• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • choklaa

Min mormor sa när hon blev dålig önskar jag får uppleva barnbarnsbarn av mina två äldsta barnbarn (av oss tjejer) och att dom andra två gifter sig. Jag viste att jag bar gravid i vecka 7 då mormor låg inför döden men mamma förskönade det för att jag var så fäst vid mormor trots att vi inte sågs ofta först hon inte ville att jag skulle bli ledsen och åka till henne, då jag inte skulle klarat av stt se henne så sjuk. Så hon fick aldrig ens reda på att jag var gravid :( så tänk att din farfar fick reda på den glada nyheten.

Ska besöka mormors grav för första gången och ta med mig sonen till graven om två- tre veckor. Och med lillebror i magen 2 år och 2 månader efter att hon gått bort

• mitthemligajag
    banan123 skrev 2014-07-18 13:10:32 följande:

Inatt dog min farfar. Kommer aldrig glömma hans leende när jag berättade att jag var gravid. Så glad han blev. Så sorligt att han dog 11veckor för "tidigt"! Nu fick han inte chansen att träffa sitt barnbarnsbarn som han tjatat så om. <3

Beklagar verkligen!
  • mitthemligajag

Alltså jag får panik, jag kan inte sova!!!! Jag sommar runt halv elva men vaknar sedan av att jag behöver kissa eller att hon sparkar, sedan är de totalt kört... Hon sparkar och sparkar och de går inte att somna om, efter någon timme blir jag hungrig och måste äta ngt och så kan jag somna om tidigt på morgonen igen... Men de är ett helvete att vara vaken mellan typ 01 och 04... Vaknar sedan typ 8.30 och hela mina dagar är helt förstörda av min sömnlöshet... Alltså vad ska man göra? Finns det något knep för att få ungen i magen att sluta sparka? Jag blir galen snart

• Bellsam

Jag har samma problem här! Kan inte heller somna med bökande unge och börjar man bli lite trött blir man kissnödig, piggnar till och får börja om från början igen. Suck.

• Rauken

Samma problem här, vaknar, kissnödig, hungrig. Sen en sparkande och buffande liten älskling i magen. Man vänjer sig i alla fall att sova lite =) Brukar gå upp och lägga mig på soffan ibland för att inte väcka sambon. Och somnar av ren utmattning på soffan.

• mitthemligajag

Men alltså jag blir galen! Jag orkar inte mer, känner mig helt slut, flera gånger igår fick jag bara gå ifrån för jag började gråta från ingenstans, och jag är absolut inte den som gråter, men de är bara för att jag känner mig heeeeelt slut, som ett barn... Så ska jag snart tillbaka till jobbet, hur i helskotta ska jag klara av det, ångest :(

• DinaMii

Samma här. Sover ingenting alls vissa nätter, som inatt.. Fick tabletter utskrivna att sova på eftersom det är 2 veckor sen jag sov en hel natt. Men det är lergigan och det är ju ingen ren insomnings/sömntablett, har bara tagit den ett par gånger med och tyckte inte att den gav så mycket resultat.. Mer än att jag blev bakisdåsig morgonen efter. Men enligt bm "helt normalt", som allt annat........

• DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-07-19 09:38:07 följande:

Men alltså jag blir galen! Jag orkar inte mer, känner mig helt slut, flera gånger igår fick jag bara gå ifrån för jag började gråta från ingenstans, och jag är absolut inte den som gråter, men de är bara för att jag känner mig heeeeelt slut, som ett barn... Så ska jag snart tillbaka till jobbet, hur i helskotta ska jag klara av det, ångest :(

Tog upp mina problem med läkaren på vc, att jag har ångest över att börja jobba igen. Är omöjligt att klockan ska ringa kl 5, sen köra bil utan sömn för att sedan se till att alla patienter överlever i en underbemannad stressad lasarettsvärld. Han sa att det är anledning nog att sjukskriva sej, och få sjukintyg om det håller i sej mer än 7 dagar. Inte det roligaste... Men vad ska man göra....? Det ska ju gå över... Tillslut..
  • sandramarlene

Är det någon av er som känner vad som är vad på bebis? :) tycker det känns som att hon ligger neråt då hon sparkar åt sidor och uppåt men jag är osäker på vad det är jag känner. Med sonen va jag mycket mer säker på vad jag kände :) en rumpa, ett knä osv men inte nu.. Kanske man inte känt efter ordentligt :)

• Rauken
    mitthemligajag skrev 2014-07-19 09:38:07 följande:

Jo det är jobbigt, man har direkt ingen ork till något. Och huvudet känns stoppat med bomull, stressen för jobbet har jag inte då jag är sjukskriven 50% pga foglossning. Men det är tufft de dagarna man ska jobba och klockan ringer och man har sovit 4 timmar per natt. Men kolla med en läkare för dåligt och ångest ska du inte känna.

Hoppas det löser sig.
Svar på tråden BF Oktober 2014