• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2014-05-23 06:32:01 följande:

Tack för tips på bh-ar! Åker till Spanien imorn så nu ska de inhandlas en ful men skön topp! Bm ringde igår och sa att jag måste börja äta järntabletter och så har jag köpt stödstrumpor på Apoteket! Bör jag vara försiktig med att ligga i solen tycker ni? Läste att fostervattnet kan bli för varmt?

Jag var nästan hela min första graviditet utomlands i värmen och man känner själv när det har blivit för mycket sol. Jag som egentligen älskade solen satt en hel del under stora träd o parasoll :) fostervattnet är det nog ingen fara med, men i och med hormonförändringarna i kroppen är det lättare att få pigmentfläckar. Dessutom så är det viktigt att dricka en hel del, men det är ju sunt förnuft :) hoppas du får en rolig o trevlig resa!
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2014-05-23 09:27:33 följande:
    Jag var nästan hela min första graviditet utomlands i värmen och man känner själv när det har blivit för mycket sol. Jag som egentligen älskade solen satt en hel del under stora träd o parasoll :) fostervattnet är det nog ingen fara med, men i och med hormonförändringarna i kroppen är det lättare att få pigmentfläckar. Dessutom så är det viktigt att dricka en hel del, men det är ju sunt förnuft :) hoppas du får en rolig o trevlig resa!
    Åh tack! Känns lite som att de där med att fostervattnet ska bli för varmt är att överdriva, då måste ju hela jag koka haha! Ja jo de är väl sunt förnuft, dricka mkt ska man ju oavsett så de är bara att ösa på, blir mkt poolhäng ä! Tack så jätte mycket
  • JennyL88

Nu har jag äntligen varit på rul och tittat på vår pigga och friska bebis. Den ligger precis vid bukväggen så de är inte konstigt att jag känner mycket buffar. Den lilla krabaten ville först inte visa sin mun, låg med huvudet neråt mot moderkakan. Men efter en bra stund så låg bebis och puttade med läpparna. Nu ska jag strax hoppa ner i poolen!! Har varit galet varmt och klibbigt idag. Mycket svullna fötter efter en hel dag stående och gående. Hur går det för er?

BF 15 oktober
  • MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-22 08:49:23 följande:
    Kappahl ska tydligen också ha några nya superskönt toppar! Men de kan ju aldrig vara skönt att sova i bh :p

Men alltså jag kan klämma ut mjölk/ vattnig mjölk ur båda brösten i v 21, är inte de onormalt? :p känns jättekonstigt och alldeles för tidigt
    Nä fy vad obekvämt med bågar och grejer! =/
  • MissLis
    JennyL88 skrev 2014-05-23 19:57:09 följande:

Nu har jag äntligen varit på rul och tittat på vår pigga och friska bebis. Den ligger precis vid bukväggen så de är inte konstigt att jag känner mycket buffar. Den lilla krabaten ville först inte visa sin mun, låg med huvudet neråt mot moderkakan. Men efter en bra stund så låg bebis och puttade med läpparna. Nu ska jag strax hoppa ner i poolen!! Har varit galet varmt och klibbigt idag. Mycket svullna fötter efter en hel dag stående och gående. Hur går det för er?

BF 15 oktober
    Grattis till lyckat ultraljud!
  • MissLis

Jihoo! I morgon är jag halvvägs!

Läste att man skulle hålla sig borta från socker från och med nu...

• Bellsam

Härligt! För mig är det halvvägs på torsdag och på onsdag är det efterlängtade ul!

Varför det om socker just nu?

• mitthemligajag

Set är väl egentligen inte från och med nu men de är väl för att de nu börjar bli så pass mycket av mammans mat som övergår till bebisen och socker kan ge grav diabetes :)

• mitthemligajag

Inatt höll bebis på att sparka sig ur magen trodde jag! Höll på att bliiii galen!!!!!! Hela magen åkte upp och ner och de va så obehagligt efter att de hållt på i några timmar!! Kanske betyder att hon är trött på Spanien sol nu! Idag blir de vila

• SysterAnna

Idag är det första barnmorskebesöket sedan inskrivningen. Ska bli mysigt att gå dit igen. Blir dock till att gå själv vilket jag verkligen inte ville göra men maken fick åka på en akut resa med jobbet  

Svar på tråden BF Oktober 2014