BF Oktober 2014
För cirka 2 timmar sedan gick slemmisen :D
För cirka 2 timmar sedan gick slemmisen :D
Gnh...
Värkarna som jag fick helt plötsligt i helgen visade sig ha triggats av att min bebis gjort en kullerbytta i magen. Nu, en dag före BF, ligger han plötsligt totalt på tvären i magen. Så imorrn blir det vändningsförsök. Hoppas innerligt att jag blir igångsatt imorgon om de lyckas vända honom rätt, för om vi får åka hem och vänta på naturlig start kan han ju säkert hinna vända sig fel igen. Vill verkligen undvika KS och i synnerhet akutsnitt.
Vilken tur att det inte blev vattenavgång... Slemproppen har ju gått för länge sedan och några av värkarna var verkligen hemska.
Antar att stackarna som råkade ut för det här förr i tiden dog. Är så tacksam över att finnas till idag.
Hoppas att det går bra för er tjejer! Heja! Nu är vi snart i mål! ![]()
Fulaste gravid naveln i världshistorien ;) blev en gris 
Fulaste gravid naveln i världshistorien ;) blev en gris 
Värkarna som kom i förmiddags var visst latensen. Vid femtiden tog det fart, vid sex gjorde det rätt ont och jag förstod att det nog skulle bli detta dygn. Vid sex ringde mannen barnvakten (har 2h hit) mot min vilja och även förlossningen som sa att vi fick komma när vi ville. Vid sju la mannen dottern och ringde en granne, vid halv åtta åkte vi in, åtta är hon född, hann med cirka fem värkar på förlossningsrummet. Var helt chockad när de sa att jag var fullt öppen när vi kom in, sa precis i bilen att jag vägrade åka hem igen iaf! Sprack inget, kan gå stå sitta och gå på toa. Fick en perfekt liten tjej på 49cm och 3,5 kilo. :D
Men jösses, Mymmlan! Du kallade väl tillbaka honom?!
Här är det räserbajs på BF-15. Det har ju inte hänt sedan jag var magsjuk i v. 19 och kan ju vara en hint om att något är på gång. Det är det ju i vilket fall, när man är så långt gången, men varje dag kan ju vara den rätta ![]()
Alltså allvarligt talat! Talade om för min partner att jag haft värkar ca var 8min sedan halv fem som blivit tätare men oregelbundna sedan jag gick upp. Vet inte hur fort det kommer gå så jag sa att det var ok att han jobbade idag (inte långt till jobbet) och då tar han jackan och går och förutsätter att jag då också ska sköta hela morgon rulliansen med att få i en trotsig treårig frukost, på med kläder och gå ut i regnet för att lämna barnet på förskolan... Med värkar!? Hur tänkte han!? Sorry, måste bara få avreagera lite!
Hoppas detta håller i sig nu så det blir bebis. Wiiiii!