• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    jonie skrev 2014-05-09 07:24:28 följande:
    Hur gör ni andra som blir flyttade? Jag tänker nog fortfarande bf som 12/10 som är utifrån ÄL och sex smile1.gif Går ni andra på nya bf?
    Jag blev flyttad en vecka framåt på kub, kan nog stämma, fast jag trodde att jag visste när jag blev gravid, men vi hade faktiskt sex en gång senare då jag trodde ägglossningen var förbi redan... Man borde ju skrivit upp :) Är ändå spänd på att se hur det ser ut på rul, får vänta till 10:e juni, känns som en evighet.
    bf 23/10
  • Mymmlan

RUL igår (lycka till alla som har idag!).

Det såg bra ut, jag la en bild i bildtråden. Lill*n vinkade och sprattlade, det är så coolt!

Vi blev tillbakaflyttade en dag bara så bf 3 inte 2 som räknat. Inga stora förändringar alltså. Jag har moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känt så mycket men nu börjar det kännas mer faktiskt. Mysigt!

• Irmeline
    Mymmlan skrev 2014-05-09 08:18:50 följande:

RUL igår (lycka till alla som har idag!).

Det såg bra ut, jag la en bild i bildtråden. Lill*n vinkade och sprattlade, det är så coolt!

Vi blev tillbakaflyttade en dag bara så bf 3 inte 2 som räknat. Inga stora förändringar alltså. Jag har moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känt så mycket men nu börjar det kännas mer faktiskt. Mysigt!

Grattis!! Skönt att allt var bra.

Har också tyckt mig känna lite senaste dagarna, mysigt. Tror också min ligger fram.
  • Tamara

Hur gör ni andra som blir flyttade? Jag tänker nog fortfarande bf som 12/10 som är utifrån ÄL och sex smile1.gif Går ni andra på nya bf?

De daterar bara på kub här, så jag kommer inte bli flyttad om det inte skulle visa sig vara väldigt väldigt stor skillnad på RUL då. Men då är det ju troligtvis något som är fel
  • MeEmmA

Jag blev flyttad från den 12/7 till 4/7 under andra ultraljudet med min son, men han kom den 12/7 :)

Har en vän som skulle ha "tillverkat" sin bebis när hon fortfarande var oskuld (bebisen blev antagligen till första gången hon hade sex), så visst stämmer det inte alltid :)

Jag är ganska så säker på att 9/10 stämmer för mig denna gången, så blir jag flyttad nästa vecka håller jag nog fast vid det datumet ändå :)
  • SysterAnna

Tyckte jag kände mig yr på jobbet igår, även när jag satt ner. Bad en kollega kolla blodtrycket på mig. Hade ett övertryck på 106 och då hade jag varit lite upprörd bara ett litet tag innan... Ligger uppenbarligen inte i den övre gränsen på blodtrycket denna gången. När jag väntade sonen låg jag lite över normalt på ca 130.

• choklaa

Då har vi varit på rul. Var en frisk liten välutvecklad bebis. Och vår son ska få en lillebror. Så bikarbonat testet var missvisande då de visade flicka.

• Emma90

Nu har vi också varit på rul, allt såg perfekt ut och det va en riktigt liten buse i magen visade det sig, h*n ville inte riktigt samarbeta men vinkade så fint till oss :)

Vi Blev flyttade 7 dagar så nu har vi bf 30 sep.

• choklaa

Vi blev också flyttade dok i fel riktning, men tre Gyn läkare har under graviditeten tittat på bebis och alla tre har sagt bf 10 oktober och bm i dag säger 15 oktober

• Aftonstjärna

Vad roligt att ni fått se era små! "Bara" en månad kvar för mej...

Jag undrar hur mycket man kan lita på storleksberäkningarna baserade på ul egentligen? vad gäller viktberäkningar inför födseln går det ju ofta helt åt pipan, kan ju kasta med ett kilo! 

bf 23/10
Svar på tråden BF Oktober 2014