• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Jeaneeettes

Har "bara" 38 dagar kvar och börjar känna mig extremt trött på detta och vill bara det ska vara över

• sandramarlene
    Olivine skrev 2014-08-18 08:49:15 följande:
    Jag har en liten vilding (11 månader) som jag har varit föräldraledig med sedan september förra året. Började jobba igen i augusti efter semestern och njuter verkligen av att vara tillbaka bland vuxna människor och spännande arbetsuppgifter, så tiden får gärna gå långsamt för min del. Men då känns det ju givetvis som att tiden går för snabbt istället!

Förra graviditeten tyckte jag också att tiden gick jääättelångsamt. Gick över tiden 15 dagar, så jag är numera  för cynisk för att gå efter BF-datumet. smile1.gif

Har ni börjat packa era förlossningsväskor? Jag började lite smått igår. Med det viktigaste (godiset). Det känns overkligt att packa ner de pyttesmå kläderna och veta att det snart kommer att vara en liten människa i dem.
    Då har jag en som är lite mer självgående här hemma :) en kille som snart blir 3 år (!!) härregud vart tog tiden vägen?! Haha så jag njuter verkligen av att vara hemma nu med honom, passar på att ge all min tid till han innan lilla syster kommer men man är ju så otymplig och kan inte göra allt han vill man ska göra. Men jag saknar alla arbetskollegor :) dock inte sysslorna haha! Ska nog dit i veckan och hälsa på.

Jag har inte börjat med det än, jag kommer nog vänta två veckor till när jag är i v.36. Men det kliar i fingrarna ;)
  • sandramarlene
    Jeaneeettes skrev 2014-08-18 09:12:35 följande:

Har "bara" 38 dagar kvar och börjar känna mig extremt trött på detta och vill bara det ska vara över

Oj! 38 dagar kvar! Spännande :) lycko dig säger jag som snart är där haha ;) fast å andra sidan är jag bara en vecka efter nu när jag tänker efter :P åh det känns som en evighet fastän det är så nära!
  • sandramarlene

Mensvärken/magknips känslan man får nu i slutet är det det man kallar för förvärkar ? Ibland får jag det i en sammandragning och ibland utan sd.

• Olivine
    sandramarlene skrev 2014-08-18 09:33:30 följande:
    Då har jag en som är lite mer självgående här hemma :) en kille som snart blir 3 år (!!) härregud vart tog tiden vägen?! Haha så jag njuter verkligen av att vara hemma nu med honom, passar på att ge all min tid till han innan lilla syster kommer men man är ju så otymplig och kan inte göra allt han vill man ska göra. Men jag saknar alla arbetskollegor :) dock inte sysslorna haha! Ska nog dit i veckan och hälsa på.

Jag har inte börjat med det än, jag kommer nog vänta två veckor till när jag är i v.36. Men det kliar i fingrarna ;)
    Vad mysigt med en treåring! Nej, det är ju jättesvårt att leka på golvet nu t.ex. Tar man sig väl ner dit så kommer man inte upp sen. Och alla knän och armbågar som man får i magen hela tiden när det ska klättras på en. Lillgrodan därinne är redan härdad.
    sandramarlene skrev 2014-08-18 09:58:37 följande:

Mensvärken/magknips känslan man får nu i slutet är det det man kallar för förvärkar ? Ibland får jag det i en sammandragning och ibland utan sd.

Ja, det låter som en förvärk! Går det över ganska snabbt eller gör det ont konstant?

• CarolineHF
    K89 skrev 2014-08-18 08:26:25 följande:

Jag bor också i skåne :)

Kul! :) Vart i skåne bor du och när har du BF? :)

Jag bor i en liten by utanför Skåne och väntar en flicka den 31 okt! :)

• JennyL88

Tycker 1177.se beskriver skillnaden bra. En förvärk börjar från toppen av livmodern och sprider sig neråt. De kommer regelbundet och ökar i intensitet. De varar längre än sammandragningarna. En förvärk kan upplevas som ett tryck neråt och gör ofta ont. Många känner också att smärtan sprider sig ut i korsryggen, ungefär som vid mensvärk. www.1177.se/Jonkopings-lan/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Sammandragningar-under-graviditet/
    BF 15 oktober
  • JennyL88

Idag är de en riktig vilodag här hemma för mig och min lilla 2åring. Då hon fyllde år i veckan och vi haft kalas flera gånger. Så mina fogar, hjärna och hela jag behöver väl vilan. Jag har tänkt packa bb-väskan men har inte kommit igång, bara skrivit en liten lista. De viktigaste är vattenflaska och kamera tycker jag, och självklart myskläder, tandborste, deo och duschgrejer. Använde väldigt lite grejer sist. Värmande inlägg för brösten var något jag köpte på apoteket på sjukhuset.

BF 15 oktober
  • sandramarlene
    Olivine skrev 2014-08-18 10:10:42 följande:
    Vad mysigt med en treåring! Nej, det är ju jättesvårt att leka på golvet nu t.ex. Tar man sig väl ner dit så kommer man inte upp sen. Och alla knän och armbågar som man får i magen hela tiden när det ska klättras på en. Lillgrodan därinne är redan härdad.

Ja, det låter som en förvärk! Går det över ganska snabbt eller gör det ont konstant?

Ja precis haha, tro va dessa små kommer få stå ut med ;)

Dom brukar hålla i sig ett litet tag för att sedan släppa så dom gör inte konstant ont iaf :) vissa känns värre än andra :)
  • sandramarlene

Varit på besök hos BM idag :) sf måttet låg på 31, jag har ökat tre centimeter och följer fortfarande mittlinjen som slickat :) tösen ligger med huvudet nedåt dock högt upp och ruckbar men jag känner dom där fixerings ilningarna varje dag nu så hon verkar rucka sig nedåt :) blodtrycket va bra och hjärtat slog så fint <3 och om två veckor kommer vi prata förlossning :) 45 dagar kvar till BF :D

Svar på tråden BF Oktober 2014