• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna

Jag har heller inte erfarenhet av EDA, klarade mej utan sist och hoppas göra det igen. Är rädd för riskerna det medför. Men blir det en väldigt utdragen förlossning är det fint att det finns som alternativ så man kanske får vila lite! Lustgasen hjälpte mej med andningen så det vill jag nog ha igen. Kommer föda på ett bb med badkar i varje rum denna gång, så hoppas få prova på bad! Kunde tänka mej att föda i vatten också. Hade ett rätt utdraget krystningsskede med sonen då jag låg på rygg och krystade, var så trött så orkade inget annat, hoppas detta skede går snabbare den här gången.

bf 23 oktober
  • Emma90
    JennyL88 skrev 2014-08-25 16:14:26 följande:
    Jag fick också bekräftat idag att bebisen ligger långt nere i bäckenet. Men hon tyckte den var ruckbar alltså inte fixerad än. Men hon sa att den troligen bara skruvar på sig och inte kan vända sig nu. Har känt av trycket neråt i en månad nu och de ilar lite väl bra ibland.
    BF 15 oktober
    Roligt att fler bebisar har börjat fixerat sig. Vilken vecka är du i?

För bara två veckor sedan låg vår i tvärläge och den verkade storm trivas så, så samtidigt som jag kände på mig att den faktiskt hade lagt sig rätt så blev jag ändå lite chokad. Men det va en skön nyhet för annars hade det blivit vändningsförsök inom en snar framtid, men nu slapp vi det. Jag går in i vecka 36 på onsdag.
  • mitthemligajag
    banan123 skrev 2014-08-25 14:18:23 följande:
    Det borde ju vara den samma men ja kanske är olika från sjukhus till sjukhus. Står även v 34 på internet bla 1177. :)
    Dom kanske menar 33+ 0, alltså 34 ;) de är ju så 1177 appen fungerar! På förlossningen sa hon, hade du varit en vecka längre gången och kom in med vattenavgång hade vi inte gjort något för att hindra det:)
  • Baktakt
    Aftonstjärna skrev 2014-08-25 18:10:11 följande:

Jag har heller inte erfarenhet av EDA, klarade mej utan sist och hoppas göra det igen. Är rädd för riskerna det medför. Men blir det en väldigt utdragen förlossning är det fint att det finns som alternativ så man kanske får vila lite! Lustgasen hjälpte mej med andningen så det vill jag nog ha igen. Kommer föda på ett bb med badkar i varje rum denna gång, så hoppas få prova på bad! Kunde tänka mej att föda i vatten också. Hade ett rätt utdraget krystningsskede med sonen då jag låg på rygg och krystade, var så trött så orkade inget annat, hoppas detta skede går snabbare den här gången.

bf 23 oktober
    Även position verkar funka väldigt olika! För mig var det ryggläge (gynposition) som gällde för att kunna klämma ut dottern. Ingen annan ställning funkade, men i den fick jag kraft och det gick som en dans. (Ingen dans jag skulle dansa på krogen, förvisso...).
  • JennyL88
    Emma90 skrev 2014-08-25 18:46:29 följande:

Roligt att fler bebisar har börjat fixerat sig. Vilken vecka är du i?

För bara två veckor sedan låg vår i tvärläge och den verkade storm trivas så, så samtidigt som jag kände på mig att den faktiskt hade lagt sig rätt så blev jag ändå lite chokad. Men det va en skön nyhet för annars hade det blivit vändningsförsök inom en snar framtid, men nu slapp vi det. Jag går in i vecka 36 på onsdag.

Jag går in i vecka 34 på torsdag. Men bebis får gärna stanna kvar 4veckor till helst. Och hoppas samtidigt på att inte gå över 14dagar som jag gjorde sist. Får ju för mig att denna bebisen kommer tidigare i och med att dottern inte fixerade förens v.38.
    BF 15 oktober
  • Tamara
    JennyL88 skrev 2014-08-25 20:16:35 följande:
    Jag går in i vecka 34 på torsdag. Men bebis får gärna stanna kvar 4veckor till helst. Och hoppas samtidigt på att inte gå över 14dagar som jag gjorde sist. Får ju för mig att denna bebisen kommer tidigare i och med att dottern inte fixerade förens v.38.
    BF 15 oktober
    Min tredje är den enda som varit fixerad och han var det tidigt. Gick över längst med honom, så jag tror att det inte spelar någon roll.
  • sandramarlene

Ska man verkligen gå med dessa förvärkar dom resterande veckor som är kvar?! Hoppas jag inte går över tiden, ja hoppas kan man ju alltid göra ;P

Sonen insjuknade i feber igår kväll, snuva och hosta.. Hoppas man klarar sig undan! Orkar inte bli sjuk nu. Men bättre han blev sjuk nu än om några veckor iaf.

• Baktakt

Går han på förskola? Vår dotter kom hem och var snorig efter två veckor på förskolan. Det blev nog lite fler nya baciller från nya och gamla kompisar än vad man annars kan tro så här års. Och det blir ju inte bättre av att de inte haft nog med pappershanddukar, utan 23 barn ska dela på 3 små frottéhanddukar. Alla leksaker ska iaf vara nytvättade nu i början av terminen och de är ute så mycket det går, tack och lov.

Sist var jag inte rädd för RS, men den där lilla snuvan fick mig att inse att risken är större nu.

Och ja, de där jäkliga förvärkarna verkar inte vilja släppa taget. Har konstant hård mage de flesta dagar.

• Olivine

Ja, vad är grejen med alla förvärkarna? Såhär störigt minns jag inte att det var sist. Läste någonstans att det hjälper att bada, men jag tvivlar på att jag lyckas ta mig upp igen om jag får för mig att lägga mig i ett litet badkar.

Har ni hittat några knep som funkar?

• Aftonstjärna

Jag var grymt förkyld när sonen i föddes i oktober för 9 år sedan. Brukar skämta att jag hostade ut honom. Förlossningen började med vattenavgång, skulle inte förvåna mej om det berodde på min förfärliga hosta! Fick också feber och frossa när värkarna satte igång. Hoppas verkligen få vara frisk denna gång!

bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014