• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Emma90

Är det någon mer som ska göra tidigt ultraljud? Jag har fått tid den 14/2 för att se hur långt gången jag är då min kropp hoppade över den sista mensen och att bm inte vågar lita på sista mensen i november då det bara var min andra mens sen jag slutade med cerazette. Jag själv tror att jag kommer vara i vecka 7 (6+4) och är rädd att man inte kommer kunna se något.

• Mmalin
    Emma90 skrev 2014-02-04 11:19:34 följande:
    Är det någon mer som ska göra tidigt ultraljud? Jag har fått tid den 14/2 för att se hur långt gången jag är då min kropp hoppade över den sista mensen och att bm inte vågar lita på sista mensen i november då det bara var min andra mens sen jag slutade med cerazette. Jag själv tror att jag kommer vara i vecka 7 (6+4) och är rädd att man inte kommer kunna se något.
    Jag ska göra VUL den 18/2. Jag hade precis påbörjat utredning (men inte behandling) när jag plussade, så nu vill de bara kolla att allt ser ok ut. Jag är också lite nervös för vad som går att se/inte se.
  • Tamara

Hej! Plussade förra måndagen och har läst lite här sedan dess. Vågar knappt skriva, är så orolig för mf. Vi har försökt ganska länge, och genomgått utredning. Skulle fortsätta med IVF om det inte tog sig denna gången så det känns helt fantastiskt att vi faktiskt lyckats. Har VUL inbokat 19/2 och hoppas verkligen att få se ett hjärta ticka då. Har flera barn sen innan och ett MA i v.13 i bagaget. BF 6 okt som det ser ut nu.

• Mymmlan

Välkommen till er nya! Roligt med fler!

Jag vill också göra tidigt UL för att få graviditeten bekräftad men har liksom ingen ursäkt att ta till som argument. Jag mår fint, inga tveksamheter i menscykeln och har inte ett enda MF i bagaget. Det finns inga som gör privat där jag bor heller... Får kanske lydigt vänta

• Yarrow

Jag ska också göra tidigt vul, blevnsnuvad Arvid med hjälp av pergotime den här gången så de vill se så det inte än tvillingar

• Yarrow

Haha, alltså min iPad skriver lite vad den vill märker jag.. Blev gravid med hjälp av pergotime skulle jag skriva..

• LittleS
    tasirvio skrev 2014-02-03 21:03:01 följande:
    Tack för era uppmuntrande kommentarer! Känner mig något lugnad nu :)
    Har suttit och funderat över hur jag ska berätta nyheten för min familj då de kommer på middag 15.2..
    Vet att det är väldigt tidigt, men min äldre bror och hans familj reser hem till Norge veckan därpå och skulle gärna vilja delge nyheten medan de är här.. har varit in på epsy.com och "googlat" pregnancy announcment gifts, och hittade några kul idéer där, men har inte riktigt bestämt mig än..

Tyckte dock den här idén var kul så tänkte att jag kanske skulle göra en motsvarande själv ;)
    www.etsy.com/listing/176707613/7-week-blueber...

Andra förslag?
    Åhh det är så roligt när man väljer att berätta på ett annorlunda sätt Glad Tycker idén från länken var jättefin!

Sambon och jag funderade länge på hur vi skulle göra och kom fram till att vi ville överraska hans föräldrar extra mycket då det är deras första barnbarn. Så eftersom svärfar tycker mycket om whiskey tänkte vi köpa en flaska 'The Famous Grouse' till honom, som vi redan beställt nya, egna etiketter till via deras hemsida. Så istället för den vanliga etiketten på flaskan står det "The Famous Grandpa". Man fick skriva sin egen text på baksidan också, så där skrev vi 'Glad Påsk' (eftersom vi tänkt berätta då, om vi klarar att hålla oss dvs) och att påskharen detta året kom med ett ägg som innehåller någon väldigt speciell... Hjärta Svärmor ska få ett silverarmband från Thomas Sabo med en berlock som säger "Farmor" Skrattande Tanken är att de ska öppna sina paket samtidigt, så får vi se vems polett som trillar ner först Flört
  • Shibby

Är det bara jag, eller är det normalt att få sämre hy i tidig graviditet? Förvånad

• SysterAnna

Jag använder sea band (akupressurarmband) mot illamåendet. Tycker att de hjälper att ta udden av det för det mesta. Har dock börjat få såna riktiga illamåendeattacker, dock utan att spy. Om jag börjar kräkas får jag hämta ut mitt recept på lergigan comp. 

Svar på tråden BF Oktober 2014