• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Bellsam
    sandramarlene skrev 2014-09-25 21:27:33 följande:

Tack snälla ni! Ska ta mig tid att skriva förlossningsberättelse när allt sjunkit in <3

phpalp60F95031.jpg

Vilken liten sötnos! Längtar tills jag får ploppa ut min lilla fis!
  • marmik

Tack snälla ni! Ska ta mig tid att skriva förlossningsberättelse när allt sjunkit in <3

Söötnos :) Grattis!
  • mitthemligajag

phpalp60F95031.jpg

Åh lilla pluttis, va fin!! Hoppas ni mår bra!!
  • Irmeline

Stort grattis till er som fött idag! 
    Vilken söt en Sandramarlene!!

Gärna fler bilder Glad Kan man sukta ännu mer efter sin lilla.

Går in i v. 40 imorgon, exakt en vecka till BF nu!

• JennyL88

Åh vilken söt bebis. Man bara smälter och längtar tills man har sin egen bebis i famnen. Hoppas ni har de bra och vilar ut innan ni åker hemåt.

BF 15 oktober
  • Irmeline

En fråga till er som har syskon på förskola, lämnar ni dem när ni går hemma och väntar på fl eller har ni dem hemma? jag har vara tre dagar på jobbet kvar men ingen koll på hur reglerna ser ut. Skulle gärna lämna om det går, orkar inte jaga och underhålla en tvååring just nu...

Samma med de två första veckorna med bebis, brukar man lämna då eller är man hemma hela familjen? Noll koll känner jag!

• sandramarlene
    Irmeline skrev 2014-09-26 08:00:42 följande:

En fråga till er som har syskon på förskola, lämnar ni dem när ni går hemma och väntar på fl eller har ni dem hemma? jag har vara tre dagar på jobbet kvar men ingen koll på hur reglerna ser ut. Skulle gärna lämna om det går, orkar inte jaga och underhålla en tvååring just nu...

Samma med de två första veckorna med bebis, brukar man lämna då eller är man hemma hela familjen? Noll koll känner jag!

Jag har fått lämna William på dagis och jag har inte jobbat på två månader, men bara 15h i veckan. Nu fick han va med mormor igår då lillasyster ville komma ut men på tisdag blire dagis igen :)
  • Tamara
    Irmeline skrev 2014-09-26 08:00:42 följande:

Vi har precis skolat in vår yngsta (han blir 2 31/10), han går 15 timmar. Jag är fortfarande föräldraledig men tar ut lägstanivådagar de dagar han är där (så får man göra).

Så länge det inte går massa magsjuka eller annat läskigt kommer han gå sina 15 h hela tiden. Men det är lite skillnad för oss, mannen har eget företag och jobbar hemma och han måste jobba lite även när bebis kommit. Sen eftersom sonen nästan precis börjat och är så pass liten så skulle det bara vara dumt att ha honom hemma några veckor, blir som att skola in igen sen då.
  • Baktakt

I vår kommun får barnen gå samma tider som vanligt fram till en månad efter BF. Sen är det 15h/v som gäller.

• Ja82

Stort grattis till alla bebisar som kommit!! :)

Jag gick in i v37 idag så har ett tag kvar. Jobbar två veckor till men är på bristningsgränsen.. Har ett väldigt stressigt arbete och är på fötterna hela dagarna. Slänger i mig lunch på stående fot (de dagar det ens hinns) och springer sen vidare.

Här (i Uppsala) får man ha barnet på förskola heltid den första månaden efter bebisen kommit, efter det 20 timmar/vecka. Man kan ansöka/anmäla om 30tim/vecka via e-barn/ungdom på Uppsala Kommuns sida om man vill ha mer än 20tim förklarade de för mig igår på föräldramötet.

Vi kommer fortsätta ha sonen på förskola efter födseln, han kommer gå 8-15 mån-tor. Om det funkar dvs, man vet ju inte hur han tar det hela och funkar det inte så har jag honom hemma mera.

Jag vill också se fler bilder! :)

Svar på tråden BF Oktober 2014