• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-09-29 17:02:28 följande:
    Var helt ok för mig för tre veckor sen också, men nu har det blivit mycket värre. Dessutom är jag förkyld, pendlar och jobbar ff. Åker hemifrån 07, hemma igen kl. 18. Sen en tvååring hemma... V. 39+3 idag, en dag kvar att jobba, tre till BF.

Sover helkasst och hinner absolut inte vila det minsta på vardagar. Dessutom har foglossningen, ilningarna, nerver i kläm och en sjuk svullnad kommit sen helgen. Nu räcker det! Kanske om jag får vila orkar jag lite till ;)
    Bra gjort att orka jobba!! Verkligen!
  • Aftonstjärna
    DinaMii skrev 2014-09-29 16:29:54 följande:
    Jag är inte heller less än. Men det beror nog på att jag har mitt snitt 39+3 och vet att ungen kommer då, och absolut INTE vill att det sätter igång tidigare..! Fast jag mår ju bra i kroppen och har inte ett uns vätska någonstans och endast mage som vuxit, så jag tror jag har det rätt enkelt.. När jag var illamående i 2 månader i början så skulle jag absolut inte ha fler barn! Men nu så kan jag helt klart tänka mej att gå igenom det här igen ;)
    Ja, illamåendet är för j**ligt! Skulle verkligen inte orka igenom det igen. Baksmälla som varar i två månader, nej tack! Tre gånger räcker mer än väl! 
    bf 23 oktober
  • Mrs West

Jag är rätt färdig med att vara gravid trots att detta är min sista gång. Har mkt aktivitet i magen och är mkt trött. Dock känns det som han tänker vara kvar ett tag till i magen.

• DinaMii
    Aftonstjärna skrev 2014-09-29 18:18:31 följande:
    Ja, illamåendet är för j**ligt! Skulle verkligen inte orka igenom det igen. Baksmälla som varar i två månader, nej tack! Tre gånger räcker mer än väl! 
    bf 23 oktober
    Ja det var det bästa sättet att beskriva det på, bakis i två månader.. Fyfaan..!
  • Tamara
    Aftonstjärna skrev 2014-09-29 18:18:31 följande:
    bf 23 oktober
    Man är ju lite galen, detta är min fjärde graviditet och jag har mått illa och/eller spytt rätt länge i alla graviditeter (slutat mellan v.18-25). Det är tur att man får något så fantastiskt för besväret
  • karpas

Vad gäller illamående har jag inte haft nått i mina tre tidigare graviditeter. Väntat tjejer. Denna gång har jag endast kvälls illamående, men det har varit nog då jag fick äta hela tiden för att hålla det i schack. Nu väntar vi en kille. Att det kan vara så olika. :) Nu är denna kropp slut som gravilda, men kämpar på för jag vet ju att han vill ut förr eller senare. Vi står ut ett par veckor till, men syskonen väntar ju så klart. Det går inte fort nog för dem.

• Aftonstjärna
    Tamara skrev 2014-09-29 20:28:25 följande:
    Man är ju lite galen, detta är min fjärde graviditet och jag har mått illa och/eller spytt rätt länge i alla graviditeter (slutat mellan v.18-25). Det är tur att man får något så fantastiskt för besväret
    Haha, ja, som tur kommer man inte ihåg hur hemskt illamåendet är förrän man är där igen! Kan nog tänka mej att jag skulle haft fler barn oxå om inte pappan och penningläget satt stopp. Vi var fyra barn hemma när jag var liten, så har alltid tyckt att det saknats någon i vår flock då vi har bara 2 barn, nu med lilla trean blir nog familjen komplett!
    bf 23 oktober
  • Mymmlan

Har längtat och gnällt och bönat och väntat senaste veckan. Så trött på att va gravid (beräknad till 3/10) men nu har treåringen blivit ordentligt förkyld så nu kan det gärna dröja någon dag så bacillerna hinner försvinna.

Maken har också varit snuvig, hostig, ont i hals och kropp, ni vet: döende! Tillslut vill jag bara skrika "illamående, fyra timmars sömn per natt, foglossning, +17 kg, vatten i händer och fötter, avdomnad högerhand, ska jag fortsätta? Dessutom ska ungen ut sen också!" Men inte fan klagar jag, (utom här då ) det är ju vad det är och det går över! Och hans förkylning går över snabbare vill jag påstå!

• Aftonstjärna
    Mymmlan skrev 2014-09-30 08:47:34 följande:

Har längtat och gnällt och bönat och väntat senaste veckan. Så trött på att va gravid (beräknad till 3/10) men nu har treåringen blivit ordentligt förkyld så nu kan det gärna dröja någon dag så bacillerna hinner försvinna.

Maken har också varit snuvig, hostig, ont i hals och kropp, ni vet: döende! Tillslut vill jag bara skrika "illamående, fyra timmars sömn per natt, foglossning, +17 kg, vatten i händer och fötter, avdomnad högerhand, ska jag fortsätta? Dessutom ska ungen ut sen också!" Men inte fan klagar jag, (utom här då ) det är ju vad det är och det går över! Och hans förkylning går över snabbare vill jag påstå!

Min man blev också förkyld i helgen och jag sade att det är bra att han är sjuk nu för om några veckor är det jag som är i huvudrollen då det gäller att ha ont!

Du har väl sett den här, på tal om döende förkylda män? Man cold Skrattande

bf 23 oktober
  • sandramarlene
    Aftonstjärna skrev 2014-09-30 09:18:14 följande:
    Min man blev också förkyld i helgen och jag sade att det är bra att han är sjuk nu för om några veckor är det jag som är i huvudrollen då det gäller att ha ont!

Du har väl sett den här, på tal om döende förkylda män? Man cold Skrattande

bf 23 oktober
    Hahaha meeen klockrent!
Svar på tråden BF Oktober 2014