• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA
    Cazza skrev 2014-08-19 15:38:13 följande:

Han blev lite uppåner inser jag, men tack för fina kommentarer. Han heter Love. phpCfyOfW45674.jpg

Vilken fin liten Love :) grattis och lycka till med det lilla underverket!

Blev tårögd när jag läste om vad som hände Eddie och beklagar verkligen er förlust, det är sånt man aldrig tror ska hända en själv.

Men styrkekramar till er och mys ordentligt nu med er lilla fina pojk <3
  • MeEmmA
    sandramarlene skrev 2014-08-21 09:37:45 följande:
    Ja just. Mina kommer ändå utan vidare ansträngning ( kan va ansträngande att sitta i soffan så otymplig man är;) ). Ska till BM den 1 sept. Igen så jag får nämna det då. Man läser så olika ang. Förvärkar, tex. förvärkar utan att de gör ont och sedan förvärkar som känns lite mer (typ mensvärk) och att tappen börjar mjuka upp då men hur tidigt kan den börja mjukas upp då? Är ju "bara" i v.35.

Man hinner tänka för mycket och känna efter för mycket på dagarna nu när man inte jobbar ;P
    Jag har väldigt mycket förvärkar, speciellt på kvällarna och nätterna när jag tar det lugnt.

Kommer ihåg att det kom tidigt med min dotter också, var då helt inställd på att hon skulle komma tidigare.... Men gick istället över nästan tre veckor :)

Men om jag har förstått rätt så är det bra att ha förvärkar för att tränas upp :)
  • Baktakt

Alla barnmorskor jag träffat under graviditeten, plus alla på blodcentralen verkar tycka att Niferex är Guds gåva, men Niferex är den mest värdelösa skit jag någonsin provat. Bokstavligen.

Den här gången har jag tagit hemofer för att alls ha en chans att bajsa utan smärta, analfissurer och hemmorojder. Hemofer kan jag äta halv graviddos av om jag är noga med att få i mig fiber, men efter minsta slarv, eller om jag glömmer tabletter en dag och tar igen dem dagen efter, så är det movicol som gäller.

Har inte hört talas om durofen förr, men det skadar nog inte att testa när mina hemofer tar slut i dagarna. Så kanske jag kan ta tillbaka det där jag sade till kollegerna häromdagen att gravida kvinnor blir stora om magen främst för att man inte kan skita på 9 månader, inte för att man har ett barn därinne ????

• sandramarlene
    Baktakt skrev 2014-08-21 10:54:10 följande:

Alla barnmorskor jag träffat under graviditeten, plus alla på blodcentralen verkar tycka att Niferex är Guds gåva, men Niferex är den mest värdelösa skit jag någonsin provat. Bokstavligen.

Den här gången har jag tagit hemofer för att alls ha en chans att bajsa utan smärta, analfissurer och hemmorojder. Hemofer kan jag äta halv graviddos av om jag är noga med att få i mig fiber, men efter minsta slarv, eller om jag glömmer tabletter en dag och tar igen dem dagen efter, så är det movicol som gäller.

Har inte hört talas om durofen förr, men det skadar nog inte att testa när mina hemofer tar slut i dagarna. Så kanske jag kan ta tillbaka det där jag sade till kollegerna häromdagen att gravida kvinnor blir stora om magen främst för att man inte kan skita på 9 månader, inte för att man har ett barn därinne ????

Hahaha! Ja men asså det är hemskt, endera kan man inte skita eller så rinner det bara men ja för mig funkar duroferon jätte bra! Men magen va i obalans dom två-tre första dagarna innan den blev van järntillskottet sen sväljer jag det med ett stort glas apelsinjuice då det ska va bra att ta c-vitaminer med järn :)
  • sandramarlene

Nu spammar jag tråden haha! Men vad det börjar klia i fingrarna om att packa bb väskan. Tror den kommer vara påbörjad ikväll haha :P

• Tamara

Jag tar Duroferon, gjorde det förra graviditeten med. Funkar bättre än Niferex för mig och framförallt är de mycket billigare. Men som någon sa, BM och alla i den världen pratar bara om Niferex.

• Olivine

Baktakt: Hahaha!
    Efter att ha läst era svar börjar man ju undra om någon trivts bra med niferex...

sandramarlene skrev 2014-08-21 11:24:57 följande:

Nu spammar jag tråden haha! Men vad det börjar klia i fingrarna om att packa bb väskan. Tror den kommer vara påbörjad ikväll haha :P

Gört! Jag är en vecka efter dig och har börjat packa. Dels är det kul (det är ju helt galet hur små kläderna är för de nyfödda), men det känns också ganska bra att ha den klar ifall det skulle sätta igång för tidigt. Hörde nyligen nåt par som hade fått åkt in oförberedda flera veckor för tidigt, så karln fick åka hem, förvirrad och stressad, och packa en väska. Det blev en ganska random samling saker...
  • sandramarlene
    Olivine skrev 2014-08-21 12:38:02 följande:

Baktakt: Hahaha! smile1.gif
    Efter att ha läst era svar börjar man ju undra om någon trivts bra med niferex...

Gört! Jag är en vecka efter dig och har börjat packa. Dels är det kul (det är ju helt galet hur små kläderna är för de nyfödda), men det känns också ganska bra att ha den klar ifall det skulle sätta igång för tidigt. Hörde nyligen nåt par som hade fått åkt in oförberedda flera veckor för tidigt, så karln fick åka hem, förvirrad och stressad, och packa en väska. Det blev en ganska random samling saker...
    Haha kan tro! Skulle det bli så så skulle jag tycka synd om karln som lär få höra ett å annat om hur han självklart borde ha fattat att han ska packa hårsnoddar haha.
  • JennyL88

Jag har hittills inte haft några problem med Niferex så länge jag äter mycket fibrer och har psyliumfrön i yoghurten. Men hemorrojder blir man väl aldrig av med vare sig man äter järntillskott eller ej. Bakade mycket gott och nyttigt bröd idag med, frukt, o nötter med linfrön. Mumsigt! Häromdagen köpte jag den fina sängmobilen Rainforest, nöjd. Lill tjejen älskade fjärrkontrollen som är till, så nu har vi gömt den. Hehe.

Vet inte om de är konstigt, men jag har endast gått upp 1kg på snart 2månader. Tycker de är lite skumt då jag gillar mat nån mer?

BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014