• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio
    Sicilien skrev 2014-02-04 23:01:45 följande:
    Urk. Jobbig vecka det varit. Kände obehag i nedre delen av "magen" åt vänster förra tisdagen. Vet egentligen inte om det var i magen eller höften/ljumsken, men obehaget tilltog och blev en dov ihållande smärta som strålade ner mot benet. Sjukvårdsrådgivningen rekommenderade att åka in till gynakuten och få det utrett (misstänkt utomkvedhavandeskap). Behöver jag skriva att jag blev superorolig och rädd? Väl inne tog de prover och gjorde vul. De kunde varken bekräfta eller dementera misstanken utan sa att det kan vara som det ska, men att det inte går att utesluta att det rör sig om utomkvedhavandeskap. Fick ta mer prover och även en tid för provtagning på lördagen. Igår ringde de och berättade att alla prover tydde på en normal graviditet men de bokade in ett nytt vul 17/2 för att definitivt kunna ge ett svar. Smärtan har avtagit, jag har vanliga grav.symptom och har nästan börjat att våga hoppas igen.
    Hej! Jag hade liknande symtom igår på eftermiddagen, bara att nere till höger! Det strålade aningen ner mot benet, men lite mera upp mot midjan.. Blev jätteorolig, speciellt som jag lyft tungt på dagen (bara en låda visserligen, men..?).. Men efter att jag tog det lugnt resten av kvällen så gick det nog om. Känner du något mera? Jag skulle nog vilja på vul nu för att se att allt är ok..
  • Irmeline
    Sicilien skrev 2014-02-04 23:01:45 följande:

Urk. Jobbig vecka det varit. Kände obehag i nedre delen av "magen" åt vänster förra tisdagen. Vet egentligen inte om det var i magen eller höften/ljumsken, men obehaget tilltog och blev en dov ihållande smärta som strålade ner mot benet. Sjukvårdsrådgivningen rekommenderade att åka in till gynakuten och få det utrett (misstänkt utomkvedhavandeskap). Behöver jag skriva att jag blev superorolig och rädd? Väl inne tog de prover och gjorde vul. De kunde varken bekräfta eller dementera misstanken utan sa att det kan vara som det ska, men att det inte går att utesluta att det rör sig om utomkvedhavandeskap. Fick ta mer prover och även en tid för provtagning på lördagen. Igår ringde de och berättade att alla prover tydde på en normal graviditet men de bokade in ett nytt vul 17/2 för att definitivt kunna ge ett svar. Smärtan har avtagit, jag har vanliga grav.symptom och har nästan börjat att våga hoppas igen.

Usch vad jobbigt. Skönt att de tog dig på allvar och kollade, och skönt att det verkar se bra ut! Bra med uppföljningsvul så ni får bekräftat att det ser bra ut så ni kan slappna av.
  • majamys

Kan det ha varit någon sträckt muskel eller tarmarna som gjorde att det tog sjukt? Jag har en gång sträckt en muskel som går vid ljumsken och upp på sidan av magen, och sedan dess sträcker jag den väldigt lätt, och det gör så himla ont! Har någongång trott att det varit blindtarmen :/

Tasirvio: i österbotten, ja :)

• Sara84

Hejsan!

Hoppar in här med om det är OK?
    BF 8:e Oktober.

Har genomgått IVF och har både ett MF och ett X i bagaget. Nu vid 3:e IVF försöket så håller jag verkligen tummarna att det tagit sig! Känner inte alls speciellt mycket.. :S Trött, javisst. Lite öm/obehagskänsla i brösten.. Annars inte så mkt? Har ni mycket symptom?

• Mmalin
    Sara84 skrev 2014-02-05 11:40:27 följande:

Hejsan!

Har genomgått IVF och har både ett MF och ett X i bagaget. Nu vid 3:e IVF försöket så håller jag verkligen tummarna att det tagit sig! Känner inte alls speciellt mycket.. :S Trött, javisst. Lite öm/obehagskänsla i brösten.. Annars inte så mkt? Har ni mycket symptom?

Åh vad härligt. Det ser ju riktigt positivt ut. Välkommen över till BF Oktober-tråden sen. :) Jag har också BF 8:e (eller möjligen 9).
    Jag har i stort sett inga symtom. Lite stickningar i brösten och väldigt lätt molvärk från och till.
  • Mmalin
    Sara84 skrev 2014-02-05 11:40:27 följande:

Hejsan!

Vad virrig jag är... trodde att jag var i BIM februari och skrev. Men vi är ju redan i BF oktober-tråden. Ursäkta mitt virrande - jag har kanske fler symtom än jag tror.
  • Sara84
    Mmalin skrev 2014-02-05 11:49:19 följande:
    Vad virrig jag är... trodde att jag var i BIM februari och skrev. Men vi är ju redan i BF oktober-tråden. Ursäkta mitt virrande - jag har kanske fler symtom än jag tror.

Hahaha det är inte lätt när hjärnan inte hänger med ;) Ja lite molvärk kan jag också känna men det är inte speciellt mycket alls..

Vad spännande att du har BF samtidigt som mig :) Jag har BF 7-8 Oktober.

• Mmalin
    Sara84 skrev 2014-02-05 11:52:43 följande:

Hahaha det är inte lätt när hjärnan inte hänger med ;) Ja lite molvärk kan jag också känna men det är inte speciellt mycket alls..

Vad spännande att du har BF samtidigt som mig :) Jag har BF 7-8 Oktober.

Jag ska på VUL den 18/2 eftersom jag precis var på väg att få hjälp via fertilitetsenheten när jag blev gravid spontant.
    Jag hann med att ta prover och göra en äggledarspolning innan det tog sig. jag blev rätt så paff, men glad så klart. 
  • Mymmlan

Mmalin, jag tror vi alla känner igen din virrighet. Idag väntade jag på folk på ett möte som jag själv ställt in... Inte lätt när huvudet bara är inställt på att räkna dagar och veckor just nu. Men kalenderflicka, det är väl ett jobb, eller? Kan passa mig nu

• Mmalin
    Mymmlan skrev 2014-02-05 12:53:33 följande:
    Mmalin, jag tror vi alla känner igen din virrighet. Idag väntade jag på folk på ett möte som jag själv ställt in... Inte lätt när huvudet bara är inställt på att räkna dagar och veckor just nu. Men kalenderflicka, det är väl ett jobb, eller? Kan passa mig nu
    Skönt att höra. :)
Svar på tråden BF Oktober 2014