Majspinglan skrev 2014-07-11 10:32:50 följande:
Jag har inte skrivit här på ett tag, men nu måste jag vädra lite funderingar..
I förrgår och igår har jag tagit 1magnesium tablett på morgonen tillsammans med de andra tabletterna jag tar. 1tablett är 300mg.
Vet inte om det är pga tabletten eller ett sammanträffande, men i förrgårkväll så fick jag sån fruktansvärd magknip, det kändes nästan som mini-värkar. Sen dess har dessa magknips-värkar kommit och gått under dagen igår, vaknade av några stycken inatt och så nu imorse. Har i samband med den sista "värken " varje omgång behövt gå på toaletten och har vart riktigt lös i magen. Magknipen har alltså inte vart ihållande tills jag gått på toa, och det har knipt -värkt 3-4ggr med olika tidsintervaller. Har även provat gå på toa första knipen men det har inte velat komma nånting förren några knip-värkar senare.
Skriver från mobilen så det blir kanske jobbigt att läsa. Nån som har några.. Erfarenheter?
Det som gör mig lite nervös är att jag läst att magen/tarmen tömmer sig innan förlossning, men samtidigt började detta ca. 12timmar efter första tabletten.
Och att vi ska åka på en veckas semester imorgon och då blir jag ännu mer nervös över att nått ska vara på G. Eller sådär..
Min svärmor jobbar på life, jag fick magnesium av henne innan jag var gravid för det är muskelavslappnande och jag skulle sova bättre. Hon sa att jag skulle ta två om dagen och de enda som kan hända var att man kunde bli jääättedålig i magen om man fick för mycket magnesium! Isf skulle jag bara ta en tablett om dagen....