• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • majamys

Jag ska göra ett tidigt ultraljud ganska snart (vet inte ännu när), för att konstatera graviditeten och se hur långt gången jag är. Men det är för att jag är diabetiker som det görs så snabbt.

• Tamara

Shibby, det är hormonerna.. Jag har ett jävla humör rent ut sagt, stackars resten av familjen. Minns inte att jag varit så här de andra graviditeterna.

• Shibby
    Tamara skrev 2014-02-04 15:43:43 följande:
    Shibby, det är hormonerna.. Jag har ett jävla humör rent ut sagt, stackars resten av familjen. Minns inte att jag varit så här de andra graviditeterna.
    Vilken tur, eller ja inte tur ... jag har också fått mig ett jävla humör enligt sambon :-P
  • Irmeline
    Shibby skrev 2014-02-04 13:01:33 följande:

Är det bara jag, eller är det normalt att få sämre hy i tidig graviditet? Förvånad

Samma här. Vissa får fin hy, men jag är inte en av dem... :/
  • Irmeline
    LittleS skrev 2014-02-04 12:43:48 följande:
    Åhh det är så roligt när man väljer att berätta på ett annorlunda sätt Glad Tycker idén från länken var jättefin!

Sambon och jag funderade länge på hur vi skulle göra och kom fram till att vi ville överraska hans föräldrar extra mycket då det är deras första barnbarn. Så eftersom svärfar tycker mycket om whiskey tänkte vi köpa en flaska 'The Famous Grouse' till honom, som vi redan beställt nya, egna etiketter till via deras hemsida. Så istället för den vanliga etiketten på flaskan står det "The Famous Grandpa". Man fick skriva sin egen text på baksidan också, så där skrev vi 'Glad Påsk' (eftersom vi tänkt berätta då, om vi klarar att hålla oss dvs) och att påskharen detta året kom med ett ägg som innehåller någon väldigt speciell... Hjärta Svärmor ska få ett silverarmband från Thomas Sabo med en berlock som säger "Farmor" Skrattande Tanken är att de ska öppna sina paket samtidigt, så får vi se vems polett som trillar ner först Flört
    Mysiga idéer. Vi funderar på det nån annan nämnde, en tröja till dottern där det står storasyster på ;)
  • Bonebag

Ultraljud beställt i Liljeholmen 19/2 kommer då va i vecka 9 - måste ju se att allt är ok med det lilla livet :)

• jojjan01
    tasirvio skrev 2014-02-03 05:50:41 följande:
    Usch, lider med dig! Om ni inte får hjälp redan, så sök! Jag har en vän som hade 5-6 missfall på raken. Varje månad blev hon gravid, men varje gång "rann" det ut. De sökte sedan hjälp och idag är hon mamma till en härlig liten tös!

Tycker mig ha hört att man får progesteron för att försöka hindra mf. Så ge inte upp än! Det kan även va värt att söka annan än bara direkt medicinsk hjälp, med tanke på att mf är psykiskt tungt att genomgå!

*styrkekramar*
    Har repat mig lite nu och ska på kontroll och början till utredning 25/2
    Tack för ditt uppmuntrande svar!
  • Längtan88

Hej igen! Plussade idag i guess. Det är ett svagt pluss men ett pluss e det iaf. Kommer nog testa om någon dag igen haha. Lägger gärna upp en bild på stickan men vet inte hur? Hur som helst. Jag är 25 år och detta är andra barnet :)

• tasirvio
    jojjan01 skrev 2014-02-04 17:07:54 följande:
    Har repat mig lite nu och ska på kontroll och början till utredning 25/2
    Tack för ditt uppmuntrande svar!
    Fantastiskt att ni fått tid redan! Hoppas ni får den hjälp ni behöver och att allt går vägen för er! Du får gärna uppdatera oss här på tråden om hur det går! Håller tummarna för er :D
Svar på tråden BF Oktober 2014