• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • banan123

Bm besök idag. Allt såg fint ut och lillkillen har lagt sig tillrätta! "bara" 49 dagar kvar..

• mammasusan

Jag äter oxå niferex förvisso en varannan dag, & visst är jag ordentligt hård i magen men peppar peppar inte förstoppad. Järnvärdet har ökat bra sedan jag började runt v.20 (tror jag)

• DinaMii
    JennyL88 skrev 2014-08-21 14:49:13 följande:

Jag har hittills inte haft några problem med Niferex så länge jag äter mycket fibrer och har psyliumfrön i yoghurten. Men hemorrojder blir man väl aldrig av med vare sig man äter järntillskott eller ej. Bakade mycket gott och nyttigt bröd idag med, frukt, o nötter med linfrön. Mumsigt! Häromdagen köpte jag den fina sängmobilen Rainforest, nöjd. Lill tjejen älskade fjärrkontrollen som är till, så nu har vi gömt den. Hehe.

Vet inte om de är konstigt, men jag har endast gått upp 1kg på snart 2månader. Tycker de är lite skumt då jag gillar mat smile5.gif nån mer?

BF 15 oktober
    Vi har samma mobil, men tycker kontakten mellan fjärren och mottagaren är lite sisådär.. Vi hade samma mobil fast andra djur till sonen, där var kontakten oxå "glapp". Inget ni märkt av?
  • karpas

Var på TUL  i går och fick se lillen ännu en gång. Enligt mätningarna så ligger bebis på +9%´, så det ser ut att bli ett större barn även denna gång. Allt såg bra ut och vi fick veta vem som bökar där inne, på RUL var bebis blyg och knep ihop benen. :) Inatt fick jag de första förvärkarna, fick vara upp och ta en Alvedon. Skulle inte kunnat sova annars. Hoppas bara inte liten har bråttom ut, ska i morgon till BM för att kolla att inte det börjar hända alltför mycket med tappen. Nu är det det "bara" 52 dagar kvar till BF och börjar känna att det skulle vara mysigt att börja packa väskan. Har ni gjort det?

• Baktakt

Jag packar nog inte innan 37+0. Det blir väl däromkring som jag börjar tvätta bebiskläder, sängkläder och filtar, men själva packandes får vänta en vecka till. Sist var jag ute i för god tid. Då var jag klar på 37+0 och allt bara stod i 3 veckor och dammade igen. Så det blev till att tvätta sängkläderna igen...

• Bellsam

Jag äter Niferex två gånger om dagen och har inga problem alls med dom, märks typ inte av. Är så olika från person till person.

Här har lite saker packats ner i bb-väskan redan pga att vi ska flytta om tre veckor och skulle något komma igång tidigare vill jag inte ha alla saker nerpackade i kartonger :)

• mitthemligajag

Om barnet är friskt men föds för tidigt, tex i vecka 33+0 som jag är i nu, klarat sig barnet utan vård då? Eller när börjar de göra de?

• JennyL88
    DinaMii skrev 2014-08-21 16:37:24 följande:

Vi har samma mobil, men tycker kontakten mellan fjärren och mottagaren är lite sisådär.. Vi hade samma mobil fast andra djur till sonen, där var kontakten oxå "glapp". Inget ni märkt av?

De låter inte kul, måste ju gå på garant eller? Dottern har flyttat över till en vanlig säng så vi har ju knappt använt den än. Har inte märkt något konstigt med den. Älskar ljuset i den och melodierna
    BF 15 oktober
  • JennyL88
    mitthemligajag skrev 2014-08-21 19:23:23 följande:

Om barnet är friskt men föds för tidigt, tex i vecka 33+0 som jag är i nu, klarat sig barnet utan vård då? Eller när börjar de göra de?

Är nog väldigt olika men man brukar säga att lungorna har mognat och de flesta bebisarna inte behöver mycket hjälp med andningen eller ligga i kuvös. En nära vän till mig fick barn i år i v.34 och klarade sig superbra. Fick på neonatalavdelningen i 2-3veckor. Hon vägde 2.7kg, låg bara i kuvös ett par dagar och fick sond matas lite i början men tog också bröstet. Hon är jättepigg och snäll tjej, växer som vilken bebis som helst
    BF 15 oktober
  • Baktakt

Det verkar inte ovanligt att man får ligga kvar till BF, men det beror säkert på hur mor och barn mår.

Svar på tråden BF Oktober 2014