• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan

Okej, jag har bara tagit en tablett på morgonen i två dagar, ingen idag men det håller fortfarande i sig. Sista jag tog var igårmorse. Men det tar väl kanske ett tag innan det är ute ur kroppen?

Sålänge det bara är tabletterna som orsakar det så.

• mitthemligajag

Hur känns de för er i kroppen? Jag inser ända tills nu hur himla rörlig jag har varit, kliver in i v 29 imorn och först nu har jag insett vikten av orörlig, alltså livmodern är ju som en sten på magen... Det är ju inte så att det är jobbigt och bara man försöker nå tårna så går det utan DET GÅR BARA INTE, MAGEN ÄR IVÄGEN!!! Och as jobbig och värre lär de ju bli hehe

• sandramarlene

Är det någon som börjar boa ännu? Jag är sugen men vill vänta lite till. Känns för tidigt, och då har jag inget att göra sen haha :P ni som inte boat än, när ska ni börja med det? :)

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-12 19:11:11 följande:

Är det någon som börjar boa ännu? Jag är sugen men vill vänta lite till. Känns för tidigt, och då har jag inget att göra sen haha :P ni som inte boat än, när ska ni börja med det? :)

Har mest handlat men har inte klippt bort prislappar, lagt till rätts ngt eller tvättat det ska jag hålla mig med ett tag till, känns onödigt att tvätta allt och vika in/bädda de när de ändå kommer bli dammigt och så antagligen... Väntar nog tills runt v 35 men de kliar i fingrarna :p
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-07-12 19:16:17 följande:
    Har mest handlat men har inte klippt bort prislappar, lagt till rätts ngt eller tvättat det ska jag hålla mig med ett tag till, känns onödigt att tvätta allt och vika in/bädda de när de ändå kommer bli dammigt och så antagligen... Väntar nog tills runt v 35 men de kliar i fingrarna :p
    Exakt min tanke. Börja typ 1-2 månader innan, bygga ihop sängen, ställa skötbord på plats osv. Kläder har jag faktiskt tvättat och lagt in men det är väl det enda :)
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-12 19:27:26 följande:
    Exakt min tanke. Börja typ 1-2 månader innan, bygga ihop sängen, ställa skötbord på plats osv. Kläder har jag faktiskt tvättat och lagt in men det är väl det enda :)
    Men tusan vad jag längtar!!! Bara få köpa allt det sista typ blöjor och börja packa bb väskan! Då känns de så himla nära!

Är de ngn som har börjat skriva sitt förlossningsbrev? Själv är jag är så sjukt seg med allt barnmorskan sagt åt mig, v 29 imorn och jag har inte skickat in moderskapsintyg ens :p
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-07-12 21:45:51 följande:
    Men tusan vad jag längtar!!! Bara få köpa allt det sista typ blöjor och börja packa bb väskan! Då känns de så himla nära!

Är de ngn som har börjat skriva sitt förlossningsbrev? Själv är jag är så sjukt seg med allt barnmorskan sagt åt mig, v 29 imorn och jag har inte skickat in moderskapsintyg ens :p
    Den väskan kommer stå färdig en månad innan typ haha! Något förlossningsbrev har jag inte skrivit :) det gör jag med hjälp av BM nästa gång jag kommer dit tror jag det va :) men man kanske ska skriva ner några punkter så man inte glömmer bort nått :P men moderskaps intyget är inskickat iaf :)
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-12 22:12:28 följande:
    Den väskan kommer stå färdig en månad innan typ haha! Något förlossningsbrev har jag inte skrivit :) det gör jag med hjälp av BM nästa gång jag kommer dit tror jag det va :) men man kanske ska skriva ner några punkter så man inte glömmer bort nått :P men moderskaps intyget är inskickat iaf :)
    Ja hon bad mig skriva ner lite hur jag hade tänkt mig, angående bedövning osv... Där skriver jag bara, ALLT SOM FINNS OM JAG BER OM DET! Jag är livrädd för smärta :p
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-07-12 23:08:21 följande:
    Ja hon bad mig skriva ner lite hur jag hade tänkt mig, angående bedövning osv... Där skriver jag bara, ALLT SOM FINNS OM JAG BER OM DET! Jag är livrädd för smärta :p
    Ja och det är ju skit bra att det finns den smärtlindring som finns :) gillar man inte smärta, är rädd och kanske inte rent av klarar av det så tycker jag inte man ska genomgå deg heller om man inte måste :) jag använde bara lustgas sist och kommer använda den nu med :) jag tyckte förvärkarna va värst, när krystvärkarna kom och man fick krysta va det bara så jävla skönt konstigt nog!
Svar på tråden BF Oktober 2014