• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • banan123

Nix inga flytningar här inte.. Ibland kan det komma lite på pappret när jag torkar mig men aldrig i trosan.

• mammasusan

Nä använd inte tampong det torkar ut slemhinnorna & du kan få andra infektioner på köpet pga det.

Jag har oxå massa flytningar vita dock

• Bellsam

Tampong är inte att rekomendera vid flytningar. Har tyvärr inga råd att komma med då jag aldrig haft det problemet.

Förmodligen sammandragningar ja. Men den här veckan har jag bara jobbat tre timmar i tisdags annars har jag varit ledig och tagit det väldigt lugnt. Går sakta då jag inte klarar att gå för fort men ändå får jag så otroligt ont. Vad mer kan jag göra? :(

• SysterAnna
    mitthemligajag skrev 2014-07-03 22:35:17 följande:

Här kommer en kanske lite äcklig fråga, men är se någon mer än jag som har fått massor av flytningar? Jag får lov att ha trosskydd! Har aldrig flytningar och så får man plötsligt dessa, de är som mens som Inte tar slut fast gulvita luktfria, får man använda tampong?

Japp, känns som att jag och sniglarna har fått något gemensamt... Känns inte alltid helt fräscht men ska vara helt normalt. Kroppen jobbar hårt för att hålla sig så ren som möjligt.
  • tasirvio
    Bellsam skrev 2014-07-04 00:02:24 följande:

Tampong är inte att rekomendera vid flytningar. Har tyvärr inga råd att komma med då jag aldrig haft det problemet.

Förmodligen sammandragningar ja. Men den här veckan har jag bara jobbat tre timmar i tisdags annars har jag varit ledig och tagit det väldigt lugnt. Går sakta då jag inte klarar att gå för fort men ändå får jag så otroligt ont. Vad mer kan jag göra? :(

Jag skulle kolla upp det, för att se att inte livmodertappen blivit påverkad! Hade som du, fast utan smärta och min tapp hade förkortats till halva! Så jag är beordrad att vila mycket! Och sjukskriven fram till m.ledigheten börjar 28.8...
  • Cazza

Nja det går sådär. Den ena bebisen är hälften så stor som den andra o de får tappa fostervatten ofta, de kan inte säga hur det ska gå... Vi får vänta o se alltså

• Marri

Bellsam - jag precis som tasirvio är sjukskriven för samma, jag hade uvi utan att jag kände det och fick ont av att gå längre sträckor samt onda sammandragningar, min tapp har inte hunnit påverkas lika mkt, men beordrad vila jag med, så kolla upp det!

• Bellsam

Tack för svaren! Jag är inbokad hos barnmorskan på måndag redan så tänkte vänta tills dess och prata med henne då. Tänkte om det var något ni tror jag måste kolla upp mer akut?

• jamieblue

Apropå viktfrågan som finns några sidor längre bak så är jag lite nojig över det, måste jag erkänna. Jag är i v 25 och har gått upp 6 kg. Det är inte jättemycket, jag vet, men jag är ganska trött och äter därför mer än vanligt. Försöker typ pigga upp mig själv med lite extra kolhydrater. Plus att jag kan inte vara lika fysiskt aktiv längre och då sätter sig kilona så klart lättare. Så jag är nog mer nojig över dåliga vanor än själva viktuppgången i sig. 

Dessutom hade jag ett BMI på 24,9 till att börja med, så jag känner att jag vill se upp med att gå upp för mycket i vikt. Men för tillfället känner jag mig helt karaktärslös och äter det mesta jag är sugen på. 

Hur som helst var jag på första SF-mätningen idag och allt verkade bra, skönt. Än så länge verkar mitt ätande inte lett till någon jättebebis Glad

Svar på tråden BF Oktober 2014