• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Rauken
    sandramarlene skrev 2014-07-19 09:51:35 följande:

Är det någon av er som känner vad som är vad på bebis? :) tycker det känns som att hon ligger neråt då hon sparkar åt sidor och uppåt men jag är osäker på vad det är jag känner. Med sonen va jag mycket mer säker på vad jag kände :) en rumpa, ett knä osv men inte nu.. Kanske man inte känt efter ordentligt :)

Jag har en väldigt aktiv liten krabat i magen, så ibland känner jag när han trycker upp huvudet, rumpan, när det är fötterna eller armarna.Underbar känsla!

Mest är det sparkar åt höger sida och en och annan fullträff på reveben *urk* Underbar känsla. Hur långt gången är du? =)
  • sandramarlene
    Rauken skrev 2014-07-19 10:42:05 följande:
    Jag har en väldigt aktiv liten krabat i magen, så ibland känner jag när han trycker upp huvudet, rumpan, när det är fötterna eller armarna.Underbar känsla!

Mest är det sparkar åt höger sida och en och annan fullträff på reveben *urk* Underbar känsla. Hur långt gången är du? =)
    V.30 är jag i. Hon är väldigt aktiv hon med och nu börjar sparkar göra ont men dom flesta är bara mysiga :) måste ta mig tid och gissa på om det är ett knä eller en fot jag känner :)
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-19 09:51:35 följande:

Är det någon av er som känner vad som är vad på bebis? :) tycker det känns som att hon ligger neråt då hon sparkar åt sidor och uppåt men jag är osäker på vad det är jag känner. Med sonen va jag mycket mer säker på vad jag kände :) en rumpa, ett knä osv men inte nu.. Kanske man inte känt efter ordentligt :)

Känner om det är huvud eller rumpa, men armbåge/fot/knä är svårt att urskilja exakt vad som är vad :p
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-07-19 09:41:42 följande:
    Tog upp mina problem med läkaren på vc, att jag har ångest över att börja jobba igen. Är omöjligt att klockan ska ringa kl 5, sen köra bil utan sömn för att sedan se till att alla patienter överlever i en underbemannad stressad lasarettsvärld. Han sa att det är anledning nog att sjukskriva sej, och få sjukintyg om det håller i sej mer än 7 dagar. Inte det roligaste... Men vad ska man göra....? Det ska ju gå över... Tillslut..
    Otroligt jobbigt... Har ändå mått bra ända från vecka 14 och så kommer denna jäkla sömnlöshet... Värsta är ju att man är så extremt trött... Åt massor av både ondanzentron, lergigan och lergigan comp i början och jag blev inte speciellt trött av de då så jag lär väl inte bli de nu heller om

Jag skulle få det :(
  • DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-07-19 11:57:43 följande:
    Otroligt jobbigt... Har ändå mått bra ända från vecka 14 och så kommer denna jäkla sömnlöshet... Värsta är ju att man är så extremt trött... Åt massor av både ondanzentron, lergigan och lergigan comp i början och jag blev inte speciellt trött av de då så jag lär väl inte bli de nu heller om

Jag skulle få det :(
    Näe men lergigan comp är ett "dagpiller" medan vanlig lergigan faktiskt även används vid sömnrubbningar för att sova på.. :) nackdelen är att många som sagt blir dåsiga morgonen efter.. Ska tas ca 1 timme före sänggåendet. Kanske är värt att testa? :) kostar 100 kr, även en natts ordentlig sömn är värd 100 spänn ;)

Klagade ut på insta att jag sov så dåligt och många av mina vänner kände igen sej, även jag sen grav med sonen. Tydligen vanligt mellan v24-30 ungefär. Efter den här perioden sov jag bättre än någonsin förra grav, så jag hoppas verkligen att det kommer bli lika nu. Annars är man ju helt stendöd när ungen kommer..
  • Tamara

Sover alltid helkasst när jag är gravid. Från start tyvärr och då är det ju inte stor mage eller sparkande bebis som stör.

Sen har vi den lille rare snart 21 månaders pojken som är inne på 5:e veckan med att vakna 04.30

Så jag ser det så att när bebis kommit ut, då får man sova. För då kan man iaf sova. "Bara" 10 veckor kvar...

• mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-07-19 12:28:57 följande:
    Näe men lergigan comp är ett "dagpiller" medan vanlig lergigan faktiskt även används vid sömnrubbningar för att sova på.. :) nackdelen är att många som sagt blir dåsiga morgonen efter.. Ska tas ca 1 timme före sänggåendet. Kanske är värt att testa? :) kostar 100 kr, även en natts ordentlig sömn är värd 100 spänn ;)

Klagade ut på insta att jag sov så dåligt och många av mina vänner kände igen sej, även jag sen grav med sonen. Tydligen vanligt mellan v24-30 ungefär. Efter den här perioden sov jag bättre än någonsin förra grav, så jag hoppas verkligen att det kommer bli lika nu. Annars är man ju helt stendöd när ungen kommer..
    Har massor av lergigan hemma, har ju som sagt var ätit dom från vecka 8-14, åt då lergigan på kvällen, lergigan comp när jag vaknade tillsammans med ondansetron och så 4 sådana under dagen. Ska till bm nästa vecka så jag ska fråga då om jag kan ta dom och prova.... Men jag har sovit jätte bra ända tills denna veckan (vecka 30 imorn),de känns som att hon bara kommer röra sig mer och mer nu.
  • DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-07-19 17:37:02 följande:
    Har massor av lergigan hemma, har ju som sagt var ätit dom från vecka 8-14, åt då lergigan på kvällen, lergigan comp när jag vaknade tillsammans med ondansetron och så 4 sådana under dagen. Ska till bm nästa vecka så jag ska fråga då om jag kan ta dom och prova.... Men jag har sovit jätte bra ända tills denna veckan (vecka 30 imorn),de känns som att hon bara kommer röra sig mer och mer nu.
    Åh såg bara att du skrev om comp :/ hoppas bm har någon lösning, om det fortfarande håller i sej då..
  • mitthemligajag

Ursäktar en lite äcklig fråga, har ni mycket flytningar? De har också börjat senaste två veckorna för mig, måste ha binda dag och natt... Började först tro att vattnet börjat gå haha, ush! Luktfria och precis som vatten men de är väldigt obehagligt och fuktigt i denna värme

• DinaMii

Ja, jag använder menskoppen faktiskt. Inte för att den behövs för mängden direkt :p men den håller då trosorna torra..

Svar på tråden BF Oktober 2014