• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Pilutta88
    Makaronipuss1 skrev 2014-05-11 20:01:02 följande:
    Längesen jag skrev nu! Är i v 18 (17+5). På onsdag har vi vårt RUL. Spännande det ska bli! Detta är vår tredje och vi har inte velat veta könet tidigare grav, men den här gången hoppas ag att vi ska få veta! :) Hur är det, har alla känt fosterrörelser ännu?

åhh, vi ska också RUL på onsdag! :D

Jag känner små buffar på kvällarna, super mysigt verkligen! Men känner knappt något alls på dagen!

• JennyL88
    Makaronipuss1 skrev 2014-05-11 20:01:02 följande:
    Längesen jag skrev nu! Är i v 18 (17+5). På onsdag har vi vårt RUL. Spännande det ska bli! Detta är vår tredje och vi har inte velat veta könet tidigare grav, men den här gången hoppas ag att vi ska få veta! :) Hur är det, har alla känt fosterrörelser ännu?

Åh vad spännande!! Jag är i v.18(17+3) men har inte ultraljud förens om 2 veckor. Beror nog på att jag gjort kub innan. Jag har känt lite små buffar i 4veckor men igår fick jag den första riktigt starka kicken. Blev superförvånad och fattade knappt det. Så häftigt när man börjar känna starkare rörelser, mysigt. Njuter mer av denna graviditeten än sist, hoppas de fortsätter så.
    BF 15 oktober
  • tjej93

Ligger i sängen och känner små buffar från minimyset i magen... magiskt!

• Irmeline

Grattis ni som hade RUL i fredags, och lycka till ni som har i morgon! Glad

Jag har äntligen börjat känna rörelser nu (v. 20) tror det beror på att moderkakan sitter fram, på tisdag får vi se...

• swallin

Är det någon mer här inne som har problem med mycket sammandragningar? Jag är i vecka 18+6 och de senaste dygnen känns det som jag har sammandragningar nonstop på kvällarna, hela magen är stenhård. Det blir värre när jag ligger ner så jag har börjat att stå upp när vi ser på tv om kvällarna. Vet att det är vanligt med sammandragningar men det känns ändå lite obehagligt.

• unicorn
    swallin skrev 2014-05-11 21:41:51 följande:
    Är det någon mer här inne som har problem med mycket sammandragningar? Jag är i vecka 18+6 och de senaste dygnen känns det som jag har sammandragningar nonstop på kvällarna, hela magen är stenhård. Det blir värre när jag ligger ner så jag har börjat att stå upp när vi ser på tv om kvällarna. Vet att det är vanligt med sammandragningar men det känns ändå lite obehagligt.
    Jag är på exakt samma dag som dig och har också supermycket sammandragningar. Har haft det sedan vecka 15 någon gång men börjar bli mycket mer och längre nu. Tycker också det är jätteobehagligt, ska ringa MVC imorgon och fråga om jag kan få komma in och ta ett prov på UVI. 
  • mitthemligajag
    unicorn skrev 2014-05-11 22:30:24 följande:
    Jag är på exakt samma dag som dig och har också supermycket sammandragningar. Har haft det sedan vecka 15 någon gång men börjar bli mycket mer och längre nu. Tycker också det är jätteobehagligt, ska ringa MVC imorgon och fråga om jag kan få komma in och ta ett prov på UVI. 
    Det var ju en stor anledning att jag gjorde uvivtest förra veckan! Och uvi var det trotts att jag inte hade några sånna smärtor när jag kissade, så åk och kolla!
  • SysterAnna
    swallin skrev 2014-05-11 21:41:51 följande:
    Jag! Vissa dagar värre än andra. Ibland är dem riktigt obehagliga också... 
  • Tamara

Är i v.20 (19+1), har äntligen RUL på torsdag. Har börjat känna lite rörelser ibland nu, har troligtvis moderkakan i framvägg. Har haft det mina tidigare graviditeter och har även haft ett snitt och då brukar ärrbildningar göra att det blir framvägg.

• Marri

Äntligen är dagen kommen, som man väntar och räknat ner, ett av alla delmål! Idag är det dags för rul, vi ska äntligen få se vårat lilla hjärta. :)

Svar på tråden BF Oktober 2014