka att jag inte har tänkt en enda tanke på dem sakerna :)
Någon annan här som är helt utslagen av illamående? Jag mår konstant illa och aldrog bra. Har kräkts sovit mått illa i fyra veckor. Jag klarar att äta lite på ren vilja. Får ingen hjälp förutom lergerian. Är deprimerad då jac känner mig allvarligt sjuk och som om nåt är fel i kroppen. Funderar ibland på att ta bort barnet så jag slutar må såhär...0
"Skönt" att veta att jag inte är ensam. Känner ni er också deprimerade pga detta??
Har ni barn sen tidigare? Jag har två som jag nu inte ens orkar ta i knappt.
Har fått ngt nytt som heter sofran tror jag som jag ska ta ut imorgon. Men känner mig redan helt neddrogad ;(
Fyfan mitthemligajag, det låter inte alls roligt. Jag är iallafall hungrig, äter och får ibland behålla maten. Men min man får bära hit mat till mig för kag kan inte stå i eller känna lukt av kök. Potatismos är typ det enda jag kan äta! Absolut inte kött
Och ja glass! Glass var jättebra då jag kräktes. Speciellt piggelin. Dämpade halsbrännan (äter fortfarande massa piggelin nu vid denna grav, pga halsbrännan, kräkandet har jag klarat mig undan denna gång, som tur är, men minns hur jobbigt det var)
Hjälper zofran bättre än lergian? Harkmappt effekt av den längre. Mina barn är 4 år och 3 år. Det känns på riktigt som en dödlig sjukdom ja. Kan inte alls tänka positivt kring graviditeten...
Dagens höjdpunkt var dock att jag var ute i trädgården o mådde sjukt dåligt, skulle just kräkas i en buske när en grävling hoppar fram. Det fick mig iaf att tänka på annat;)
Jag har tagit comp. Tyckte de hjälpte i början men inte bu längre.