• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag

Då har man slagit ihjäl några timmar på förlossningen då... Rejäla vattniga flytningar som blötte ner hela trosorna, sammandragningar och ett väldans tryck neråt gjorde att vi åkte in, svaret på allt var urinverksinfektion så jag fick medicin! Skönt att veta varför allt detta plötsligt bara kom :p vart riktigt orolig där ett tag

• DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-08-16 14:12:07 följande:

Då har man slagit ihjäl några timmar på förlossningen då... Rejäla vattniga flytningar som blötte ner hela trosorna, sammandragningar och ett väldans tryck neråt gjorde att vi åkte in, svaret på allt var urinverksinfektion så jag fick medicin! Skönt att veta varför allt detta plötsligt bara kom :p vart riktigt orolig där ett tag

Då har du varit in där och tjuvkikat nu då ;)

Har två vänner där just nu, en fick en pojk igår och en fick sina tvillingar :) snart är det vår tur.....!
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-08-16 17:30:17 följande:
    Då har du varit in där och tjuvkikat nu då ;)

Har två vänner där just nu, en fick en pojk igår och en fick sina tvillingar :) snart är det vår tur.....!
    Ja visst har jag det! Kändes så sjukt att vi snart kommer vara där och få en egen liten bäsis! Verkade vara väldigt lugnt där idag iaf, satt två kvinnor där med sina bebisar, kanske var någon av dina vänninor, dom satt och åt lunch och gudars vad jag glodde på dom små bebisarna som låg där åhhhh herregud vad längtan slog till tusen gånger mer då!
  • banan123
    CarolineHF skrev 2014-08-16 21:11:51 följande:

Någon här som bor i Skåne? :)

Hbg :)
  • sandramarlene

Gaaah! Tösen får gärna komma om 3-4 veckor. Börjar bli grymt otålig :P tiden går så sakta och jag har ingen aning vad man ska hitta på för att få tankarna på lite annat så tiden flyter på bättre. Jag har nästan boat färdigt, Jag måste nog köpa mig lite mer tyger. Imorgon ska vi iaf till BM, hoppas hon känner efter hur hon ligger som :)

• Tamara
    sandramarlene skrev 2014-08-17 06:41:58 följande:

Gaaah! Tösen får gärna komma om 3-4 veckor. Börjar bli grymt otålig :P tiden går så sakta och jag har ingen aning vad man ska hitta på för att få tankarna på lite annat så tiden flyter på bättre. Jag har nästan boat färdigt, Jag måste nog köpa mig lite mer tyger. Imorgon ska vi iaf till BM, hoppas hon känner efter hur hon ligger som :)

Jag har sparat på boandet just för att det blir så segt på slutet, fast är ju bra sugen på att dra igång. Tänkt börja snart, är i v.34 nu så det börjar väl bli dags...
  • sandramarlene
    Tamara skrev 2014-08-17 07:55:11 följande:
    Jag har sparat på boandet just för att det blir så segt på slutet, fast är ju bra sugen på att dra igång. Tänkt börja snart, är i v.34 nu så det börjar väl bli dags...
    Jag har tagit det eftersom och sparat litegrann men det är så pass att det nästan är för tidigt så jag står och trampar mest, fast jag är glad att jag byggde skötbordet och monterade sängen när jag gjorde det, hade inte pallat det nu :).

Om två veckor börjar jag med bb väskan iaf :) och då även inhandla babyolja mm.

Jag är också i v.34 :D men har redan från start varit helt inne på att hon kommer den 28-29 september :) enligt ul har man BF 2 okt och om man räknar efter sista mens första dag så är BF den 24:e sept (går såklart efter ul men hade hellre haft BF 24 sept) haha ;)
Svar på tråden BF Oktober 2014