• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    Dango skrev 2014-05-01 15:12:33 följande:
    Hoppas att det är så, har läst runt lite om just det. :) Men det känns så konstigt bara. Känner att magen växer lite men tycker verkligen inte att det är någon fin gravidmage som man sett hos andra haha. Kommer väl förhoppningsvis snart!
    Är min första graviditet och har inte varit illamående och varit mest som vanligt. Bara de senaste två dagarna som jag helt plötsligt började känna så här.
    Det tar längre innan magen syns under första graviditeten än om man varit gravid tidigare och det är ju väldigt personligt det där med hur mycket mage man får överhuvudtaget!
    Bellsam skrev 2014-05-01 14:22:14 följande:
    Har ni spånat något på namn alla där ute? :)
    Har en massa tjejnamn jag gillar, men kille blir svårare, vi har nog inte satt igång på allvar ännu. Ni då?
    bf 23/10
  • Tamara

Vi har redan 3 pojkar och jag skulle tro att det blir en fjärde, då är det riktigt svårt med namn. Vi måste se till att få fram ett par pojknamn snarast....

• jwrga

Sonen heter William, det hade jag som favorit sedan länge och som tur var höll mannen med :) Blir det en kille nu är det egentligen bara Edward som jag känner för, och som inte är "upptaget". När det gäller tjejnamn är största problemet att välja mellan Emilia och Lovisa :)

• Bellsam

Vi har spånat lite men inte så mycket än faktiskt så har inte kommit fram till något riktigt. Har två killar sen innan och skulle inte förvåna mig om detta blir en liten kille till :)

• SC11

Vi har en pojk som heter Sigge. Får vi en kille till blir det Ebbe, och tjejnamn är Junis eller Majken.

Är i v19 nu och känner rörelser då och då. Kan gå två låååååånga dagar imellan ;)

Kände sonen tydligt sen v17 så jag har förmodligen moderkakan fram.. får se på måndag, Rul då :)

Magen är enorm känns det som. Och bristningar har redan kommit (fick tusentals på magen första grav..)

Denna graviditet har jag känt mer oro än glädje, hoppas det släpper efter rul :)

Man hittade cellförändringar i grad 3 på mig för ett par veckor sen och fick ta tre biopiser.. jättejobbigt att vänta på provsvaren. Men det var iaf inte cancer. Ska opereras efter förlossning så nu är jag mer lättad!

Ska dock kollad i v25 med nya biopsier..och jag blödde så mkt nu och är rädd för hur det kommer bli i v25 då ....

Skönt att få skriva lite här igen. Har inte vart så aktiv..mest pga av oro för cellproven.. och nellan v16-18 kände jag mig inte ens gravid ä inbillade mig att bebisen var död..trött jag blir på mig själv ;)
  • SysterAnna
    jwrga skrev 2014-05-01 14:14:38 följande:
    I början på veckan vände äntligen illamåendet! Nu mår jag mer som normalt gravid :) Firade med att shoppa lite nya kläder, ljuvligt mode för att vara gravid nu ju med lösa, luftiga byxor med resår i midjan och kimono måste ju vara det ultimata plagget för att vara gravid på sommaren! Svalt och somrigt men trollar med figuren när man känner sig sådär härligt chubby.
    Visst är det härligt när illamående släpper och man kan börja vara en normal människa igen Jag tycker inte att det finns några roliga gravidkläder just nu! De få mammakläder som finns är så tråkiga och basic i det stora hela. Eller så är de snordyra. "vanliga" lösa kläder sitter ganska gräsligt på mig då jag är ganska nätt förutom magen. Härligt att någon hittar något kul att ha på sig, det ger mig lite hopp för jag har bara kännt hopplöshet hittills. 
  • Saga101

Vi har spånat lite och kommer få veta kön snart ! Vi har ju gjort fostervattenprov ! Ngn mera ??? Inväntar svar gjorde i måndags ! Jobbar på kvinnokliniken som barnmorska , fråga läkaren igår och idag eller senast måndag ringer de om ngt e fel och annars får man brev ... 1/10 på kubtestet för trisomi 21 ! Vi har Filippa eller Emmie dom tjejnamn och som pojknamn Jamie , Tristan eller Mille ! Ni andra ?

• tasirvio

Mina top 3 för tjejer är Kiara, Amira och Novalie. Top 3 för killar är Luca, Alec och Niki (tror jag.. Så svårt det här med killnamn!) Kommer ju att behöva åtminstone 2 namn.. Tror mellannamnen sedan får bli släktnamn :) annars så har vi ju några till att plocka från :)

Svar på tråden BF Oktober 2014