• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Bellsam

Jo det är mitt järnvärde som sjunker. Ska också öka dosen på järnet så får hålla tummarna på att det hjälper!

• JennyL88

Jag har också dåligt järnvärde. Äter bara 2tabletter i veckan, vad tar ni? Har börjat ta kortisonsprej i näsan. Då jag har mycket svullna slemhinnor och hör dåligt också på grund av detta. Någon som har erfarenhet av de som gravid?

BF 15 oktober
  • JennyL88
    Lillis skrev 2014-07-22 21:36:00 följande:

Hej på er!

Har en liten fråga angående vikt.

Är i vecka 29 nu och har gått upp 12kg. Är det mycket eller normalt? Blir tokig på alla som frågar om det verkligen inte är två där inne i magen. Hur mycket har ni gått upp om jag får fråga?

Ja kommentarer kan folk inte ge nog när man är gravid. Fick höra härom dagen att jag skulle föda snart. Haha.. men de var på en fest och en del läcker ur sig vad som helst. Är i v.29 och gått upp 10kg, förra graviditeten gick jag upp runt 15kg. De viktigaste är ändå att man mår bra och inte stressar.
    BF 15 oktober
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-07-23 21:39:17 följande:

Jag har också dåligt järnvärde. Äter bara 2tabletter i veckan, vad tar ni? Har börjat ta kortisonsprej i näsan. Då jag har mycket svullna slemhinnor och hör dåligt också på grund av detta. Någon som har erfarenhet av de som gravid?

BF 15 oktober
    Oj de va lite, jag tar dubbel dos flytande "järndryck" 4 kvällar i veckan, och 1 tablett övriga 3 kvällar.
  • Aftonstjärna
    DinaMii skrev 2014-07-23 13:00:49 följande:
    Oj! Vad med saker! Perfekt ju :) vad är det för summa man får annars? Det här paketet var ju riktigt bra :)
    140?, men grejerna i lådan är nog värda mycket mer!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Jag äter inte alls järntillskott, fast jag gjort det under tidigare graviditeter, mitt hb hade stigit lite sist jag var hos bm. Jag har ätit massor med grönsaker och frukt och bm sade att hon tror att det hjälper, hon hade märkt att mammorna ofta har bättre värden under sommaren. Kan också vara bra att ta Blutsaft från hälsokost, den gör inte magen uppochned som järntabletterna!

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-07-24 00:43:06 följande:

Jag vill ocksåha det där paketet!! :F

Ja, visst är det fint? På 50-talet var det säkert riktigt nödvändigt för många familjer, idag skulle de flesta säkert klara sig utan, men jag tycker det kommer väl till pass då jag inte har några babykläder kvar efter mina stora barn.

140 euro skulle det stå i m in kommentar ovan.
    bf 23 oktober
  • mitthemligajag
    Aftonstjärna skrev 2014-07-24 08:39:52 följande:

Jag äter inte alls järntillskott, fast jag gjort det under tidigare graviditeter, mitt hb hade stigit lite sist jag var hos bm. Jag har ätit massor med grönsaker och frukt och bm sade att hon tror att det hjälper, hon hade märkt att mammorna ofta har bättre värden under sommaren. Kan också vara bra att ta Blutsaft från hälsokost, den gör inte magen uppochned som järntabletterna!

bf 23 oktober
    Min barnmorska sa att blutsaft är rena bluffen, jag dricker någon annan flytande variant, hon sa att just blutsaft är mest utspätt och jag skulle få häva i mig om jag skulle komma upp i samma mängd som i den andra från hälsokost jag dricker
Svar på tråden BF Oktober 2014