• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Bellsam

Har varit iväg till barnmorskan idag och det visade att jag hade gått upp 15 kilo sen jag fick plus på stickan. Trodde vågen skämtade med mig!

• JennyL88

Även jag har varit hos barnmorskan och allt var bra förutom järnet. Så nu blir det tillskott,niferex. Var häftigt att höra lilla hjärtat galoppera. 155./ min!

Har lyckats få dotterns förkylning och feber också, galet ont i kroppen. Men sol, bad och jordgubbar gör livet lite lättare. Kram på er

BF 15 oktober
  • SysterAnna
    Jeaneeettes skrev 2014-07-07 14:50:04 följande:

Hej, hur gör ni? köper ni fårskinn eller åkpåse och isåfall vilken åkpåse?

Hade fårskinn, täcke och "lock" till liggdelen med sonen. Sen hade han en stickad overall däri i början (var -15 första tiden). Fungerade jättebra.
  • sandramarlene
    banan123 skrev 2014-07-05 20:42:11 följande:

Är det ingen mer än jag som har sex drömmar? :o Får det i perioder och herreguuud vilka drömmar det är.

Jojo och vissa är hel störda haha
  • MissLis
    SysterAnna skrev 2014-07-07 09:36:31 följande:

Det ger väl mer en fingervisning om hur det står till. Min sons tillväxthämning upptäcktes genom att kurvan dalade och hamnade utanför normalvärde. Min syster hade dock stort sf-mått och fick en pojk på knappt 2,8 kg. Mysigt att få lyssna på bebisen idag! 

Du ser!

Det var jättemysigt att vara där igen! Nu är det fyra veckor till nästa gång, dvs första dagen efter semestern. Gissar att det kommer gå fort
  • MissLis

Vi har fårskinn och en klassisk Voksi-åkpåse i ull. Men även en mindre åkpåse som passar vår liggdel bättre från Elodie Details. Mitt tips är att kolla vad som passar vagnen innan ni köper.
  • MissLis
    Bellsam skrev 2014-07-07 15:55:58 följande:

Har varit iväg till barnmorskan idag och det visade att jag hade gått upp 15 kilo sen jag fick plus på stickan. Trodde vågen skämtade med mig!

Haha, vilken chock det måste varit! Men du kanske var väldigt smal innan?
  • mitthemligajag

Vi har fått ett fårskinn samt att vi har köpt bugaboos tvådelade åkpåse, en tunnare och ett tjockt dun tillägg
  • Bellsam
    MissLis skrev 2014-07-07 20:53:54 följande:
    Haha, vilken chock det måste varit! smile5.gif Men du kanske var väldigt smal innan?
    Jo det var lite av en chock, ha ha.

Jag vägde 57 kg innan så jag var väll "normal".
  • Mymmlan
    banan123 skrev 2014-07-05 20:42:11 följande:

Är det ingen mer än jag som har sex drömmar? :o Får det i perioder och herreguuud vilka drömmar det är.

Ja helt crazy! Hade glömt att det var så men nu minns jag det från förra grav. Undrar vad det beror på...

Apropå drömmar så drömde jag igår att vi fick en tös som kunde prata och gå från start. Minns att jag tänkte i drömmen "är inte det lite ovanligt?"
Svar på tråden BF Oktober 2014