• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Bellsam

Tror egentligen inte heller på en massa såna där saker om att få igång förlossningen men jag har testat lite för att jag i ärlighetens namn varit uttråkad ;)

Ananas har jag fått känningar av bägge graviditeterna och drack även hallonbladsté för att jag hört att man kunde mjuka upp och inte spricka så mycket. Bägge barnen kom 13 dagar före bf och jag har inte sytt ett enda stygn så jag testat väll det för skojs skull även denna gången om jag får tid över ;)

• Majspinglan
    DinaMii skrev 2014-08-24 12:24:41 följande:

Jag hade superont högst upp på magen när jag väntade sonen. Kändes som om det var ett öppet sår som det brann i när jag rörde vis huden eller när något låg mot huden. Frågade bm och hon sa att det går en nerv där som kan bli irriterad under grav, men att det skulle försvinna efteråt. Samma dag som sonen var ute så var värken borta :) den här gången har jag klarat mej däremot :)

Aha, ja jag har väl tänkt att det är en nerv som lurar. Jag har ont ca. 10cm snett ovanför naveln på höger sida. Såklart så prickar sonen alltid den punkten när han ska komma och sitta i knät eller liknande så det är inte så himla mysigt :p
  • Majspinglan
    sandramarlene skrev 2014-08-24 15:53:21 följande:

Jag ligger i exakt en och samma ställning nör jag sover och det känns på både lår och höft :/ ligger med kuddar mellan benen och en tunnare kudde under magen. Men den ömmande punkten vet jag inte varför den blir :/ jag har inte fått nå nya bristningar heller så, ja skumt iaf.

Jag vaknar ju så många ggr per natt nu av antingen kissnödighet, täppt näsa, blodstopp eller ont i nån av höfterna. Just, sover med öronproppar så det händer att jag vaknar av att jag får ont av dom.

Kudden mellan benen ligger aldrig kvar där när jag vaknar så även om jag ligger still på sidan så är kudden aldrig kvar.

Men punken på magen är kanske mest troligt en nerv som spökar verkar det som.

Har inget minne av att jag hade det så här jobbigt med sonen, förutom allt kisseri på natten.

Jag hoppas jag inte går över 2veckor denna gång!
  • mitthemligajag
    Bellsam skrev 2014-08-24 17:51:38 följande:

Tror egentligen inte heller på en massa såna där saker om att få igång förlossningen men jag har testat lite för att jag i ärlighetens namn varit uttråkad ;)

Ananas har jag fått känningar av bägge graviditeterna och drack även hallonbladsté för att jag hört att man kunde mjuka upp och inte spricka så mycket. Bägge barnen kom 13 dagar före bf och jag har inte sytt ett enda stygn så jag testat väll det för skojs skull även denna gången om jag får tid över ;)

hallonbladste ska väl vara bra för just de där med att de ska hjälpa kroppen att töja sig, när började du dricka det och hur mycket? :)
  • LisaS1990

Har beräknad förlossning 16 oktober! Någon i Borås/Göteborgstrakten som väntar sitt första barn runt där någon gång? :)

• Bellsam
    mitthemligajag skrev 2014-08-24 18:23:35 följande:
    hallonbladste ska väl vara bra för just de där med att de ska hjälpa kroppen att töja sig, när började du dricka det och hur mycket? :)
    Precis :) Jag började dricka ca 1-2 koppar om dagen ca en månad före beräknat. Så jag hann dricka det i två veckor innan mina barn ville kika ut. Fick inga bristningar "där nere" eller behövde sys. Sen kanske jag bara hade tur men jag gör likadant även denna gången :) Min första förlossning gick väldigt snabbt. Tog 1 timme att öppna mig från 2 cm till fullt och bebis var ute och 30 sekunder varade krystvärkarna. Hade läst om att man spricker oftast mycket då det går fort men tydligen hade jag tur och slapp de där stygnen :)
  • MeEmmA
    Jag drack mycket hallonbladste från vecka 36 med min dotter, gick över tiden nästan tre veckor o sprack... Testade det mesta för att få ut henne, men hon kom när jag gav upp (dagen före vi skulle bestämma igångsättning). Den här gången ska jag bara ta det lugnt och låta han komma när han kommer, förutom att passa på o ha en hel del sex med min man :) tror att det är viktigt att jag o han tar till vara på tiden nu innan med varandra.
  • Tamara
    Hallonbladste sägs ju även bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen. Det såg jag inte skymten av, drack massa hallonbladste, gick över en vecka, långsammare förlossning än de innan och hade jätte problem med massa blödningar och livmodern efteråt.
  • sandramarlene

Nä som sagt så tror jag på att naturen har sin gång helt enkelt och kommer inte testa en massa olika för att försöka sätta igång förlossningen :D

Nu har jag börjat packa bb väskan iaf haha och myser med bebisens två filtar så dom luktar mamma ordentligt för bebisen :)

• mitthemligajag
    Tamara skrev 2014-08-24 19:46:13 följande:
    Hallonbladste sägs ju även bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen. Det såg jag inte skymten av, drack massa hallonbladste, gick över en vecka, långsammare förlossning än de innan och hade jätte problem med massa blödningar och livmodern efteråt.
    Haha där ser man! Husmorskurer i all ära!

Blir nog inte något speciellt för mig heller, det enda jag kan tänka mig skulle fungera är det där med att ha sex för att reta tappen, de där med sperman fungerar inte då dosen av de som öppnar tappen är alldeles för liten för att ge effekt, men lite sex är ju aldrig dåligt ;)

När tycker ni att man är höggravid? Vissa kallar mig höggravid nu, i vecka 34! Jag tycker nog det är från 36, finns de något bestämt?
Svar på tråden BF Oktober 2014