• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissLis
    Bellsam skrev 2014-05-26 08:00:29 följande:

Härligt! För mig är det halvvägs på torsdag och på onsdag är det efterlängtade ul!

Varför det om socker just nu?

Kommer inte ihåg var jag läste det, men bag tror det stod något om att bebisarna växer i ungefär samma takt fram till vecka 20 och att det är efter den veckan det blir mer individuellt. För att bebisen inte ska bli för stor så skulle man undvika socker?
  • Irmeline
    SysterAnna skrev 2014-05-26 09:20:36 följande:

Idag är det första barnmorskebesöket sedan inskrivningen. Ska bli mysigt att gå dit igen. Blir dock till att gå själv vilket jag verkligen inte ville göra men maken fick åka på en akut resa med jobbet smile4.gif  

Var också hos BM idag, inget spännande mer än rutinkoll. Men det är ju nu de "riktiga" besöken börjar, nu när bebis snart går att rädda om den måste komma ut.

Mannen var inte med, han har bara varit med på RUL men det känns helt ok denna gång.
  • Sara84

Hej på er =)
    Måste bara fråga om det är någon som känt av smärtsamma SD redan?
    I helgen fick jag sätta mig ner vid ett par tillfällen för att smärtan tilltog... :( Hur har ni tacklat det? vad ha er BM sagt?

• Tamara

Vilken skillnad det är, här är första bm besöket efter inskrivningen inte förrän v.26.

• MissLis
    Tamara skrev 2014-05-26 11:26:13 följande:

Vilken skillnad det är, här är första bm besöket efter inskrivningen inte förrän v.26.

Har nyss bytt mvc och barnmorskan jag pratade med sa att de inte följde veckorna till punkt och pricka utan du fick komma när du "behövde/ville". Blev jätteglad och förvånad, för så var det inte hos min förra mvc där jag gått med de andra två.

Så på onsdag ska jag dit och är "bara" i vecka 20
  • Emma90

Sån stor skillnad det verkar vara att gå till BM. Jag har redan varit där två gånger sedan inskrivningen och ska ditt igen om två veckor. Kommer då vara i vecka 25 :)

• MrsGalotti
    Tamara skrev 2014-05-26 11:26:13 följande:
    Min bm visade mig det där "standardprogrammet" de håller inom Stockholms läns landsting: förstföderskor besök v 20 och 25, omföderskor endast v 25 (och senare, men av de "tidiga" besök).
  • tasirvio
    Sara84 skrev 2014-05-26 11:14:13 följande:

Hej på er =)
    Måste bara fråga om det är någon som känt av smärtsamma SD redan?
    I helgen fick jag sätta mig ner vid ett par tillfällen för att smärtan tilltog... :( Hur har ni tacklat det? vad ha er BM sagt?

Om du har smärtsamma SD:n så ska du nog kontakta din BM genast, så har de åtminstone sagt till mig. Så att du får komma in på koll så att de ser att inte en för tidig förlossning kommit igång..
  • Bellsam

Smärtsamma SD kan vara tecken på urinvägsinfektion så hör av dig till barnmorskan.

• MissLis
    MrsGalotti skrev 2014-05-26 13:17:14 följande:
    Min bm visade mig det där "standardprogrammet" de håller inom Stockholms läns landsting: förstföderskor besök v 20 och 25, omföderskor endast v 25 (och senare, men av de "tidiga" besök).
    Precis så var det på förra stället där jag gick de andra graviditeterna. Men jag har inte bytt kommun och får ändå träffas oftare om jag känner för det
Svar på tråden BF Oktober 2014