• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • choklaa

Vi har Flicknamn Elma och Irma

Men pojknamn har vi Theo. Då alla tror att jag väntar flicka och jag önskar så att de blir en liten Theo.

• Sicilien

Var på Rul idag och fick se en fantastiskt livlig liten pojke. Allt såg fint ut. Blev dock flyttad (trots ul i v 13) till 30/9. Snart halvvägs! Jippie!

• Lillium
    Sicilien skrev 2014-05-02 18:16:02 följande:
    Var på Rul idag och fick se en fantastiskt livlig liten pojke. Allt såg fint ut. Blev dock flyttad (trots ul i v 13) till 30/9. Snart halvvägs! Jippie!

Grattis! Skönt att allt såg bra ut :)
  • KErika

Hej. Har inte varit inne här på jätte länge. Har mått så fruktansvärt dåligt. Men nu börjar jag bli riktigt orolig.

Jag är extremt trött och då menar jag extremt trött och mår dåligt i hela kroppen precis som om jag hade feber fast jag inte har det. Dessutom är jag jätte frusen.

Mådde inte alls så här när jag väntade dottern. Nån som känner igen sig eller vet nåt om det. Googlade om det och det är ju aldrig bra....

Är i v15 (14+1).

• Bellsam

Nu börjar jag nästan fundera på om man inte ska kolla kön ändå. Nyfiken här!

• Bellsam

Några namn vi har pratat lite löst om är Siri om det blir en tjej och Elton om det blir en kille. Mina två söner jag har sen innan heter Liam och Nemo. Svårt det där med namn och att komma överens.

• Jempan85
    KErika skrev 2014-05-02 18:53:23 följande:

Hej. Har inte varit inne här på jätte länge. Har mått så fruktansvärt dåligt. Men nu börjar jag bli riktigt orolig.

Jag är extremt trött och då menar jag extremt trött och mår dåligt i hela kroppen precis som om jag hade feber fast jag inte har det. Dessutom är jag jätte frusen.

Mådde inte alls så här när jag väntade dottern. Nån som känner igen sig eller vet nåt om det. Googlade om det och det är ju aldrig bra....

Är i v15 (14+1).

Det var precis samma för mig vid den tiden. Jag är nu i 16+0 och är fortfarande extremt frusen men tröttheten har lagt sig. Tänk så mycket som händer nu! Inte undra på att kroppen går ner sig. All energi går ju till bebisen! Har du kollat blodtryck och hb?
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-05-02 21:57:13 följande:
    Några namn vi har pratat lite löst om är Siri om det blir en tjej och Elton om det blir en kille. Mina två söner jag har sen innan heter Liam och Nemo. Svårt det där med namn och att komma överens.
    Fina namn! Jag har massor av tjejnamn jag gillar, men tycker det är så bra att hitta ett pojknamn som vi tycker om! Mina barn heter Elsa och Edvin och vi vill helst att den nya ska heta något som inte börjar på E då barnen också har två kusiner som börjar på E :) 
    bf 23/10
  • Aftonstjärna

Jag gick in i vecka 16 idag och nu är jag alldeles säker på att jag känner rörelser Glad Har känt små bubblor den senaste veckan, men nu känner jag tydligt hur det bökas runt där inne. Det är min tredje graviditet så det känns visst tidigare då, kommer ihåg hur jag väntade och väntade med nr 1. 

Idag blir det storstädning hos oss! Hushållet har förfallit medan jag mått illa och varit trött och oinspirerad, men idag skiner solen och har riktigt lust att fixa här hemma igen! Har lånat en vacker gammal byrå som ska stå i vardagsrummet och fungera som skötbord, ska lyfta in den och vika in babyns grejer. Har inte köpt något själv än, det är ju så länge kvar, men har fått en bärsjal och annat smått och gott som behöver någonstans att bo Drömmer
    Vad ska ni göra i helgen?

bf 23/10
  • Anderzonl

Hej jag har inte heller skrivit på länge, fullt upp men nu tog jag mig tid medan mannen stack ut och cyklade 5mil och mina 2 barn sitter och kollar på fixa rummet!! Jag är i v16 nu äntligen mår jag bra... Är pigg kan vara vaken och titta på vem som gått vidare i lets dance... Min mage är ganska stor så här stor som jag är nu var jag inte med de två första jag började med mamma byxor redan i v12 nu och de andra två v18-19....och jag känner av mini rulla runt där inne! Letar fina kläder tycker det är svårt!!! Sedan skulle jag vilja ha tips på flicknamn på F om någon har en ide? Jag har 2 egna: Fanny o Felicity Har redan börjat tagga ner på jobbet och längtar så mkt efter ledigheten. Har ni koll på vagnar? Jag hade Brio vagn förut men skulle vilja ha en lättare/ nättare men ändå stabil!! Tips? Kram och trevlig helg!!

Svar på tråden BF Oktober 2014