• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • DinaMii
    sandramarlene skrev 2014-07-19 11:21:44 följande:
    V.30 är jag i. Hon är väldigt aktiv hon med och nu börjar sparkar göra ont men dom flesta är bara mysiga :) måste ta mig tid och gissa på om det är ett knä eller en fot jag känner :)
    Tycker det är sjukt imponerande att ni kan känna vad det är som buffar.. Det enda jag känner igen är ryggen när bebis trycker ut den så man kan klappa över hela den.. Men om det sen är en rumpa eller nacke jag känner har jag ingen aning om :p
  • sandramarlene
    DinaMii skrev 2014-07-20 06:41:25 följande:
    Tycker det är sjukt imponerande att ni kan känna vad det är som buffar.. Det enda jag känner igen är ryggen när bebis trycker ut den så man kan klappa över hela den.. Men om det sen är en rumpa eller nacke jag känner har jag ingen aning om :p
    Det är super svårt att veta, vet man hur dom ligger kan man gissa sig fram på så vis. Tror jag såg ett smalben igår :)
  • Rauken

Det var min barnmorska som visade och förklarade när jag var där på senaste besök. Skillnaden mellan rumpa, huvud. Och hur den lilla ligger. ????När hon kände på magen förklara hon, och sen fick jag känna.
  • Tamara
    Tycker jag med, jag väntar fjärde men kan iaf inte känna. Andra graviditeten kunde jag men det var bara för att han satt i säte/tvärläge hela tiden och jag hade hans huvud uppe på höger sida.
  • DinaMii
    Rauken skrev 2014-07-20 08:03:22 följande:
    Det var min barnmorska som visade och förklarade när jag var där på senaste besök. Skillnaden mellan rumpa, huvud. Och hur den lilla ligger. ????När hon kände på magen förklara hon, och sen fick jag känna.
    Åh vad roligt! Det ska jag be om nästa gång! Jag har en väldigt ny och oerfaren bm den här gången, men då får hon träna i lite utbildning samtidigt som jag lär mej ;)
  • mammasusan
    mitthemligajag skrev 2014-07-20 15:49:53 följande:

Får man använda tampong som gravid?

Nä man ska inte använda tampong, de torkar ut slemhinnorna & bidrar till att man då lättare kan få infektioner. Min Gynläkare sa att man ska inte använda tamponger alls även då man ej är gravid.
  • DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-07-20 15:49:53 följande:

Får man använda tampong som gravid?

Ja det får man. Men man ska vara noggrannare med att byta så det inte bildas bakterier. Sen så torkar tamponger ut slemhinnorna, och för att motverka det så producerar kroppen mer flytningar, eftersom dom finns där av en anledning. Dom har man ju för att hålla miljön ren och att det hela tiden ska "tvättas".

Men får får man :) och du kan ju testa, du kanske inte märker av några irriterade slemhinnor så det funkar för dej. Det är ju sjukt irriterande med dessa flytningar och det känns allt annat än fräscht :/
  • DinaMii

Testa en menskopp annars? Om du inte är allt för kräsmagad :p är himla skön att ha vid mensen oxå för att slippa tänka på mensskydd och läckage. Och dom torkar inte ut slemhinnorna :)

Svar på tråden BF Oktober 2014