• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • soul

Hej! Jag hoppar också in här! BF den 7/10 i Umeå, detta blir vårt andra barn. Fick mitt första i v. 33+5 med akut kejsarsnitt efter att jag blivit sjuk. Så denna graviditet har varit/är en prövning. Får dock mycket hjälp, genom extrakoller och samtalsstöd, vilket känns himla fint.

• Lillium
    sandramarlene skrev 2014-08-17 08:24:15 följande:
    Jag har tagit det eftersom och sparat litegrann men det är så pass att det nästan är för tidigt så jag står och trampar mest, fast jag är glad att jag byggde skötbordet och monterade sängen när jag gjorde det, hade inte pallat det nu :).

Om två veckor börjar jag med bb väskan iaf :) och då även inhandla babyolja mm.

Jag är också i v.34 :D men har redan från start varit helt inne på att hon kommer den 28-29 september :) enligt ul har man BF 2 okt och om man räknar efter sista mens första dag så är BF den 24:e sept (går såklart efter ul men hade hellre haft BF 24 sept) haha ;)
    Haha vad roligt, jag har BF den 4/10 men tror att hon kommer innan, tror också runt den 27-29 någonstans. Det är bara en magkänsla jag har.
  • sandramarlene
    Lillium skrev 2014-08-17 09:48:02 följande:
    Haha vad roligt, jag har BF den 4/10 men tror att hon kommer innan, tror också runt den 27-29 någonstans. Det är bara en magkänsla jag har.
    Haha spännande! Skulle va riktigt roligt om vår magkänsla stämmer :D
  • Olivine

Hej! Jag vill också vara med. Förstår inte hur jag kunde missa den här tråden så länge. Har BF den 7:e okt. Väntar andra sonen (har en liten kille som är 10 månader).

Det närmar sig snabbt nu, tjejer!

• sandramarlene
    Olivine skrev 2014-08-17 11:15:20 följande:

Hej! Jag vill också vara med. Förstår inte hur jag kunde missa den här tråden så länge. Har BF den 7:e okt. Väntar andra sonen (har en liten kille som är 10 månader).

Det närmar sig snabbt nu, tjejer! smile1.gif

Hej! Kul med fler i tråden!

Åh om jag kunde hålla med dig! Tycker det känns som att tiden står still haha ;( fast det närmar sig ju med storm steg och helt plötsligt är man där egentligen :)
  • mitthemligajag
    Lillium skrev 2014-08-17 09:48:02 följande:
    Vi tror också 28/29e där någonstans hehe! Hoppas vi har rätt ;) hade ju varit skönt fast hon får ju väldigt gärna komma 4-5 veckor!!
  • Lillium

Ja det känns väldigt långt med 7 veckor kvar. Är så otroligt omotiverad att jobba 4 veckor till också. Vill vara hemma och pyssla och vila nu. Nu får tiden gå lite fortare tycker jag. Vem vet, det kanske blir en liten babyboom där i slutet av september då :)

• Baktakt

Jag tänker hellre att det blir övertid och blir positivt överraskad Halva släkten fyller år kring BF och de som vi tänkt ska passa vår dotter när syskonet kommer är bortresta strax innan BF.

Tidigast d. 15/10 får bebisen komma! Det är på BF-9 / 38+4.

• K89

Jag bor också i skåne :)

CarolineHF skrev 2014-08-16 21:11:51 följande:

Någon här som bor i Skåne? :)

• Olivine
    sandramarlene skrev 2014-08-17 13:43:34 följande:
    Hej! Kul med fler i tråden!

Åh om jag kunde hålla med dig! Tycker det känns som att tiden står still haha ;( fast det närmar sig ju med storm steg och helt plötsligt är man där egentligen :)
    Jag har en liten vilding (11 månader) som jag har varit föräldraledig med sedan september förra året. Började jobba igen i augusti efter semestern och njuter verkligen av att vara tillbaka bland vuxna människor och spännande arbetsuppgifter, så tiden får gärna gå långsamt för min del. Men då känns det ju givetvis som att tiden går för snabbt istället!

Förra graviditeten tyckte jag också att tiden gick jääättelångsamt. Gick över tiden 15 dagar, så jag är numera  för cynisk för att gå efter BF-datumet.

Har ni börjat packa era förlossningsväskor? Jag började lite smått igår. Med det viktigaste (godiset). Det känns overkligt att packa ner de pyttesmå kläderna och veta att det snart kommer att vara en liten människa i dem.
Svar på tråden BF Oktober 2014