• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Baktakt

Nä, men varför då?! Jag hade blivit asförbannad om min man inte frågat först och om det inte var någon jag kände och själv stod nära hade svaret blivit blankt nej.

• mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-09-26 15:34:26 följande:

Det är skönt att mannen är hemma igen nu, hade varit lite jobbigt om det satt igång när jag var ensam. Men nu fick jag precis höra en annan sak, han ska ha en jobbpartner boende hos oss över BF. Från mån dag innan BF till nån dag efter (3 dagar). Känns inte så kul. Hoppas verkligen inte det drar igång då. Skulle vara jättejobbigt att ha nån främmande hemma då :(

Nej men ush!! Min mamma kommer hem helgen innan och bf helgen (bor 8 h bort) och vi har till och med kommit fram till ett nej för min mamma, hon och hennes man får bo på hotell dom två helgerna :p skulle absolut inte tyckt det var okej, undra om kollegan själv tycker det är okej??
  • Olivine
    Irmeline skrev 2014-09-26 15:34:26 följande:

Det är skönt att mannen är hemma igen nu, hade varit lite jobbigt om det satt igång när jag var ensam. Men nu fick jag precis höra en annan sak, han ska ha en jobbpartner boende hos oss över BF. Från mån dag innan BF till nån dag efter (3 dagar). Känns inte så kul. Hoppas verkligen inte det drar igång då. Skulle vara jättejobbigt att ha nån främmande hemma då :(

Men nej... Verkligen inte ok! Hur tänkte han där egentligen? Sätt ner foten och vägra!
  • Bellsam

Har haft mycket "mensvärk" idag, en del sammandragningar och tryck neråt. Tror ni att det är på g eller är det önsketänkande från min sida?

• Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-09-27 02:04:49 följande:

Har haft mycket "mensvärk" idag, en del sammandragningar och tryck neråt. Tror ni att det är på g eller är det önsketänkande från min sida?

Låter lovande iaf!
    bf 23 oktober
  • Baktakt

Haft sd hela natten. Inte förverkar alltså, ingen latensfas. Bara en överdjävligt jobbig livmoder. Helt slut idag :-/

• Lillium
    Bellsam skrev 2014-09-27 02:04:49 följande:

Jag har haft det sen i tisdags och min BM trodde att det var på gång väldigt snart men jag väntar fortfarande så det gällde nog inte mig iaf..

Men hon sa att stark ihållande "mensvärk" brukar vara ett starttecken så hoppas att det kommer igång för dig snart! Lycka till!
  • Baktakt

Nu idag är jag bara öm i magen, men ingen mensvärk och inte mer SD än vanligt. Bebisen är ganska lugn, så hon är väl också trött.

• mitthemligajag
    Baktakt skrev 2014-09-27 07:56:27 följande:

Haft sd hela natten. Inte förverkar alltså, ingen latensfas. Bara en överdjävligt jobbig livmoder. Helt slut idag :-/

Ush dom här jäkla sammandragningarna. Kroppen blir verkligen helt slut, allt blir jobbigt, som att man sprungit hundra mil...
  • Mrs West

Här är en till som haft en överaktiv livmoder och bebis i två dar. Nu verkar det dock ha lugnat ner sig igen.

Börjat ställa in mig på att jag nog går över. Men ska försöka ta det med ro och njuta av att jag faktiskt har lite egentid nu.

Svar på tråden BF Oktober 2014