• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Lillis

Hej på er!

Har en liten fråga angående vikt.

Är i vecka 29 nu och har gått upp 12kg. Är det mycket eller normalt? Blir tokig på alla som frågar om det verkligen inte är två där inne i magen. Hur mycket har ni gått upp om jag får fråga?

• Rauken
    Lillis skrev 2014-07-22 21:36:00 följande:

Hej på er!

Är i vecka 29 nu och har gått upp 12kg. Är det mycket eller normalt? Blir tokig på alla som frågar om det verkligen inte är två där inne i magen. Hur mycket har ni gått upp om jag får fråga?

Jag gick in i vecka 28 idag och har gått upp 8kg.
  • DinaMii

Hej på er!

V26 och 10 kg :) och kan lova dej, oavsett hur din mage ser ut så kommer folk tycka att den är för stor eller för liten eller två eller tre bebisar där inne.. Aldrig tycker folk att det är normalt inte ;) trots att det är det när man mäter hos bm. Så försök att koppla bort dom kommentarerna..
  • N A

Är i v 28 har gått upp nästan 15 kg vilket jag tycker är normalt :)

En fråga har ni mensvärk som kommer och går?

• banan123

Hej på er!

V 30 imorgon och har gått upp 7 kg. Äter choklad vaaaaar dag haha
  • mitthemligajag

Hej på er!

Vecka 30 och gått upp typ 12 jag med! Normalt tror jag :p speciellt i denna värme
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-22 12:57:43 följande:

Ja dom få korta stunder jag lyckas ta försöker jag sätta mig där det fläktar iaf. Sen dricker man ju såklart hinkvis med vatten också.

Säger det också, måste strida mot arbetsmiljöverkets regler, en arbetshälsofara och en fara för pensionärs-stackarna.

Åh vad jag lider med dig... Jag ska förmodligen sjukskriva mig nästa vecka när jag kommer tbx från semestern... Vi är alltid ute (fsk) och har dessutom ihopslagningen med annan personal jag inte känner och de ska bli 30 grader nästa vecka... Det kommer aldrig gå jag kommer fasen dö, mina fingrar och fötter dör redan som de är bu och få ligger jag 70% av dagen i sjön och flyter runt i de svala. Denna ursäkta mig jävla värme är olidlig för mig att vistas i!!!!! Hur gör du? Fortsätter du jobba?
  • Majspinglan

Uuh, nu måste jag verkligen gnälla.. Ligger och försöker sova men det är ju omöjligt fast jag är så himla trött! Har hjärtklappning som man inte kan somna ifrån och är hungrig trots ett glas fil för en timme sen, plus att det är varmt som satan..

Vad äter ni på kvällen för att klara er några timmar utan att bli hungrig igen? :/

• Emma90

Hej på er!

Går in i vecka 31 imorgon (idag) och jag har gått upp 16 kg. Jag är mer tröt på att höra hur liten mage jag har. Jag tycker precis tvärtom, jag va så liten innan jag blev gravid så känner mig som en stor flodhäst nu ;P
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-07-22 23:01:47 följande:
    Åh vad jag lider med dig... Jag ska förmodligen sjukskriva mig nästa vecka när jag kommer tbx från semestern... Vi är alltid ute (fsk) och har dessutom ihopslagningen med annan personal jag inte känner och de ska bli 30 grader nästa vecka... Det kommer aldrig gå jag kommer fasen dö, mina fingrar och fötter dör redan som de är bu och få ligger jag 70% av dagen i sjön och flyter runt i de svala. Denna ursäkta mig jävla värme är olidlig för mig att vistas i!!!!! Hur gör du? Fortsätter du jobba?
    Åh din stackare! Ni i förskola gör ett super jobb måndag säga!

Jag ska försöka kämpa på men blir det för mycket så kommer jag sjukskriva mig :/ idag ska det bli ännu varmare än igår och igår va det 31grader varmt ute! Hur blire då inne? :/ nä då kommer jag tacka för mig och gå hem.

Mina kvällspass kommer jag också måste sjukskriva mig för då är vi alldeles för få personal på alldeles för många boenden och det kommer jag icke palla.
Svar på tråden BF Oktober 2014