• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Olivine
    Baktakt skrev 2014-09-26 11:48:19 följande:

Min man vägde 3,5 kg och är född på BF+14. Jag vägde 3,3 kg och är född på BF-7. Dottern kom på BF-2 och vägde 3,5. Lillasyster lär väl bli där i krokarna

Idag är hon stillsam. Rör sig ofta, men inga stora rörelser. Det är väl ok?

Det är ju rätt trångt därinne nu, så de har nog svårt att göra stora rörelser.
  • Olivine
    Bellsam skrev 2014-09-27 02:04:49 följande:

Har haft mycket "mensvärk" idag, en del sammandragningar och tryck neråt. Tror ni att det är på g eller är det önsketänkande från min sida?

Det frågade jag BM häromdagen (har förvärkar hela tiden och undrade om det sa något om det var på gång). Hon sa att förvärkarna och dyl. inte sa så mycket eftersom det är en hormonexplosion som sätter igång förlossningen (och vad som triggar igång den är oklart, mycket talar för att det är ungen som gör det). Däremot förbereder förvärkar och sammandragningar livmodern och livmodertappen så att den är med i matchen när det är dags.
    Man kan ju ta det med en rejäl nypa salt. Min BM är ingen jätteauktoritet och har ofta småkackiga svar på mina frågor (inte sällan "Jag vet inte, vad tror du?"). Den här gången lät hon dock ovanligt säker.
  • Olivine

Ni andra som kommer att få barn tätt - hur känns det?

Mina kommer det att skilja 13 månader mellan.
    Ärligt talat är jag mer orolig för tiden efter förlossningen (att kunna bolla två småungar på ett bra sätt, inte bli utbränd och ha ett fint förhållande med min man) än själva förlossningen och allt jobbigt som hör till den.

Även om det var planerat och ett genomtänkt beslut med extremt goda skäl, och bebisen är otroligt efterlängtad, går det inte en dag utan att jag vacklar undrar om det var mitt livs misstag att inte vänta på det (och då får jag såklart världens sämsta samvete... så får man ju inte tänka).
    Försöker vara positiv. Så trött, orörlig och tung som man är nu kommer man ju inte att vara sen (förhoppningsvis), så hela situationen borde ju bli extremt mycket lättare att hantera. Och sen tillkommer ju de goda skälen.
    Var iofs såhär rädd inför första barnet också ("Kommer vi verkligen att klara av det här?!). Och det gick ju hur bra som helst. Nu har man ju lite erfarenhet dessutom.

• JennyL88

Har inte så tätt mellan mina barn, kommer skilja på 26månader på dom, dottern är 2år. Men jag kan ändå förstå din oro, är också lite nojig och undrar hur allt ska funka sen. Men jag kommer ha dottern 15h/vecka på förskolan, då jag förhoppningsvis kan ta igen mig om bebisen sover då till säga. Man får inte glömma bort vardagskärleken till sin man, kramar och pussar varje dag kan räcka långt i spändbarnskaoset!! Viktigt att ge varandra tid till annat som en lång dusch, kan vara sjukt värdefullt tycker jag.

BF 15 oktober
  • Bellsam

Vill bara att det ska komma igång nu. Sovit ca 3 timmar i natt pga sammandragningar och värkar.

• JennyL88
    Bellsam skrev 2014-09-27 19:28:58 följande:

Vill bara att det ska komma igång nu. Sovit ca 3 timmar i natt pga sammandragningar och värkar.

Hur tätt kommer värkarna då, oregelbundna?
    BF 15 oktober
  • banan123

Efter att spenderat hela dagen på ullared igår hoppades jag på att han ville ut idag. men icke sa nicke. Känner ingenting! Ser ut som han får stanna sina 11 dagar eller tillochmed längre :/

• Bellsam

Fick åka in till förlossningen igår, hade 7 min mellan värkarna. Men de var inte tillräckligt värksamma och bebis såg ut att må fint så fick en dos Bricanyl så i natt har jag fått SOVA. Jag är ju i v 36+3 idag så lite tidig är hon än.

• Aftonstjärna

Jag har varit och loppisshoppat till bebisen med storasyster 12 år. Vi hade så kul tillsammans och hittade massor av fina bodys och byxor till vrakpris! Och en lurvig nalleoverall, dotterns favvo Nalle Nu behöver vi bara köpa badkar så har vi allt vi behöver! Två gånger i året ordnas det ett stort barnloppis i stan där vi bor så man får passa på! Jag är så nöjd över att kunna köpa fint begagnat, bra för både plånbok och miljö Glad

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-09-28 13:14:24 följande:

Fick åka in till förlossningen igår, hade 7 min mellan värkarna. Men de var inte tillräckligt värksamma och bebis såg ut att må fint så fick en dos Bricanyl så i natt har jag fått SOVA. Jag är ju i v 36+3 idag så lite tidig är hon än.

Ojdå! Skönt att babyn har det bra iaf, de försöker säkert inte stoppa längre då du är så pass långt gången eller?

Jag är så rädd att det ska sätta igång tidigt, är också i v. 36+3 idag, skulle behöva få jobba minst en vecka ännu och det skulle vara så typiskt om babyn hade andra planer, men då får man rätta sig efter det! Vissa saker kan man inte planera in i kalendern Glad
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014