• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Bellsam

Åkte in till akuten igår med svår huvudvärk. Slutade med att jag hamnade på förlossningen och fick Bricanyl pga sammandragningar. Hoppas det inte kommer tillbaka nu.

• mitthemligajag
    Lillium skrev 2014-07-13 13:07:26 följande:

Vecka 29 och sista trimestern idag :) längtar verkligen nu!

Så otroligt skönt, 29 för mig också idag! Nu kanske jag är heldum, men på appen står de nu att jag är i 7e månaden och jag fasen inre ihop de, det är ju mer än två månader kvar ?
  • JennyL88
    Bellsam skrev 2014-07-13 15:26:33 följande:

Åkte in till akuten igår med svår huvudvärk. Slutade med att jag hamnade på förlossningen och fick Bricanyl pga sammandragningar. Hoppas det inte kommer tillbaka nu.

Stackare, hoppas de stannar av helt. Min barnmorska har sagt att man ska skippa akuten och ringa förlossningen med en gång.Det är ju trots allt bäst på oss gravid!

Själv har jag åkt på dunder förkylning och öroninflammation, äter penicillin, antibiotika och smärtstillande. Någon som har erfarenhet av att äta dessa under graviditeten? Känns så dumt att stoppa i sig så galet mycket tabletter varje dag. Tar även niferex, då jag har dåligt järnvärde.
    BF 15 oktober
  • mammasusan
    mitthemligajag skrev 2014-07-13 17:29:59 följande:
    Så otroligt skönt, 29 för mig också idag! Nu kanske jag är heldum, men på appen står de nu att jag är i 7e månaden och jag fasen inre ihop de, det är ju mer än två månader kvar ?
    Man går 10 månader
  • mitthemligajag
    mammasusan skrev 2014-07-13 20:52:26 följande:
    Man går 10 månader smile5.gif
    Men man har väl alltid i alla tider sagt attman är gravid i nio månader :p vigör inte ihop de här, eller är de bra för attman är gravid i prick nio månader + antal dagar? Men i så fall så står de under graviditets/lunarmånaden att jag varit gravid i 8 och de stämmer ju inte heller
  • Bellsam

JennyL88, Jo man ska ringa förlossningen men då det inte var något graviditetsrelaterat jag åkte in för från första början så ringde jag akuten. Behövde syrgas pga Hortons huvudvärk. Men när jag låg och väntade på läkaren började sammandragningarna.

• mammasusan
    mitthemligajag skrev 2014-07-13 23:03:26 följande:
    Men man har väl alltid i alla tider sagt attman är gravid i nio månader :p vigör inte ihop de här, eller är de bra för attman är gravid i prick nio månader + antal dagar? Men i så fall så står de under graviditets/lunarmånaden att jag varit gravid i 8 och de stämmer ju inte heller
    Jag är enligt appen i 7.e graviditetsmånaden nu räknat januari som första. Min app förklarar så här:
  • Emma90

Idag var det dags för glukosbelastning, det va ju inte alls så farligt som folk påstår. Grymt jäkla sött men det går ju ner ganska lätt ändå :) fick ett värde på 8 så klarade mig nästan precis.

• DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-07-13 23:03:26 följande:
    Det finns olika sätt att räkna på. Om man räknar efter senaste mens eller från befruktning. Men från senaste mens så räknar man på 40 v graviditet. 40/4=10. Det går ju 4 veckor på en månad, så då blir det 10 månader. Går man då dessutom över 2 veckor innan födsel så har man varit gravid i 10,5 månad.. Sjukt länge ;)
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-07-14 11:37:25 följande:
    Det finns olika sätt att räkna på. Om man räknar efter senaste mens eller från befruktning. Men från senaste mens så räknar man på 40 v graviditet. 40/4=10. Det går ju 4 veckor på en månad, så då blir det 10 månader. Går man då dessutom över 2 veckor innan födsel så har man varit gravid i 10,5 månad.. Sjukt länge ;)
    Jag fattar ingenting av de här jag haha! De är som de är, men de är krångligt alltså...
Svar på tråden BF Oktober 2014