• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-07-24 13:03:09 följande:
    Min barnmorska sa att blutsaft är rena bluffen, jag dricker någon annan flytande variant, hon sa att just blutsaft är mest utspätt och jag skulle få häva i mig om jag skulle komma upp i samma mängd som i den andra från hälsokost jag dricker
    Den heter faktiskt något annat än Blutsaft den jag har också :)
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-07-24 16:17:59 följande:

Vart hos bm idag och lillan ligger med huvudet neråt :)

Vad bra! Mitt första barn låg i säte så är orolig att lilla trean också ska föredra att sitta i magen. Vill så gärna föda vaginalt!
    bf 23 oktober
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2014-07-24 13:03:09 följande:
    Min barnmorska sa att blutsaft är rena bluffen, jag dricker någon annan flytande variant, hon sa att just blutsaft är mest utspätt och jag skulle få häva i mig om jag skulle komma upp i samma mängd som i den andra från hälsokost jag dricker
    Vad konstigt, min bm sa till mig att öka på dosen järn ordentligt och att blutsaften+mat med mycket järn är ett bra komplement till järntabletterna om de vänder helt upp o ner på magen. Men enbart blutsaften motsvarar ett normalt intag för järn i normala fall när man inte är gravid, så bluff är det ju inte.
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2014-07-24 20:32:17 följande:
    Vad konstigt, min bm sa till mig att öka på dosen järn ordentligt och att blutsaften+mat med mycket järn är ett bra komplement till järntabletterna om de vänder helt upp o ner på magen. Men enbart blutsaften motsvarar ett normalt intag för järn i normala fall när man inte är gravid, så bluff är det ju inte.
    Hon sa att den va utspädd med massa skräp typ :)
  • tasirvio

Länge sedan jag skrivit här! Av någon orsak syns det inte på mitt FL att tråden blivit uppdaterad, så trodde den ut.. Men det hade den ju verkligen inte! :)

Hur är det med er alla nu? Är i v31 nu och mitt hb har hållits rätt bra, ligger just under 120.. Då dricker jag 10ml kreutersaft + tar 1 järntablett om dagen. Kreutersaften hjälper till att magen inte ska bli så hård.. Springer på TUL med 7-10 dagars mellanrun, eftersom man på mitt första. Tul upptäckte att tappen var förkortad och att jag börjatöppna mig inifrån, samt hade tätä (men inte onda) sd..

Påsenaste tul vägde twinsen knappa 1300/1400g :) får se den 30.7 hur mycket de gått upp igen.. Livliga är de åtminstone och bökar på som bara den!

Någon annan som varit på gravidfotografering? Jag och sambon var på tisdagen, och fick hem råkopiorna på torsdan, så när han kommer hem från ungern får vi sätta oss ner och se vilka bilder vi vill ha framkallade :)

• sandramarlene

Jag har gått från 152 i hb från första besöket till 118 nu i tisdags så idag knaprar jag 1 niferex om dagen:) dom hjälpte mig sist så jag hoppas dom hjälper nu med :) en arbetsvecka kvar sen går man på GP tack och lov. Jobbade första kvällen sen semestern idag och inte igen säger jag! Sjukskriver mig dom två som är kvar.

Gick förövrigt in i v.31 idag :D 75% kvar;)

• Tamara
    Aftonstjärna skrev 2014-07-24 18:38:17 följande:
    Vad bra! Mitt första barn låg i säte så är orolig att lilla trean också ska föredra att sitta i magen. Vill så gärna föda vaginalt!
    bf 23 oktober
    Jag säger tvärtom, mitt andra satt i säte/tvärläge så det blev planerat snitt och jag hoppas på det igen (första och tredje var vanlig förlossning). Här kollar de dock inte fosterläge än på flera veckor.
  • Aftonstjärna
    Tamara skrev 2014-07-26 20:57:15 följande:
    Jag säger tvärtom, mitt andra satt i säte/tvärläge så det blev planerat snitt och jag hoppas på det igen (första och tredje var vanlig förlossning). Här kollar de dock inte fosterläge än på flera veckor.
    Ja, det är kanske märkligt, men jag vill gärna gå igenom en förlossning igen, hur smärtsamt det än är! Det är väl inte innan vecka 36 nånting som bebin förväntas ligga med huvet neråt. Min rör sig väldigt mycket ännu i vecka 28! Föredrar när hen har fötterna uppåt/i sidan, sparkarna neråt gör ont!
    bf 23 oktober
  • sandramarlene

Jag ser också framemot en förlossning igen :) längtar som en tok!

Idag sjukskrev jag mig, skulle ha jobbat kväll och kroppen orkar inte, imorgon har jag ett poolpass vilket innebär att jag inte vet var jag hamnar och tänker inte riskera ett ännu tyngre ställe så jag sjukskrev mig imorgon också.

Svar på tråden BF Oktober 2014