• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-09-29 08:28:10 följande:

Har ingen gravidförsäkring denna gång, för sent att teckna nu? Täcker den förlossning också? Tänkte annars teckna barnförsäkring så snart barnet är fött.

Vi tecknade igår och de gick bra, 8 dagar till bf! Ja den täcker typ alla skador hos både mamma och barn, läs på hemsidan, trygghansas försäkring täcker mest iaf
  • Aftonstjärna

Är jag den enda här som inte känner sig helt färdig med att vara gravid? Vet inte om det är åldern som gör mej mer tålmodig eller det faktum att jag vet att det här är min sista graviditet. Har heller inga småbarn att springa efter denna gång så det är rätt lyxigt, kan vila hur mycket jag vill om kvällarna, en stor fördel med att vänta sladdis. Men har ju 3,5 vecka kvar till bf ännu och har inte så mycket krämpor så tillsvidare känns det bra. Nu ska jag iväg och ha kalas för 15st 9-åringar, få se hur man känner sig efter det Skrattande 

bf 23 oktober
  • MeEmmA
    Aftonstjärna skrev 2014-09-29 12:38:22 följande:

Är jag den enda här som inte känner sig helt färdig med att vara gravid? Vet inte om det är åldern som gör mej mer tålmodig eller det faktum att jag vet att det här är min sista graviditet. Har heller inga småbarn att springa efter denna gång så det är rätt lyxigt, kan vila hur mycket jag vill om kvällarna, en stor fördel med att vänta sladdis. Men har ju 3,5 vecka kvar till bf ännu och har inte så mycket krämpor så tillsvidare känns det bra. Nu ska jag iväg och ha kalas för 15st 9-åringar, få se hur man känner sig efter det Skrattande 

bf 23 oktober
    Med min första son hade jag kunnat vara gravid i nio månader till, mådde hur bra som helst och kände mig inte alls så tung. Visst längtade jag efter honom, men han fick komma när han själv bestämde sig för det.

Just nu är det helt tvärtom, känner att jag inte alls orkar det jag vill, vilket går ut över barnen och jag e trött på att "kämpa på" med dessa smärtor och skit.

Tror därför att det beror väldigt mycket på hur graviditeten i sig är. Det är antagligen min sista graviditet jag är med om, så jag skulle bara vilja njuta av att känns jan där inne, men psyket e färdigt med det.
  • Tamara

bf 23 oktober
    Denna graviditet har varit mycket lättare framförallt jämfört med förra då jag hade hemsk foglossning, gick med kryckor och kunde inte röra mig öht. Så efter v.22 när jag i stort sett slutade kräkas så har det varit riktigt bra! Nu är det bara 5 dagar till BF och nu måste jag ta det lite lugnt och helst vila en stund varje dag eftersom nattsömnen är kass. Har ändå en nästan tvååring och samt två äldre barn, så det är ju en del att stå i..

Det jag ville komma till var att det faktiskt varit (är) rätt ok att vara gravid denna gången fast nu känns det väl som det räcker. Tror jag kommer gå över några dagar men det känns väl också ok..
  • banan123

Är jag den enda här som inte känner sig helt färdig med att vara gravid? Vet inte om det är åldern som gör mej mer tålmodig eller det faktum att jag vet att det här är min sista graviditet. Har heller inga småbarn att springa efter denna gång så det är rätt lyxigt, kan vila hur mycket jag vill om kvällarna, en stor fördel med att vänta sladdis. Men har ju 3,5 vecka kvar till bf ännu och har inte så mycket krämpor så tillsvidare känns det bra. Nu ska jag iväg och ha kalas för 15st 9-åringar, få se hur man känner sig efter det  

Nädå här är en till som inte kan klaga. Mår hur bra som helst.. tror jag kände min första sammandragning igår annars har jag inte kännt någoting över huvudtaget!(första barnet) Jag har 10 dagar kvar till bf.
  • mitthemligajag

bf 23 oktober
    Absolut inte!! Är så trött på detta att jag säger att det får bli adoption vid barn nr 2! Ändå mår jag nog helt okej, ont i ryggen, sjukt dryga sammandragningar, blödningar och det ilar och sticks mellan benen som tusan emellanåt men det är väl vanliga krämpor, försöker hålla igång så mkt jag kan och så har jag ju inget att jämföra med då detta är första... Men trött på detta är jag, vill bara ha ut henne nu! 8 dagar till bf
  • sandramarlene

Åh längtar till det trillar in fler bebisar i den här tråden <3

• DinaMii

bf 23 oktober
    Jag är inte heller less än. Men det beror nog på att jag har mitt snitt 39+3 och vet att ungen kommer då, och absolut INTE vill att det sätter igång tidigare..! Fast jag mår ju bra i kroppen och har inte ett uns vätska någonstans och endast mage som vuxit, så jag tror jag har det rätt enkelt.. När jag var illamående i 2 månader i början så skulle jag absolut inte ha fler barn! Men nu så kan jag helt klart tänka mej att gå igenom det här igen ;)
  • Irmeline

bf 23 oktober
    Var helt ok för mig för tre veckor sen också, men nu har det blivit mycket värre. Dessutom är jag förkyld, pendlar och jobbar ff. Åker hemifrån 07, hemma igen kl. 18. Sen en tvååring hemma... V. 39+3 idag, en dag kvar att jobba, tre till BF.

Sover helkasst och hinner absolut inte vila det minsta på vardagar. Dessutom har foglossningen, ilningarna, nerver i kläm och en sjuk svullnad kommit sen helgen. Nu räcker det! Kanske om jag får vila orkar jag lite till ;)
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-09-29 17:02:28 följande:
    Var helt ok för mig för tre veckor sen också, men nu har det blivit mycket värre. Dessutom är jag förkyld, pendlar och jobbar ff. Åker hemifrån 07, hemma igen kl. 18. Sen en tvååring hemma... V. 39+3 idag, en dag kvar att jobba, tre till BF.

Sover helkasst och hinner absolut inte vila det minsta på vardagar. Dessutom har foglossningen, ilningarna, nerver i kläm och en sjuk svullnad kommit sen helgen. Nu räcker det! Kanske om jag får vila orkar jag lite till ;)
    Nej, usch vilket tempo! Det där skulle jag inte orka med! Jag mår ju bra bara för att jag slöar så mycket :) Verkligen duktigt att orka jobba så där länge, tycker jag! Lycka till sista arbetsdagen! Hoppas du får vara hemma och pusta och rå om dej själv ett par dagar innan bebis kommer!
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014