• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Pilutta88
    Marri skrev 2014-05-12 07:22:34 följande:
    Äntligen är dagen kommen, som man väntar och räknat ner, ett av alla delmål! Idag är det dags för rul, vi ska äntligen få se vårat lilla hjärta. :)
    Åh vad mysigt.. sååå avis!!!
  • tjej93

Jag kan ibland när jag ligger ner känna att det "pulserar" i nedre delen av magen, alltså där bebisen ligger. Jag har bara trott att det är min egen puls jag känner för de är så regelbundet... Men nu läste jag att från v 17 kan man känna barnet hicka, och att det känns som regelbundna fosterrörelser.

Vad tror ni? Känner ni av hicka? Eller har gjort de i tidigare graviditeter?

Jag är helt ny på de här, haha :)

• Tamara
    tjej93 skrev 2014-05-12 07:38:40 följande:

Jag kan ibland när jag ligger ner känna att det "pulserar" i nedre delen av magen, alltså där bebisen ligger. Jag har bara trott att det är min egen puls jag känner för de är så regelbundet... Men nu läste jag att från v 17 kan man känna barnet hicka, och att det känns som regelbundna fosterrörelser.

Vad tror ni? Känner ni av hicka? Eller har gjort de i tidigare graviditeter?

Jag är helt ny på de här, haha :)

Min yngsta hickade jätteofta, fast det var senare i graviditeten. Hela magen hoppade ibland
  • MissLis

Idag var vi på ett lyckat RUL! Allt såg jättebra ut och jag hade rätt gällande Bf. Vi väntar en liten flicka och det känns jättespännande!

• SysterAnna

Lyckat RUL idag! BF stämmer med 3:e oktober, var en livlig krabat som inte låg still en sekund. Barnmorskan hade till och med svårt att få en bra bild över hjärtat för att den rörde sig så. Maken tyckte att han såg antydan till pojke men är långt ifrån säker, tids nog kommer vi ju få veta Bild finns i bildtråden. 

• tjej93
    Tamara skrev 2014-05-12 08:21:21 följande:
    Min yngsta hickade jätteofta, fast det var senare i graviditeten. Hela magen hoppade ibland smile1.gif
    Jaaa men så är de, nedre "kulan" på magen studsar som om den hade en egen puls :) har lite hull på magen så de rör sig verkligen :)
  • mitthemligajag

Grattis till lyckade rul!

Har ni börjat förbereda ngt? Jag vill gärna göra ngt haha men jag vet inte vad... :p ändå känns de som om jag se massor jag måste sy och grejja med! Kanske bara känns för tidigt i vecka 20,

• Irmeline
    mitthemligajag skrev 2014-05-12 14:48:02 följande:
    Grattis till lyckade rul!

Har ni börjat förbereda ngt? Jag vill gärna göra ngt haha men jag vet inte vad... :p ändå känns de som om jag se massor jag måste sy och grejja med! Kanske bara känns för tidigt i vecka 20,
    Lika bra köra igång nu, kanske blir du trött sen när det närmar sig ;)

Efter RUL ska jag inhandla något litet plagg (om det går bra såklart). Har annars det mesta sen sist. En vagnuppdatering och nytt skötbord ska inhandlas, annars klarar vi oss nog.
  • sandramarlene

Hej! Jag hoppar gärna med här om jag får? Har just varit på RUL och blev bakåt flyttad en vecka så nytt BF datum för mig är 2 oktober och vi väntar en liten flicka :) har en son sedan tidigare född 3 nov. 2011. Här har graviditeten hittills varit som den sägs ska vara med illamående och nu mera foglossningar. Hade på känn att det va en flicka vi väntade då graviditeterna hittills varit så olika varandra :) Jobbar som vårdare på ett äldreboende så grav.penning två månader innan är ett måste för mig :)

Svar på tråden BF Oktober 2014