• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline
    sandramarlene skrev 2014-05-13 12:19:26 följande:
    Det verkar vara ett pojk år haha! Andra gruppen jag började i för september barn är det övervägande pojkar också :) va kul! Grattis!! :D
    Får väl kontra med en (förmodligen) tjej här Glad

RUL gick bra, skönt! Fast lite irriterande att de inte såg kön till 100%, vågar inte ställa in mig på något nu. Tänkte jag skulle köpa nåt plagg efteråt om det gick bra, men kände mig lite omotiverad då jag inte vet vad det blir. Och liite besviken över att det inte var en pojke, har ju en tjej sen innan så det hade varit skoj. Nåja, ett friskt barn är det viktigaste!! Cool
  • MrsGalotti
    Irmeline skrev 2014-05-13 16:00:00 följande:
    Får väl kontra med en (förmodligen) tjej här Glad

RUL gick bra, skönt! Fast lite irriterande att de inte såg kön till 100%, vågar inte ställa in mig på något nu. Tänkte jag skulle köpa nåt plagg efteråt om det gick bra, men kände mig lite omotiverad då jag inte vet vad det blir. Och liite besviken över att det inte var en pojke, har ju en tjej sen innan så det hade varit skoj. Nåja, ett friskt barn är det viktigaste!! Cool
    Kan du inte köpa något som kan passa både en pojke och en flicka? Vi som inte frågar om kön skulle aldrig köpa några kläder alls innan förlossningen om vi gick efter kön när vi väljer (om jag nu blir tillräckligt beslutsam och frågar inte, haha)
  • karpas

Ett lyckat RUL idag och fick en grundlig och trevlig genomgång av vår lilla skatt. Tyckte mig se en liten kille och hon trodde inte heller att det blir en fjärde tjej. Fast jag vågar nog inte ställa in mig ännu. Vi får se vem som kikar ut i oktober. :) Blev framflyttad ett par dagar så FB är 12 Okt. Storasyster fyller 5år 12 sep och hon kom på sin beräknade dag. Har inte känt så tydliga rörelser heller så därför var jag lite orolig, men moderkakan låg i framvägg så det var orsaken till det hela.

• Marri

Irmeline, så vart de för oss igår också, hon var lite butter och kunde bara säga troligtvis, Så troligtvis väntar vi en pojke.. Kändes lite sådär att dom inte kunde se.. De är väl något med barnmorskorna på uas.

• Tamara

Suck. Ska på bröllop i Pingst, det är ju jättetrevligt men det är ju alltid svårt med vad man ska ha på sig och hur svårt är det inte som gravid?

Kommer vara i v.24 då och jag har redan rejäl mage. Vill inte köpa en dyr klänning för en kväll men samtidigt måste jag ju ha en fin klänning.

Kollat runt massor på nätet men usch vad svårt det är och nu är det ju bara 3,5 v kvar.

Någon som har tips?

• MrsGalotti

Jag var på min systers bröllop i april och hade på mig en lös sommarklänning och en cardigan av ull - cardiganen var av samma färg som strumpbyxorna och klänningen i samma färg som scarfen. Tydligen lyckad för alla tyckte jag såg fint ut Klänningen köpte jag på H&M för några få hundralappar, samma med resten. Och så kan jag ha den som icke-gravid också.

• Jempan85
    Tamara skrev 2014-05-13 21:19:47 följande:

Suck. Ska på bröllop i Pingst, det är ju jättetrevligt men det är ju alltid svårt med vad man ska ha på sig och hur svårt är det inte som gravid?

Kommer vara i v.24 då och jag har redan rejäl mage. Vill inte köpa en dyr klänning för en kväll men samtidigt måste jag ju ha en fin klänning.

Kollat runt massor på nätet men usch vad svårt det är och nu är det ju bara 3,5 v kvar.

Någon som har tips?

www.tiffanyrose.com

Superfina klänningar med snabb leverans. Har köpt två stycken där till sommarens bröllop! :)
  • MeEmmA
    Tamara skrev 2014-05-13 21:19:47 följande:

Någon som har tips?

Finns ju jättefina enkla långklänningar som går av under bysten som du även kan ha nästa år när du inte är gravid, fungerar ju bra med en stor sjal över axlarna och snygga smycken till :)
  • MeEmmA
    Marri skrev 2014-05-13 17:31:49 följande:

Irmeline, så vart de för oss igår också, hon var lite butter och kunde bara säga troligtvis, Så troligtvis väntar vi en pojke.. Kändes lite sådär att dom inte kunde se.. De är väl något med barnmorskorna på uas.

Hos min tidigare barnmorska i en annan kommun hade de som policy att de inte berättade vad det var av principskäl, egentligen så ser dom nog det väldigt tydligt :) kommer ihåg att hon inte kunde säga emot mig direkt när jag anade vad jag såg.

Här har hon redan bett mig fundera på om jag vill veta eller inte till RUL på torsdag och med min stora nyfikenhet kan jag inte stå emot såklart :)
Svar på tråden BF Oktober 2014