• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • jamieblue
    Tamara skrev 2014-08-22 16:07:59 följande:

Snacka om att det är olika, här kollar de inte fosterläge förrän v.36. Jag frågade när jag var där i v33 och då kollade de motvilligt. I v.31 kollade vikarie BM att huvudet var uppåt utan att jag frågade bara för att vi pratade lite om det. Men samma vikare var som sagt inte alls intresserad av att kolla några veckor senare..

Verkligen olika! Min BM har kollat läget sen v. 25. Skulle aldrig själv kunnat känna hur han/hon låg. Tack och lov är huvudet nedåt, jag hoppas det stannar där :P
  • Baktakt

Antar att det beror på att de små kan vända sig ända in under de sista veckorna, speciellt för omföderskor. Vändningsförsök görs väl tidigast i v. 37-38? Då är det ju inte lönt att kolla förrän strax innan, annat än av ren nyfikenhet.

• Majspinglan

Är det nån mer än jag som får blodstopp i utsidan av låret när ni sover och ligger på sidan?

Jävulskt irriterande att vakna av det flera ggr per natt.

Och är det fler än jag som har en viss punkt på magen som gör riktigt ont så fort man tar på den? Känns som ett stort blåmärke, men det gör bara ont när jag kommer åt eller trycker där.

• sandramarlene
    Majspinglan skrev 2014-08-24 07:44:35 följande:

Är det nån mer än jag som får blodstopp i utsidan av låret när ni sover och ligger på sidan?

Och är det fler än jag som har en viss punkt på magen som gör riktigt ont så fort man tar på den? Känns som ett stort blåmärke, men det gör bara ont när jag kommer åt eller trycker där.

Here here! Både med blodstoppet och en ömmande punkt på magen, fast det är inte jämnt och är bara på vänster sida i huden.
  • Majspinglan
    sandramarlene skrev 2014-08-24 07:53:57 följande:

Here here! Både med blodstoppet och en ömmande punkt på magen, fast det är inte jämnt och är bara på vänster sida i huden.

Åh, skönt att det inte är bara jag med blodstoppet, jag undrar vars det klämmer åt. Försöker ligga i alla möjliga vinklar med benen, men när man somnar är man ju förstås utom kontroll :p

Jag har bara ont när jag petar där, eller om jag böjer mig så det klämmer åt där. Vad är det som gör det? Ligger nån nerv i kläm eller vad?
  • Mymmlan
    Majspinglan skrev 2014-08-24 07:44:35 följande:

Jag kör med extra kuddar mellan knäna. Det tycker jag hjälper lite när jag sover.

Har också ont i huden. Tycker det känns mest där som jag fick små bristningar sist faktisk. Hoppas de inte blir värre.
  • Mymmlan

Någon som har foglossning förresten? Vad gör ni år det? Något alls som hjälper?

• mitthemligajag
    Mymmlan skrev 2014-08-24 10:56:58 följande:

Jag får det om jag anstränger mig mycket, typ böjer mig, springer och lyfter, försöker hålla mig ifrån det... Hade mkt foglossning tidigare i grav och få fick jag ackupunktur av bm, samt så rekommenderade hon ett foglossningsbälte
  • mammasusan

Samma här min foglossning kommer direkt jag ex går långt, böjer mig upprepade ggr på kort tid, går upp/ned i trappor etc så jag försöker undvika det så bra det går....

• Olivine
    Mymmlan skrev 2014-08-24 10:56:58 följande:

Inte den här gången, men jag fick foglossning efter (så kan det gå!) förra förlossningen och då hjälpte foglossningsbälte och en krycka (det var kryckan som hjälpte mest, faktiskt). Foglossningsbälten finns att köpa på nätet och i hjälpmedelsaffärer och kryckor kan man hyra från sjukhuset.
    Undvik alla trappsteg och gå bara korta sträckor.
Svar på tråden BF Oktober 2014