• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • DinaMii
    JennyL88 skrev 2014-08-21 19:46:25 följande:
    De låter inte kul, måste ju gå på garant eller? Dottern har flyttat över till en vanlig säng så vi har ju knappt använt den än. Har inte märkt något konstigt med den. Älskar ljuset i den och melodierna smile1.gif
    BF 15 oktober
    Jo, men eftersom vi haft två olika och båda varit likadana tänkte jag om din var lika..? Eftersom det lät som ni testat fjärren en del.... ;)
  • Tamara

Har ni koll på hur era ligger i magen? Kan ni utifrån sparkar och andra rörelser känna det? Jag väntar fjärde men de andra graviditeterna har jag haft moderkakan fram och inte alls känt speciellt mycket men denna gången sitter den bak och det är stor skillnad men jag kan inte förstå hur bebis ligger. Har legat med huvud upp fram hittills men den kan ju ha vänt.

• Irmeline
    Tamara skrev 2014-08-21 21:15:25 följande:

Har ni koll på hur era ligger i magen? Kan ni utifrån sparkar och andra rörelser känna det? Jag väntar fjärde men de andra graviditeterna har jag haft moderkakan fram och inte alls känt speciellt mycket men denna gången sitter den bak och det är stor skillnad men jag kan inte förstå hur bebis ligger. Har legat med huvud upp fram hittills men den kan ju ha vänt.

Japp tyvärr. Ligger vidöppet (rygg inåt), vilket kan leda till en svår förlossning... Borde inte googlat, känns som om alternativen är akut kejsarsnitt eller sugklocka med klipp :(
  • mitthemligajag
    Tamara skrev 2014-08-21 21:15:25 följande:

Med huvudet neråt och fixering var nog på gång sa barnmorskan i lördags när vi var in med uvi :) så hoppas hon fixerat sig tills på tisdag vid nästa besök!
  • sandramarlene

BM kände i måndags och hon ligger med huvudet neråt och ryggen på höger sida, dock inte fixerad men det va aldrig W helt heller så jag förväntar mig inte att hon ska göra det heller även fast jag känner fixerings skärningarna som är så "sköna" ;P

• Baktakt
    Irmeline skrev 2014-08-21 21:46:41 följande:
    Japp tyvärr. Ligger vidöppet (rygg inåt), vilket kan leda till en svår förlossning... Borde inte googlat, känns som om alternativen är akut kejsarsnitt eller sugklocka med klipp :(
    Barnet roterar mellan 180-360 grader på väg ut, så jag tror inte du behöver oroa dig, men hör med din BM för säkerhets skull.
  • mammasusan

Jag har moderkakan fram & har känt av pyret sen v.11+, redan i v.17 syntes rörelserna utanpå magen. Är i v.32 nu & han ligger med huvudet ned sen vecka 27-28, enligt bm kommer han troligtvis ligga kvar så till bf. Hoppas han väljer att komma någon vecka före bf för sparkarna de senaste veckorna gör rejält ont emellanåt...

• MeEmmA

Vecka 34 idag :)

Min lilla kille är inte med huvudet nedåt än, rör sig fram o tillbaka överallt, gör riktigt ont nu som han håller på :) verkar som att han inte har förstått att det inte finns så mycket plats längre, det e en stark liten krabat! Nästa gång hos bm måste han ha vänt på sig, hon ska då kolla med ul hur han ligger.

Vad tiden har gått fort, har insett det sista veckan o fixar alla skötselgrejer, säng, kläder osv. Har blivit mer verkligt för barnen nu också, längtar efter sin lillebror :)

• N A

Går in i vecka 33 imorgon. Men har haft mensvärk nu i 2 dagar som inte vill ge med sig. Idag är den kraftigare i intervaller. Någon här som vet vad det kan bero på? Bör man ringa FL :s

• sandramarlene
    N A skrev 2014-08-22 14:53:16 följande:

Går in i vecka 33 imorgon. Men har haft mensvärk nu i 2 dagar som inte vill ge med sig. Idag är den kraftigare i intervaller. Någon här som vet vad det kan bero på? Bör man ringa FL :s

Förvärkar :) kroppen förbereder sig inför förlossningen. Jag är i v.35 och har känt av dom sedan vecka 32-33 typ :) ring om du är orolig :) jag väntar med å nämna dom till nästa BM besök.
Svar på tråden BF Oktober 2014