• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Lillium

Grattis till alla lyckade rul!

Välkommen Sandramarlene! Har en son född i slutet av oktober 2011 och väntar också en tjej nu :) bf 4/10.

• Irmeline
    sandramarlene skrev 2014-05-12 15:49:59 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna med här om jag får? Har just varit på RUL och blev bakåt flyttad en vecka så nytt BF datum för mig är 2 oktober och vi väntar en liten flicka :) har en son sedan tidigare född 3 nov. 2011. Här har graviditeten hittills varit som den sägs ska vara med illamående och nu mera foglossningar. Hade på känn att det va en flicka vi väntade då graviditeterna hittills varit så olika varandra :) Jobbar som vårdare på ett äldreboende så grav.penning två månader innan är ett måste för mig :)
    Välkommen!
    Grattis till dottern Glad

Hur går det att jobba nu såhär långt in i graviditeten? Klarar du av att jobba till 2 månader innan, eller kommer du kombinera med semester och gå hem i sommar?
  • sandramarlene
    Irmeline skrev 2014-05-12 19:47:15 följande:
    Välkommen!
    Grattis till dottern Glad

Hur går det att jobba nu såhär långt in i graviditeten? Klarar du av att jobba till 2 månader innan, eller kommer du kombinera med semester och gå hem i sommar?
    Tack snälla ni! :) än går det bra, jag hade några riktigt jobbiga veckor i v.15-16 men dom har blivit bättre, är jag i rörelse eller sitter går det bättre än när jag tex. Står i matkön och väntar :) men ont har jag ju mer eller mindre, har ryggproblem sen tidigare i form av skolios och ischias (ej falsk) men tycker det ändå (hittills) går bra:) jag har semester mellan den 23:e juni-16 juli så det blir två/tre veckor jag jobbar där innan grav.penning som jag tror kan bli jobbiga men jag får bita i lite :)
  • sandramarlene
    Lillium skrev 2014-05-12 16:08:43 följande:

Grattis till alla lyckade rul!

Välkommen Sandramarlene! Har en son född i slutet av oktober 2011 och väntar också en tjej nu :) bf 4/10.

Va kul! Känns roligt med en av varje :D
  • tasirvio
    Uuuuh, i fredag har vi vårt RUL, dööör av längtan :D Hoppas få se om det blir två lika,
    eller om det är frågan om olika kön på tvillingarna :)

Igår köpte jag två stora plastkassar med begagnade sängkläder/babykläder för under 350kr :) längtar till att kunna börja inreda barnkammaren.. men det får bli till junilönen, har inte råd innan..
  • Joicy

Nu har vi varit på ultraljud! En frisk lite pojke här också! Många pojkar blir det i tråden :D

• sandramarlene
    Joicy skrev 2014-05-13 12:16:49 följande:

Nu har vi varit på ultraljud! En frisk lite pojke här också! Många pojkar blir det i tråden :D

Det verkar vara ett pojk år haha! Andra gruppen jag började i för september barn är det övervägande pojkar också :) va kul! Grattis!! :D
  • Lillium
    Joicy skrev 2014-05-13 12:16:49 följande:

Härligt, grattis!
  • choklaa

När vi väntade sonen i februari förra året var det samma sak då i princip bara pojkar.

Svar på tråden BF Oktober 2014