• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    KErika skrev 2014-05-02 18:53:23 följande:

Hej. Har inte varit inne här på jätte länge. Har mått så fruktansvärt dåligt. Men nu börjar jag bli riktigt orolig.

Jag är extremt trött och då menar jag extremt trött och mår dåligt i hela kroppen precis som om jag hade feber fast jag inte har det. Dessutom är jag jätte frusen.

Mådde inte alls så här när jag väntade dottern. Nån som känner igen sig eller vet nåt om det. Googlade om det och det är ju aldrig bra....

Är i v15 (14+1).

Jag var också så den tiden, läste att de skulle gå över v 12+0 men jag tyckte bara att det blev värre och värre, var så trött att jag somnade överallt och kände mig precis som som du förklarar, jätte febrig och sjuk utan att vara febrig... Förra veckan började de kännas bättre igen och då är jag i v 19 nu! Snart vänder de nog för dig !
  • KErika

Ja tycker det borde bli bättre snart. Skönt att höra att det förhoppningsvis blir det snart iaf.

Ska ringa till BM på måndag och be att få ta prover. Var jätte länge sen jag gjorde det.

• choklaa

Tjejer måste fråga er, börjar känns mig stor som ett berg gått upp 9 kg och går in i vecka 18 (17+0) i dag. Hur ser de ut på viktfeången för er. eller är de bara jag som gått upp allt på tog för mycket. Trots att jag är ute och går minst 2-3 km om dagen och tycker inte jag kastar o mig massa onödigt. Äter recelbudet

• Saga101

Filippa Felicia Fay quote=73145054][quote-nick]Anderzonl skrev 2014-05-03 07:43:10 följande:[/quote-nick]Hej jag har inte heller skrivit på länge, fullt upp men nu tog jag mig tid medan mannen stack ut och cyklade 5mil och mina 2 barn sitter och kollar på fixa rummet!! Jag är i v16 nu äntligen mår jag bra... Är pigg kan vara vaken och titta på vem som gått vidare i lets dance... Min mage är ganska stor så här stor som jag är nu var jag inte med de två första jag började med mamma byxor redan i v12 nu och de andra två v18-19....och jag känner av mini rulla runt där inne! Letar fina kläder tycker det är svårt!!! Sedan skulle jag vilja ha tips på flicknamn på F om någon har en ide? Jag har 2 egna: Fanny o Felicity Har redan börjat tagga ner på jobbet och längtar så mkt efter ledigheten. Har ni koll på vagnar? Jag hade Brio vagn förut men skulle vilja ha en lättare/ nättare men ändå stabil!! Tips? Kram och trevlig helg!![/quote]

• Aftonstjärna
    choklaa skrev 2014-05-03 08:11:10 följande:
    Tjejer måste fråga er, börjar känns mig stor som ett berg gått upp 9 kg och går in i vecka 18 (17+0) i dag. Hur ser de ut på viktfeången för er. eller är de bara jag som gått upp allt på tog för mycket. Trots att jag är ute och går minst 2-3 km om dagen och tycker inte jag kastar o mig massa onödigt. Äter recelbudet
    Jag har ingen våg hemma (tror det är ohälsosamt), men hade gått upp 4 kg när jag var på mvc sist i vecka 14, har alltid gått upp mycket i början av mina graviditeter. Det verkar vara väldigt personligt hur mycket man går upp. Jag har en tendens att samla på mej mycket vätska när jag är gravid och har båda gångerna gått upp närmare 20 kg.  Bäst att inte oroa sig om man vet att man äter bra och motionerar! Många kilon blev kvar på förlossningen för mej och efter ett halvår var resten borta genom amningen.
    bf 23/10
  • mitthemligajag

Jag har gått upp ungefär 5 tills nu i v 19! Men delåket ju som du rör dig o äter ordentligt, de kanske bara är vätska eller något!
  • mitthemligajag
    Saga101 skrev 2014-05-03 08:19:49 följande:

Filippa Felicia Fay quote=73145054][quote-nick]Anderzonl skrev 2014-05-03 07:43:10 följande:[/quote-nick]Hej jag har inte heller skrivit på länge, fullt upp men nu tog jag mig tid medan mannen stack ut och cyklade 5mil och mina 2 barn sitter och kollar på fixa rummet!! Jag är i v16 nu äntligen mår jag bra... Är pigg kan vara vaken och titta på vem som gått vidare i lets dance... Min mage är ganska stor så här stor som jag är nu var jag inte med de två första jag började med mamma byxor redan i v12 nu och de andra två v18-19....och jag känner av mini rulla runt där inne! Letar fina kläder tycker det är svårt!!! Sedan skulle jag vilja ha tips på flicknamn på F om någon har en ide? Jag har 2 egna: Fanny o Felicity Har redan börjat tagga ner på jobbet och längtar så mkt efter ledigheten. Har ni koll på vagnar? Jag hade Brio vagn förut men skulle vilja ha en lättare/ nättare men ändå stabil!! Tips? Kram och trevlig helg!!

[/quote]Svårt med flicknamn på f men några stycken;) Frida Filippa Filicia! Vi köpte en bugaboo buffalo som vi precis fått hem! Den är helt underbar, så lätt och smidig jag älskar den!
  • Förväntansfull1990
    Jag är i vecka 18, har gått upp cirka 1 kg. Men tror nog att jag kommer explodera och gå upp massa senare bara för det :)
  • Emma90

I vecka 11 vägde jag mig för första gången på över ett år, sedan den veckan till förra veckan då jag va i vecka 17 hade jag gått upp 8 kg. Men jag tror jag redan hade gått upp lite innan jag vägde mig så jag tror jag är upp på 10kg plus, hoppas det lugnar sig snart. Men jag har tur, det syns inte att jag har gått upp så mycket :)
Svar på tråden BF Oktober 2014