• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna

Kan bara hålla med! Viktuppgången under graviditeten är högst personlig och går inte att inverka nämnvärt på så det är bara att leva med! Skulle gärna ha en rar kula framtill och bara gå upp några kilo, men istället får jag stora bröst och mera kurvor en vanligt, så det är bara att gilla läget! Jag har gått upp mycket under mina graviditeter, trots att jag mått illa och kräkts i början. Mycket har varit vätska som försvunnit redan på bb, skön känsla!! Amningen tog sedan bort det sista och lite till, för mej var det bra att ha lite reserv, men vet att inte amningen äter upp allas gravidkilon, också det är personligt! 

bf 23 oktober
  • SysterAnna

Har gått upp nästan 9 kg och är i v.27. Gick upp närmare 13 förra gången och skulle gärna gå upp lite mer denna gången! Tappade vikten väldigt fort förra gången och gick ner lite för mycket, så förhoppningsvis blir det lite mer nu + att jag vill behålla några kilon. 

• doyouremember
    trollis86 skrev 2014-06-29 14:46:55 följande:

jag har väl däremot viknoja åt andra hållet...i början av graviditeten gick jag ner ca 7kg på grund av illamående och där har det stannat. går in i vecka 25 imorgon och vikten har inte ändrat nästan alls så börjar bli lite orolig. ska på kontroll på onsdag så jag hoppas allt är okej, iallafall sparkar tjejen i magen mycket under dagarna :)

Jag gick också ner i början ( 6kg) o där står jag stilla.. går in i v 24 imorgon o bm är inte så jätteglad att jag inte går upp men lillkillen i magen mår finfint och växer på så det knakar så det borde väl inte vara ngn fara? :) 
  • trollis86

Jo jag hoppas allt är okej :) 1 månad sedan då jag var på kontroll frågade hon om jag faktiskt äter som jag ska, så jag undrar bara vad hon tycker nu om vikten fortfarande inte ändrats. Nåväl det är bara att vänta och se vad som händer.

• tjej93

Hade inga jordgubbar hemma så nu har jag petat ut och ätit upp ALLA röda bär från ett helt paket med "Ica special flingor röda bär" hahahah.... Jag är fortfarande sugen på jordgubbar :(

• Irmeline

Vad roligt att viktfrågan kommit upp. Är i v.27 och har gått upp typ 8kilo. Väger mig en gång i veckan och ligger på exakt samma vikt varje vecka som sist, helt sjukt! Så tror det är min gravidtrivselvikt :)

• mammasusan

Är snart i v.25 & har gått upp 7,2kg, hade varit flera kg till om jag inte hade varit sjuk hela tiden i början för då hann jag bara gå upp ett par kg för att sedan gå ned igen i omgångar...

• Bellsam

Är det någon som har varit gravid och jobbat natt? Skulle vilja veta om det känns någon skillnad mot att inte vara gravid :)

• Mymmlan

Bellsam, jag tycker det är samma. Jag blir tröttare överlag men då är det ingen skillnad på dag och natt tycker jag.

Svar på tråden BF Oktober 2014