• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Lillium
    MrsGalotti skrev 2014-05-26 13:17:14 följande:
    Min bm visade mig det där "standardprogrammet" de håller inom Stockholms läns landsting: förstföderskor besök v 20 och 25, omföderskor endast v 25 (och senare, men av de "tidiga" besök).

Jag bor i Stockholm och detta är ju mitt andra narn och jag var på besök v.20 och ska även dit v.25 så det verkar vara lite olika även i Stockholm..
  • SysterAnna

Allt gick fint idag. Våran vilding lät barnmorskan lyssna på hjärtat i några sekunder innan den sparkade till och drog sig undan. Men hjärtljud på 145 blev det. Pratade om tillväxtultraljud vilket läkaren redan lagt in en notis om, så det kändes skönt att det redan var ordnat. Nästa gång vi ska till bm är om en månad och sedan ytterligare en månad senare. Vi ska även på tul runt v. 32.

• MissLis
    SysterAnna skrev 2014-05-26 23:11:45 följande:

Allt gick fint idag. Våran vilding lät barnmorskan lyssna på hjärtat i några sekunder innan den sparkade till och drog sig undan. Men hjärtljud på 145 blev det. Pratade om tillväxtultraljud vilket läkaren redan lagt in en notis om, så det kändes skönt att det redan var ordnat. Nästa gång vi ska till bm är om en månad och sedan ytterligare en månad senare. Vi ska även på tul runt v. 32.

Får jag fråga varför ni redan nu har ett inplanerat tul?

Mysigt att lyssna på hjärtat, det ska vi förhoppningsvis få göra i morgon
  • SysterAnna
    MissLis skrev 2014-05-27 05:56:08 följande:
    Får jag fråga varför ni redan nu har ett inplanerat tul?
    Mysigt att lyssna på hjärtat, det ska vi förhoppningsvis få göra i morgon smile1.gif
    När sonen föddes var han tillväxthämmad och moderkakan visade sig inte ha mått så bra. Så denna gång vill dem ha koll lite tidigare än sist. Sonens tillväxthämning upptäcktes runt v.35 tror jag det var. 
  • choklaa
    SysterAnna skrev 2014-05-27 12:42:33 följande:
    När sonen föddes var han tillväxthämmad och moderkakan visade sig inte ha mått så bra. Så denna gång vill dem ha koll lite tidigare än sist. Sonens tillväxthämning upptäcktes runt v.35 tror jag det var. 

Hur mår er son i dagsläget? Undrar lite då min graviditet finns det risk för tillväxthämning. Då jag ligger på gränsen till hypertyredios.

Med sonen som föddes i februari 2013 sa dom i vecka 28 att han var tillväxthämmad och tänkte plocka ut honom så kollade en annan läkare och då var det fel mätt så jag fick aldrig någon information kring tillväxthämning därför undrar jag.
  • SysterAnna
    choklaa skrev 2014-05-27 18:53:30 följande:

Hur mår er son i dagsläget? Undrar lite då min graviditet finns det risk för tillväxthämning. Då jag ligger på gränsen till hypertyredios.

Med sonen som föddes i februari 2013 sa dom i vecka 28 att han var tillväxthämmad och tänkte plocka ut honom så kollade en annan läkare och då var det fel mätt så jag fick aldrig någon information kring tillväxthämning därför undrar jag.
    Han mår jättebra idag. Det enda som märktes var när han var nyfödd och hade svårt att hålla sockret första dagarna och han fick en släng av gulsot. Idag är han en pigg och glad kille som snabbt stack iväg i längd och vikt efter födseln. Är nu 2 år och snart 4 månader och är lite över 90 cm lång och väger 14 kg och lika stor som sina jämngamla. Så för vår del har det inte varit några problem men dem vill ändå vara förberedda om det blir samma med denna. 
  • Bellsam

Idag har vi varit på ultraljud och fått reda på att vi väntar en liten tjej :)

• tasirvio
    Bellsam skrev 2014-05-28 13:35:26 följande:
    Grattis :)
  • sandramarlene
    Bellsam skrev 2014-05-28 13:35:26 följande:

Grattis! :D här väntas en liten tösabit också :D
Svar på tråden BF Oktober 2014