• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Bellsam

Tack för svaret Mymmlan! Tanken var att jag skulle jobbat natt i natt och imorgon natt men vaknade med värsta nackspärren någonsin så fick ställa in det. Men om ett par veckor är tanken att jag ska göra det i alla fall.

• essie01

Jahopp så igår lärde sig 2,5åringen sig att klättra ur sängen så dags att ta upp hennes stora säng. Hur lärde ni era barn att stanna i sängen efter ni börja med vanlig? Under 3h klättra hon ur sin säng igår så fort vi lagt ner henne igen! Har försökt natta henne förut i vanlig säng men hon somnar inte när jag ligger breve utan ska bara prata ,sätta sig upp ,å leka! Hade oxå tänkt flytta in lillan i hennes rum så snart så inte hon ska vakna varje gång bebis i magen gör det när hon är född. Hur ska detta gå till nu då? Tips någon på en rutin man kan testa så allt "flyter på" innan bebis föds?

• kohler12

jag hade gått ner hos BM förra veckan -3 kg vilket är skumt äter ju som en häst hihi

• MissLis
    Cazza skrev 2014-06-26 19:35:08 följande:

Är så orolig för mina tvillingpojkar i magen. De har drabbats av ngt som heter tvillingtransfusionssyndrom o förra veckan opererades jag i moderkakan. Med risk att det inte klarar det, är i v 25+1..

Hur har det gått? Tänker på dig!
  • SysterAnna
    essie01 skrev 2014-07-03 09:36:23 följande:

Jahopp så igår lärde sig 2,5åringen sig att klättra ur sängen så dags att ta upp hennes stora säng. Hur lärde ni era barn att stanna i sängen efter ni börja med vanlig? Under 3h klättra hon ur sin säng igår så fort vi lagt ner henne igen! Har försökt natta henne förut i vanlig säng men hon somnar inte när jag ligger breve utan ska bara prata ,sätta sig upp ,å leka! Hade oxå tänkt flytta in lillan i hennes rum så snart så inte hon ska vakna varje gång bebis i magen gör det när hon är född. Hur ska detta gå till nu då? Tips någon på en rutin man kan testa så allt "flyter på" innan bebis föds?

Jesper lärde sig att klättra ur sin säng när han var strax över året. Så då fick vi montera av ena sidan av sängen. Sen har det gått i perioder om han ligger kvar eller inte. Nu har han fått "storsäng" och när han ska sova på dagen lägger han sig bara och somnar. På kvällarna har vi dock lite mer bekymmer med hur det går.
  • Bellsam

Så fort som jag går (även korta sträckor) så blir magen stenhård och det gör riktigt ont i nedre delen av magen. Någon annan som har det problemet?

• JennyL88
    Bellsam skrev 2014-07-03 20:48:55 följande:
    Så fort som jag går (även korta sträckor) så blir magen stenhård och det gör riktigt ont i nedre delen av magen. Någon annan som har det problemet?

Låter som sammandragningar/förvärkar, hade de mycket i min förra graviditet. Så trappa ner på tempot och vila mycket. Råda med din barnmorska om det fortsätter och blir mer intensivt eller slå en signal till förlossningen om du känner mycket oro över det.
    BF 15 oktober
  • mitthemligajag
    Bellsam skrev 2014-07-03 20:48:55 följande:

Jag hade det en period, låter precis som

Sammandragningar! Jag hade de jätte mycket för någon vecka sen, barnmorskan sa att se är absolut ingen fara men det är ofta ett tecken på att kroppen behöver lite vila!
  • mitthemligajag

Här kommer en kanske lite äcklig fråga, men är se någon mer än jag som har fått massor av flytningar? Jag får lov att ha trosskydd! Har aldrig flytningar och så får man plötsligt dessa, de är som mens som Inte tar slut fast gulvita luktfria, får man använda tampong?

Svar på tråden BF Oktober 2014