Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

LillaE87 skrev 2014-03-09 12:16:10 följande:

Någon mer än jag som upplevt flytningar med lite blod i? Jag har blödigt lite till och från ägget fäste.. :/ Har pratat med lite olika inom vården och de sa det var rätt vanligt i början av en graviditet. Men orolig blir man, hade ju gärna varit utan de där flytningarna. Någon annan som har haft så nu eller i tidigare graviditet? Kramkram

Jag hade bruna flytningar till och från v 5+4 till ca 7 sen har dom försvunnit helt, ju förr av mina vänner jag pratat med har de visst sig att faktiskt 3 av 4 haft bruna flytningar innan v 10! Och jag är i v 9+6 så jag klarade mig :)
  • mitthemligajag

På senare dagar när jag fått medicin och kan behålla maten har jag blivit så extremt svullen om magen... Imorn ska jag prova på att jobba och får inte på mig ett enda par jeans för den hör luft magen som är helt uppblåst... Vad sätter ni på er? Jobbar på förskola och kläderna måste vara bekväma, hehe de är ingenting förutom mjukis just nu

• mitthemligajag

Men är de inte så att de erbjuds kub till dom över 35 men om man vill ha kub annars så får man be om de? Här är de också ett erbjudande till alla 35+, men trodde alla hade den möjligheten ändå...

• mitthemligajag
    Singoalla78 skrev 2014-03-11 08:17:15 följande:
    Detta stämmer å e man under 35 så får man betala för det.

Aså vaknade nu å tycker att magen e BORTA....suck...antar att det e tarmar som vant sig vid graviditeten...
    ni pratar om kläder, jag lullar runt med morrnrock på mig hemma, sedan ute har jag ett par jeans som e lite större i stl..vågar inte köpa mammakläder riktigt än...
    Ja de ver nog något sånt jag hade för mig med kuben:) nu är jag i v 11, och läser om folk som köper sina första kläder i v 20 typ? Oj inga svällda magar där inte de här gör ju ont... Känns som så här, varför ska man lida av de när man inte behöver :p
  • mitthemligajag
    SC11 skrev 2014-03-11 18:03:54 följande:

Samma här! Tycker att folk är så fina med strumpbyxor och klänning men tyvärr äger jag inget sånt.. kan inte knäppa några byxor!! Och det äe inte bara magen.. har helt plötsligt blivit väääldigt pluffsig runt höfter å rumpa! Får bli en tripp till stan i helgen för att inhandla första mammabyxor. V12 på torsdag.. ;) köpte mammabyxor i v17 sist. Tyvärr har jag inte kvar dom..

Fick tips av Vännina som ligger två veckor före mig om jeans på h&m för 199 spänn som hon hade köpt! Jag provade dom och Jesus, i was i heaven! Äntligen kanske jag inte behöver springa iväg på toaletten för att kolla längre... Smärtan i magen pga av dessa jäkla tighta saker har fått mig att tro ngt är fel,men direkt strumpbyxor eller jeans åker av försvinner smärtan!!! Mammabyxor for the win! Verkligen... Önskar jag köpt ett par för flera år sedan (laktosintolerant) haha
  • mitthemligajag
    SC11 skrev 2014-03-11 20:17:11 följande:

Jag har berättat för "alla" .svimmade på jobbet så då blev jag nästan tvungen att outa det... för nära vänner,svärmor och mamma berättade vi direkt typ. Vi är väldigt öppna och dom vet att vi försökt ett tag.. Jag vill få bort den där tabustämpeln. Att man inte "får" berätta innam v12. Klart man får, och alla gör ju givetvis som dom vill. Jag förstår varför man väntar iom missfallsrisken. Full förståelse.. men jag och andra (som berättat tidigt) har fått tråkiga reaktioner. Istället för grattis blir det "oj bara v9 hoppas de gå bra då". Men man väntar ju inte missfall. Det är ingen skam att få missfall. Det är ingens fel..

Men sen tycker jag inte heller att alla ska berätta innan v12, men att man ska få göra precis som man vill utan dömande kommentarer.

Hade jag fått missfall så hade jag velat att jobbet skulle veta varför jag är ledsen å sjukriven. Men det är jag nog rätt ensam om att tänka :)

Sen har denna graviditeten vart svår att dölja iom illamående, sjuk trötthet och svullen mage så det har nästan vart en befrielse att berätta :)

Oj vilken roman det blev.. hehe :)

Nä jag tänker precis likadant, om de inte vore för att jag blev opererad för x (som inte var ett x) så jag fick lov att berätta hade jag nog berättat för min närmsta kollega ändå, så iaf ngn på min arbetsplats var medveten om vad som hände :) och nej ush för de här med missfall och all skam över de, de är ju helt naturligt... Fostrets inte friskt och stöts ut och de borde inre vara ngt man ska skämmas över. Oj inget h&m, trodde de fanns överallt:) ja du får beställa några snyggisar, helt underbart, kan inte ens hålla in magen, den är som en hel ballong haha
  • mitthemligajag

Är de någon som känner livmodern än? Helt otroligt men jag känner den, bm sa förra måndagen att den var hög och på väg, och nu känner vi en "kant" och så är de hårt neramför den, ca 3 cm ovanför benet down there ;)!

• mitthemligajag
    Lillium skrev 2014-03-13 07:20:41 följande:

Är det någon mer som känner sig lite piggare och mindre illamående tex? Funderar på om jag hamnat i spökveckorna.. Har inte kunnat vara vaken längre än 20,30 senaste månaderna men nu känner jag mig piggare och var vaken till 22 två kvällar i rad. 10+3 idag smile1.gif

Jag!! Äntligen! Bara tagit en spy tablett idag, på tre dagar har jag trappat ner från 9 om dagen! Jag har hållt mig vaken till typ 22 iaf!! Så lyckliiiiiiig!!!:)
  • mitthemligajag

Va kul att de är så många som fått gjort vul, de är så kul och lätt värt de!

Senaste veckan (v11) har jag blivit kissnödig konstant senaste dagarna, är upp 3 gånger mellan natt tills morgon, jag blir tokig, brukar aldrig kissa på natten :p

• mitthemligajag
    Anderzonl skrev 2014-03-15 09:27:38 följande:

Hej, Jag var på vul nu i veckan lite nojjig trodde jag fått mf hade så ont i magen, kom inte ihåg känslan från mina två tidigare barn.. Jag fick reda på att jag var gravid i 5:e veckan på ett vul i feb och nu gjorde jag ett igen och är nu i vecka 10 jag fick se hjärtat picka.. Så visst finns det en liten där inne och min Gyn dr sa även att han var säker på att det var en tjej.... Bf 14/10 .. Så spännande längtar till v 12 då vi ska säga till barnen.....

Åh va kul att han kunde (höra?) antar jag, lyssnade han på hjärtljudens, pulsens slag per sek? :)
Svar på tråden BF Oktober 2014