• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • banan123
    Mymmlan skrev 2014-07-08 07:25:50 följande:

Ja helt crazy! Hade glömt att det var så men nu minns jag det från förra grav. Undrar vad det beror på...

Apropå drömmar så drömde jag igår att vi fick en tös som kunde prata och gå från start. Minns att jag tänkte i drömmen "är inte det lite ovanligt?"

Jag drömde inatt att jag fick en psyko unge. En riktigt jäkel från en skräckfilm typ. Usch. Då gillar jag sex drömmarna bättre haha :)
  • Mymmlan

Någon som provat att sova med en sån där jättestor gravidkudde? Funderar så på om de är sköna och om de gör någon skillnad...

• JennyL88
    Mymmlan skrev 2014-07-08 19:04:03 följande:

Någon som provat att sova med en sån där jättestor gravidkudde? Funderar så på om de är sköna och om de gör någon skillnad...

Jag sover med min gravidkudde, varje natt. tyckte det var jobbigt att den prasslade i början men nu bryr jag mig inte och inte sambon eller dottern. Bra att ha som skydd för hennes sparkar när hon vill sova i vår säng.
    BF 15 oktober
  • Irmeline
    Cazza skrev 2014-07-04 14:11:48 följande:

Nja det går sådär. Den ena bebisen är hälften så stor som den andra o de får tappa fostervatten ofta, de kan inte säga hur det ska gå... Vi får vänta o se alltså

Håller alla tummar jag kan för er!

Vet de varför de är så olika storlek? Är en extra liten eller är en extra stor eller både ock?
  • Linnsisan

Hej! Finns det någon FB-grupp för BD i oktober, både förstföderskor och omföderskor?

//Linn

• Mymmlan

Hur går det för er när vi har så här varmt brudar? Lider ni av värmen? Jag tycker att det är lite jobbigare än vanligt, men jag har inte svällt upp till en vattenballong som jag gjorde sist jag var gravid.

• mitthemligajag
    Mymmlan skrev 2014-07-10 07:56:38 följande:

Hur går det för er när vi har så här varmt brudar? Lider ni av värmen? Jag tycker att det är lite jobbigare än vanligt, men jag har inte svällt upp till en vattenballong som jag gjorde sist jag var gravid.

Skulle inte säga lider men det har heller inte gått en dag under denna värmen vi har kunnat vara hemma i huset, vi har åkt ut mot vattnet direkt vi vaknat och kommit hem på kvällen! Tur man har två altaner så det är skugga någonstans iaf, vi har 28 grader i huset och nu em på soliga altanen 34 grader och klockan är snart 18. Hemskt! Tur de finns vatten att bada i;)
  • Majspinglan

Jag har inte skrivit här på ett tag, men nu måste jag vädra lite funderingar..

I förrgår och igår har jag tagit 1magnesium tablett på morgonen tillsammans med de andra tabletterna jag tar. 1tablett är 300mg.

Vet inte om det är pga tabletten eller ett sammanträffande, men i förrgårkväll så fick jag sån fruktansvärd magknip, det kändes nästan som mini-värkar. Sen dess har dessa magknips-värkar kommit och gått under dagen igår, vaknade av några stycken inatt och så nu imorse. Har i samband med den sista "värken " varje omgång behövt gå på toaletten och har vart riktigt lös i magen. Magknipen har alltså inte vart ihållande tills jag gått på toa, och det har knipt -värkt 3-4ggr med olika tidsintervaller. Har även provat gå på toa första knipen men det har inte velat komma nånting förren några knip-värkar senare.

Skriver från mobilen så det blir kanske jobbigt att läsa. Nån som har några.. Erfarenheter?

Det som gör mig lite nervös är att jag läst att magen/tarmen tömmer sig innan förlossning, men samtidigt började detta ca. 12timmar efter första tabletten.

Och att vi ska åka på en veckas semester imorgon och då blir jag ännu mer nervös över att nått ska vara på G. Eller sådär..

• tjej93
    Majspinglan skrev 2014-07-11 10:32:50 följande:

Jag har inte skrivit här på ett tag, men nu måste jag vädra lite funderingar..

I förrgår och igår har jag tagit 1magnesium tablett på morgonen tillsammans med de andra tabletterna jag tar. 1tablett är 300mg.

Vet inte om det är pga tabletten eller ett sammanträffande, men i förrgårkväll så fick jag sån fruktansvärd magknip, det kändes nästan som mini-värkar. Sen dess har dessa magknips-värkar kommit och gått under dagen igår, vaknade av några stycken inatt och så nu imorse. Har i samband med den sista "värken " varje omgång behövt gå på toaletten och har vart riktigt lös i magen. Magknipen har alltså inte vart ihållande tills jag gått på toa, och det har knipt -värkt 3-4ggr med olika tidsintervaller. Har även provat gå på toa första knipen men det har inte velat komma nånting förren några knip-värkar senare.

Skriver från mobilen så det blir kanske jobbigt att läsa. Nån som har några.. Erfarenheter?

Det som gör mig lite nervös är att jag läst att magen/tarmen tömmer sig innan förlossning, men samtidigt började detta ca. 12timmar efter första tabletten.

Och att vi ska åka på en veckas semester imorgon och då blir jag ännu mer nervös över att nått ska vara på G. Eller sådär..

Min svärmor jobbar på life, jag fick magnesium av henne innan jag var gravid för det är muskelavslappnande och jag skulle sova bättre. Hon sa att jag skulle ta två om dagen och de enda som kan hända var att man kunde bli jääättedålig i magen om man fick för mycket magnesium! Isf skulle jag bara ta en tablett om dagen....
Svar på tråden BF Oktober 2014