• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna

Alla ansökningar inskickade! Nu känns babyn ett snäpp närmare igen! Här i Finland får vi moderskapsunderstöd från staten i form av en låda full med grejer till babyn, den har funnits sen 1950-talet. Man kan också välja att få en summa pengar istället, det gjorde jag med de tidigare barnen, men nu ser jag fram emot att få lådan och titta på innehållet med de stora barnen! Tycker innehållet är så fint i år!

Här finns bilder om ni är nyfikna:
    www.kela.fi/web/sv/mammaladan

bf 23 oktober
  • Bellsam

Varit iväg och lämnat prov och hade ju lite dåligt järnvärde innan så har börjat med järntabletter men den här gången har jag ännu sämre järnvärde trots tabletterna.

• DinaMii
    Aftonstjärna skrev 2014-07-23 10:15:01 följande:

Alla ansökningar inskickade! Nu känns babyn ett snäpp närmare igen! Här i Finland får vi moderskapsunderstöd från staten i form av en låda full med grejer till babyn, den har funnits sen 1950-talet. Man kan också välja att få en summa pengar istället, det gjorde jag med de tidigare barnen, men nu ser jag fram emot att få lådan och titta på innehållet med de stora barnen! Tycker innehållet är så fint i år!

Här finns bilder om ni är nyfikna:
    www.kela.fi/web/sv/mammaladan

bf 23 oktober
    Oj! Vad med saker! Perfekt ju :) vad är det för summa man får annars? Det här paketet var ju riktigt bra :)
  • DinaMii
    Bellsam skrev 2014-07-23 12:49:56 följande:

Varit iväg och lämnat prov och hade ju lite dåligt järnvärde innan så har börjat med järntabletter men den här gången har jag ännu sämre järnvärde trots tabletterna.

Så har det varit under båda mina graviditeter, både järn och blodvärde.. Men det är ju inte farligt att ligga lite lågt.. Bebisar kräver väl helt enkelt massor :)
  • Bellsam

Nej det gör inget att man ligger lite under men mitt järnvärde sjunker ännu mer trots tabletterna. Trött som attan och yr är man.

• DinaMii
    Bellsam skrev 2014-07-23 14:04:41 följande:

Nej det gör inget att man ligger lite under men mitt järnvärde sjunker ännu mer trots tabletterna. Trött som attan och yr är man.

Vill dom inte göra något åt det då? Det är ju ett tag kvar av grav ändå menar jag.. Är det järndepåerna eller blodvärdet du menar?
  • DinaMii

Det är rätt intressant att följa sånnahär trådar tycker jag :)

Efter 5 år som sjuksköterska och med massa barnmorskor i familjen har jag också bestämt mej för att bli bm. Så börjar läsa redan nu i höst faktiskt :) Så jag tycker det är kul att se folks tankar och funderingar såhär, ibland snappar man upp något som man kan ta med sej senare i yrkeslivet :)

• Tamara

Jag hade lika förra graviditeten, trots 2 järntabletter om dagen samt järn i kvinna tabletterna så sjönk mitt hb mellan besöken.

Denna gången vet jag inte ännu, har bara varit på inskrivning och ett besök för en månad sedan, då var hb 105, ska till bm nästa vecka, hoppas att det fortfarande är över 100 iaf..
  • mitthemligajag

Mitt Järnvärdet sjunker också trotts järn tabletter och låg alldeles för lågt, bm sa att hade mitt Järnvärde sett ut så i vecka 38 hade de varit förståeligt men inte i vecka 26 (sist). Fick då order om att dricka dubbel dos järn blandat med att ta tabletterna, detta för att kroppen kan ha svårt att ta upp vissa former, får se imorn hur de ligger till men jag har en känsla av att de är ännu värre :p
Svar på tråden BF Oktober 2014